part 17

8.6K 304 2
                                    

Faresha POV

Aku merebehkan badan di katil Queen ku dan memandang siling bilik ku yang berwarna hitam merah.

' kenape lah aku boleh suka Nijmal. Kalau tengok rupa,ada ramai lagi lelaki yang pernah confess dekat aku dulu lebih handsome dari dia. Kalau harta dan populariti, hmm'

Aku duduk bersilah di atas katil. " kalau harta dengan populariti dia je,aku tak pandang lah . Tapi ada satu aura tarikan dekat dia yang aku rasa.. Hmmm, yes ! Perangai dia. Perangai dia hampir sama dengan perangai arwah Faiq" bebel ku sendri

Faiq Haikal , lelaki pertama yang buat hati aku berdebar masa pertama kali aku bertemu dengan dia.

Aku menuju ke meja solek ku dan membuka laci.Aku mengambil kotak kecil yang berbentuk love, ada sebentuk cincin di dalamnya.

* Flashback *

Aku dan Faiq berada di Classic Restaurant Australia.

" hmm, Sofiea" panggil Faiq. Hanya Faiq seorang sahaja yang memanggil aku Sofiea sebab dia kata nama Sofiea lebih ayu.

" yes Faiq" jawab ku dan memandang matanya yang berwarna grey. Faiq kacukan Arab.

" i want to tell you something" katanya ragu².

" cakap je lah. Sebelum ni tak pernah pun you nak minta permission I kalau nak cakap" aku tersenyum melihat mukanya yang gelisah tuu

" eemm , actually... I ... emmm "

Oleh kerana pelanggan restorant masa tu hanya beberapa pasangan, aku memukul meja kami menggunakan tapak tangan. " cakap je lah" kata ku. Aku bukannya marah tapi saja buat Faiq tersasul.

Faiq terkejut dan " I love you" dia tersasul. Mukanya dah blushing dan menunduk.

Aku tersenyum " I Love you too Faiq Haikal" jawab ku. Dia mengangkat mukanya memandang ku.

" really ? You tak gurau kan ?" Tanyanya dengan mata yang bersinar².

" yes, I tak gurau" jawab ku selamba.

Senyuman manis yang tersangat manis terukir di bibirnya. " since when?"

" sejak you muncul dalam hidup I" kata ku sambil memandang matanya.

" so selama ni I tak bertepuk sebelah tangan lah kan. Btw,thank you because love me" aku hanya mengangguk.

" I ada satu soalan nak tanya you ni" katanya lagi . aku memandangnya. Aku tak tau apa lagi soalan yang dia nak tanya.

" what?" soal ku sambil menjongketkan kening.

Faiq menyeluk poket seluarnya dan mengeluarkan kotak kecil berbentuk love.

" will you be my girlfriend?" soalnya dan membuka kotak kecil tadi. Terdapat sebentuk cincin di dalamnya.

Aku menekup mulutku tidak percaya. " Tengku Faresha Sofiea , will you ?" tanyanya lagi . Aku mengangguk tanda setuju.

Dia menyarungkan cincin di jari manis ku yang bertakhtakan sebutir berlian . simple but beautiful.

" lepas I habiskan mission I , I akan jumpa papa dan abang² you nak minta restu dengan hubungan kita supaya sampai ke jinjang pelamin." sambungnya . Faiq agen Spy dekat Australia.

" bila mission you habis ?" tanya ku.

" ASAP " balasnya. Aku hanya mengangguk.

Tetapi umur Faiq tidak panjang dan meninggal semasa menjalankan misinya . Aku pun salah satu agen Spy di Syarikat Faiq tapi Faiq tidak benarkan aku mengikuti misi itu , katanya bahaya . aku hanya akur.

Mrs Cool Vs Mr hot( complete✔)Where stories live. Discover now