part 16

9.1K 310 3
                                    

Ting tong !

Bunyi lonceng rumah banglo 3 tingkat itu bebunyi.

" Ehh Azmin. Kau buat ape kat sini?" tanya Azmie.

" err, Sha ada ? Kitorang nak practice nyanyi untuk Hari Guru nanti" balas Azmin sambil memegang belakang lehernya.

" ouh,masuk lah. Sha mungkin ada kat bilik dia kot. Jap aku panggil dia"

Azmin pun masuk dan duduk di sofa ruang tamu.

" Sha !!! Azmin datang ni" teriak Azmie. 2 minit berlalu,masih tiada batang hidung Sha kelihatan.

" SHAAAAAA!!!" kali ni Azmie teriak lebih kuat. Nak terkeluar anak tekaknya.

Azmin dah tutup telinga. ' mak aih ! Nyaringnya suara manusia ni'

Sha sedang menuruni tangga. " yeyeye ! Sha turun lah ni"

" asal lambat sangat ? Tak dengar ke abang panggil tadi" kata Azmie.

' ehh dia pula yang terlebih emosi'

" Sha mandi tadi" jawab Sha.

" kau baru mandi Sha?! Dah pukul 2.00 baru kau mandi?" Terkejut Azmin mendengar

" kau fikir ape ? Kau fikir aku tak mandi tadi pagi ? Otak kau ! Aku baru habis training taekwando tadi. Lepastu aku rasa badan aku tak selesa sebab dah busuk,aku mandi lah"

Azmin membuat mulut bentuk 'oo'

" korang dua nak practice nyanyikan ? Ape lagu korang?" tanya Azmie

" belum decide lagi" jawab Azmin.

" jom lah pegi bilik muzik. Kita bincang lagu kat sana nanti" kata Sha seraya berjalan menaiki tangga menuju ke tingkat 2.

" aku naik dulu bro" kata Azmin kepada Azmie . Azmie hanya mengangguk.

Bilik Muzik

Sha duduk di kerusi piano. Azmin duduk di sofa yang terletak di tepi piano.

Bilik muzik tu besar. Ada piano,ada drum,ada gitar elektrik dan gitar biasa .dan lengkap dengan set sofa.

" lagu apa kita nak bawak ni?" tanya Sha sambil menekan keyboard piano.

" hmm" Azmin mengetuk ngetuk dagunya menggunakan jari telunjuk.

" haa !" Azmin mengangkat jari telunjuknya menandakan ada idea masuk.

" what ?" soal Sha dengan muka tak de perasaan.

" Faded by Alan Walker"

" No . Genre muzik dia tak rancak . aku tak suka dan aku rasa tak ngam untuk kita duet" kata Sha.

" so ? Lagu apa ?" tanya Azmin

" Closer. Sebab lagu tu memang duet,senang kita nak bagi part masing²" balas Sha

" Closer? Ok. Aku setuju" kata Azmin dengan semangatnya.

" kau rasa kita nak main alat muzik lagi tak?" soal Sha .

" tak payah kot. Guna muzik je lah,aku malas nak main alat muzik sambil nyanyi" balas Azmin . Sha hanya mengangguk.

Dorang pun mulakan latihan untuk mengenal pasti kelemahan suara masing².

SKIP

Hari Guru

Azmin menggunakam tuxedo warna putih,Sha pula menggunakan dress labuh warna hitam.

Semua pelajar berkumpul di dalam dewan. Pelajar² yang membuat persembahan berada di belakang pentas.

" weyy, aku takut lah. Dah balik² aku keluar masuk tandas ni" kata Azmin sambil berjalan ke hulu ke hilir di depan Sha.

Mrs Cool Vs Mr hot( complete✔)Where stories live. Discover now