part 36

15.1K 448 81
                                    

Haziq masih tidur di dalam bilik.Azmie dan seorang perempuan masuk ke dalam bilik itu.

Jelas kedengaran dengkuran halusnya.

" wuu. Sedapnye tido,dah jam 9 dah ni tak pandai nak bangun² " kata Azmie sambil melihat abangnya yang sedang nyenyak tidur.

" Haah. Perempuan mane lah nak kat dia ni kalau asyik tido je " support perempuan yang duduk di atas katil Haziq.

Azmie mengangguk." Dah,jangan banyak cakap. Jom kita mula kan misi "

" jom " balas perempuan itu ceria.

Azmie mengambil colgate ditangan perempuan itu dan meletakkan di tangan kanan dan kiri Haziq.

" siap, turn kau lagi " kata Azmie.

Perempuan itu mengangguk dengan sengihan nakalnya.

Dia memegang bulu ayam dan digeselkan di mata Haziq.

Haziq bergerak sedikit. Sekali lagi perempuan itu membuat perkara yang sama.

Haziq menenyeh matanya menggunakan tangan kanannya yang ada colgate itu.

PEDIH !

Segar terus matanya sekali colgate itu termasuk dalam matanya.

Ni tak lain tak bukan.........

" Tengku Farezan Shazmie !!!! Tengku Faresha Sofiea !!!!!! " Teriaknya.

Bergema rumah banglo itu dengan teriakannya.

Azmie dan Sha dah bantai gelak.

Haziq berlari menuju ke bilik mandi dan membasuh tangan dan matanya yang terkena colgate.

Pedih tu mata kene colgate. Korang cuba try test ah😹

Haziq masih berusaha membasuh matanya yang terkena colgate,Azmie dan Sha pula masih gelak di bilik Haziq.

" eeee, dua ekor mangkuk hayun ni. Boleh pula dorang gelakkan aku. Dah lah mata aku ni pedih " bebel Haziq sendiri.

Haziq memasukkan air di matanya. " arghhhh ! Pedih ! Pedih !" teriaknya dari bilik mandi.

Bertambah kuat gelak Azmie dan Sha lepas mendengar suara Haziq yang memekik dari tadi.

Setelah beberapa minit berperang di bilik mandi,Haziq keluar dengan matanya yang merah.

Azmie dan Sha memandangnya dengan sengihan.

" ape sengih² ? Korang ingat lawak ? Kalau aku buta tadi macam mana ? Korang nak bagi mata korang kat aku ?" soal Haziq bertubi tubi. Geram dia dengan adik²nya

" ok lah tu kalau buta. Kerja abangkan membuta je " jawab Sha dengan sengihan.

Azmie tergelak kecil. " haah. Tak hingin kitorang nak bagi mata kitorang yang lawa ni kat abang "

Sha menggeleng lepastu mengangguk.

Dah giler kot Sha ni,habis menggeleng lepastu mengangguk.

Haziq meregus geram. Geram sangat dengan adiknya yang suka beloyar buruk dengannya.

" korang dua malaun ! Keluar dari bilik aku sekarang !" teriaknya.

Azmie dan Sha saling berpandangan dan gelak. Dorang dua melompat lompat di katil Haziq.

" abang buta ! Abang buta ! " kata Azmie dan Sha berkali² sambil melompat lompat di katil.

Macam kanak² ribena. Tak sesuai dengan umur.

" keluar !!!" Kali ni teriakan Haziq lebih kuat dari tadi.

Cepat² Azmie dan Sha keluar dari bilik itu dan menutup pintu.

Mrs Cool Vs Mr hot( complete✔)Where stories live. Discover now