part 12

10.1K 319 7
                                    

" Azmin !"

Lelaki itu cuba melarikan diri tetapi pantas Aku menembak lelaki itu dari jauh.

Bang !

Sekali tembakan sahaja,terkena di peha kiri lelaki ituu dan tidak dapat berjalan.

Aku berlari mendapatkan Azmin . Aku meletakkan Azmin di riba ku.

" Nijmal ! Wake up ! Jgn lah mati dlu. Nijmal! Aku belum terus terang lagi dekat kau" aku mnangis tresak² sambil menampar nampar mukanya

Haziq dan Azmie datang menghampiri ku.

" Dah lah berlakon tuu Azmin , tak sanggup dah aku tngok adik aku nangis nii" kata Azmie

Berlakon ?

Azmin membuka matanya " aku tak mati lah. Ape yang kau nak terus terang dekat aku?" dia senyum memandang ku.

Aku mnolak kepalanya . 'apa smua ni?'

" Apesal lah kau boleh jdi bengap tiba² ni Sha . kau tak nmpk ke bdan Azmin tak brdarah ?" kata Haziq

' ye tak ye jgk. Mana lah aku terfikir semua tu,yang ada dalam kepala otak ku masa tu Azmin dah mati' muka ku dah merah , malu + marah. ' arggghhhh ! .

Azmin dgn Azmie dah bantai gelak. Haziq tersengih².

" macam mane..." aku tak tau ape aku nak ckp,aku pelik sebenarnya kenape Azmin boleh hidup. Sah² lelaki tu tadi tembak belakang Azmin.

" tadi mase kat rumah kitorang sruh Azmin gune suit kalis peluru takut jadi ape² kat dia" jelas Haziq . Azmin dengan Azmie msih gelak

" lawak lah ?" aku mmandang kosong ke arh Azmin dgn Azmie . Geram !

" hahahaha , sayang jugak kau dekat Nijmal kau tuu" kata Azmie dengan sisa tawanya.

" tak de makne nye aku nak risau. Aku takut mak bapak dia kecam kita je kalau dia ni mati"

" yele tu. Klau syg ckp je lah syg" kata Azmin

" kalau lah kau mati kene tembak tadikn bagus" aku mnjelingnya dan brlalu ke kereta.

" Sha ! Apa yang kau nak terus terang tu?" teriak Azmin.

Aku memusingkan badanku. " go die". Aku meneruskan langkah ku menuju ke kereta.

" Sha! Jangan lah marah, kitorang gurau je" teriak Azmin lagi

" gurau kepala hotak kau. Aku dah takut kau mati kat situ kau boleh kena kan aku pulak" bebel ku sendiri . aku menghiraukn mereka d belakang dan masuk ke perut kereta.

" haii Sha" Azmin duduk di sebelah ku dan melemparkn snyuman.

" masih marah lagi ke cik adik oii " kata Azmie

Aku diam membisu. Malas nak layan.

" Az , kau tidur kat rumah kitorang je lh. Dah lewat ni" Haziq memecahkan kesunyian dan matanya msih fokus di jalan raya.

" haah , nanti ade pulak yang risau kalau jadi ape² kat kau" sakat Azmie sambil tersengih.

" aku ok je" balas Azmin sambil tersenyum senyum memandang ku.

Aku menutup mata dan menutup telingaku menggunakan kedua belah tangan.

Azmie , Azmin dan Haziq dah gelak .

•••

Hari ni aku lewat bangun di sebabkn terlalu penat hal semalam.

Aku bangun dari katil dan mengambil tuala mandi lalu berjalan ke dalam bilik mandi dalam keadaan mamai.

Mrs Cool Vs Mr hot( complete✔)Where stories live. Discover now