part 32

7.8K 265 7
                                    

Sha sampai di hadapan rumahnya. Dia menilik jam tangan yang sentiasa terpakai di tangannya.

' 9.00 malam ? Berapa jam aku kene kurung kat rumah Kisha '

Sha memarkingkan motornya di garaj dan melangkah masuk ke dalam rumah.

" dik !" teriak Azmie. Dia berlari ke arah Sha yang baru masuk ke dalam rumah.

Haziq hanya berjalan menghampiri Sha.

Azmie membelek belek muka dan badan Sha. Takut ada apa² terjadi dekat adiknya.

Sha memukul tangan Azmie. " ape abang ni ?! "

" adik dari mane ? Dari tadi pagi keluar sekarang baru balik " jelas muka risau di muka abang kembarnya.

" kan sebelum adik keluar tadi dah bagi tau. " balas Sha dengan muka selamba

" yeeeela. Revenge kat sape ?" tanya Azmie

" Kisha "

" haa ?! Kenape kau buat kerja sorang² ? Tak bagi tau kitorang pun " Haziq menolak kepala Sha.

" alah , rilex ah. Aku dah selamat sampai rumah pun "

" ceritakan kat abang ape dah jadi " kata Azmie sambil memeluk tubuh.

" nanti lah. Adik nak mandi dulu lepastu tidur. Sakit badan adik kene kurung satu hari " balas Sha dan melangkah menaiki lift.

" what ?! Kene kurung ?! Adik ! " teriak abang² kembarnya.

Nasib pintu lift dah tertutup kalau tak,memang masuk sekali lah abang² nya.

Sha membuat roll eyes lepas dengar jeritan abang²nya. * tangan kat bahu mata ke atas*

SKIP

Sha menuruni tangga ke dapur untuk sarapan.

Haziq dengan Azmie dah duduk di meja makan.

" morning abang handsome, morning abang sado " sapa Sha.

" morning princess " jawab Haziq dan Azmie.

Sha duduk di tepi Haziq dan mengambil sekeping roti gardenia dan susu full cream.

Ting !

Telefon di tangan Sha berbunyi.

Chat whatsapp dibuka.

' Nijmal ?' nama itu yang terpapar keluar dari skrin telefonnya. Sha senyum tapi senyumannya mati selepas baca mesej yang baru diterimanya itu.

Nijmal💕
Ape yang kau dah buat kat Kisha sampai dia masuk hospital ?! Kalau kau marah kat aku pun,jangan sampai sakitkan Kisha ! Ini last warning dari aku ! Sekali lagi kau cederakan Kisha, kau akan dapat balasan dari aku Sha !

' dia sokong Kisha ? Dia tak tahu lagi cerita sebenar dah marah² aku '

Sha meletakkan semula telefonnya dan menyambung makan rotinya tadi.

" dik " panggil Azmie.

Sha memandang Azmie dan membuat muka ' ape?'

" ape cerita semalam ? Adik kata kene kurung tu " soal Azmie

Sha menghembus nafas berat. " adik kene kurung kat rumah banglo lama kat hujung sana tu. Ingat tak yang adik bagi tau abang hari tu ? Kat situ lah "

" lepastu ?" sampuk Haziq. Haziq ni memang tak sah kalau tak menyampuk kalau Sha tengah cakap.

" lepastu adik buka ikatan kat tangan adik guna serpihan kaca. Pendekkan cerita adik tembak kaki Kisha "

" kasha ade sekali ke masa tu ?" tanya Haziq.

Mrs Cool Vs Mr hot( complete✔)Where stories live. Discover now