part 14

9.4K 308 8
                                    

Selepas makan, mereka berjalan² d Mall.

" kita nak p mana pula ni? Dah lengguh kaki aku ni berjalan" kata Azmie

" kita pi tengok movie, nak ?" Sha memberi cadangan

" boleh juga. Jom" balas Haziq.

" yeahh !" Sha melompat keriangan lalu mempercepatkn langkahnya menuju ke pawagam .

Sha menoleh belakang ' eeuwww, bajet macho lah dorang ni' . apa taknye Azmin,Haziq dengan Azmie berjalan sambil guna Rayband, tangan msuk dalam poket seluar. macam orang gila pun ada sebab guna cermin mata hitam dalam mall.

Berjalan dengan bajet macho,semua terlopong memandang dorang . perempuan² yang lalu dengan dorang pun sempat mengenyitkn mata.

" bahagianye hidup jadi budak hot ni" kata Azmie teruja

" well , kita kan handsome . sado pulak tuu,pujaan wanita². Dah boleh jadi flower boys" Haziq menyokong adiknya

" pujaan wanita² kecuali adik korang. Korang tengok Sha tuu,siap buat gaya nak muntah lagi tengok kita" kata Azmin sambil menunjuk Sha yang buat gaya nak muntah.

Haziq dengan Azmie tergelak.

" cepat lah wey ! Jangan nak bajet macho sangat" teriak Sha

" sabar lah budak" Azmie membalas teriakan Sha

' buat malu aku je lah budak dua ekor ni,teriak² macam Tarzan' bebel Haziq dalam hati.

" kita nak tengok movie ape ni?" soal Azmin

" ni ! ni ! Suicide Squad !" Sha menunjuk gambar Suicide Squad yang terbentang d luar pawagam sambil melompat lompat.

Azmie meluku kepala Sha" jangan lah nak lompat², tak malu ke orang pandang. Macam budak terencat je"

Azmin tergelak kecil.Sha menjeling Azmin dgn Azmie.

" aku dengan Azmie p beli tiket , korang dua p beli popcorn dengan air" kata Haziq.

Mereka pun pegi membeli. Selepas siap membeli popcorn,air dan tiket mereka masuk ke pawagam.

Habis movie Suicide Squad, mereka pun berjalan² d mall.

" handsome nye Joker tadi tuu" Sha membuat muka teruja

" Joker handsome ? Ape yang handsomenye, dah lah gigi dia besi . makan batu ke ape smpai gigi pun besi" selamba je Azmin kutuk Joker

" biar pun gigi Joker besi tapi Joker lagi handsome dri muka kau!" kata Sha sambil menunjuk muka Azmin.

" kau ni buta ke Sha ? Dah terang² aku ni lagi handsome dari c Joker gigi besi tuu" balas Azmin.

Sha merengus geram. Idol dia kene kutuk,mestilah dia marah.

" korang dua ni,pasal tu pun nak gaduh" sampuk Haziq.

" c Nijmal ni yang deluan kutuk idol adik . BTW diablor pun handsome weyy! Muka dia lawa, memang hebat lah makeup artis tu" kata Sha dengan mata yang bersinar² . Sha ni memang suka benda yang pelik².

" Astagfiruallah alazim" mngucap panjang Azmin. " kau ni biar betul Sha ? Yang muka banyak conteng² tu kau kata handsome ? Lawa ? Habistu yang badan besar tu handsome juga?"

" hish,aku minat makeup diablor je. Yang besar tu tak lah. And the most beautiful one, Harley Quien! Cantik siot" Sha menepuk tangan macam budak²

" haa ! Kalau Harley Quien aku sokong . memang lawa" kata Azmin .

Sha menumbuk bahu Azmin. " kalau watak perempuan, cepat je kau sokong" dia menjeling Azmin.

" Haah, abang pun sokong kalau Harley Quien yang adik puji" Azmie menyampuk setelah kian lama krik² . Haziq hanya menjadi penonton

" well, i'm the Harley Quien" kata Sha sambil berpusing macam memperagakn baju.

" uwekkk!" Azmie buat gaya nak muntah. " tak sama langsung" . sha memandangnya tajam.

' sebelum aku mati d bunuh Sha, baik aku lari ' Azmie berlari dan d kejar oleh Sha. Maka mula lah sesi kejar mengejar dalam mall, orang yang memandang dorang di abaikan.

" adik² aku ni,buat malu aku je kejar mengejar dalam mall nii . hyperactive betul" Haziq menepuk dahinya.

Azmin pula mnepuk bahu Haziq " sabar lah bro. Kau untung dapat adik macam dorang ni" . Haziq tergelak kecil

" jom arh kita p Baskin Robbin. Dua ekor ni kita tinggal kan aje, pandai² lah dorang cari kita nanti" kata Haziq .

Mereka pun menuju ke Baskin Robbin dan meninggalkn Azmie dengan Sha yang masih kejar mengejar macam Tom and Jerry

Baskin Robbin

Azmin dengan Haziq tengah khusyuk makan aiskrim.

" baaa !" sergah Sha. Azmin dengan Haziq terbatuk.

" ape kau ni tiba² menyergah orang. Nasib baik kitorang tak de sakit jantung,kalau tak dah mati terduduk kitorang kat sini" kata Azmin sambil melap mulutnya yang terkena sikit aiskrim . Haziq mengusap dadanya.

" sape suruh korang tinggal kan kami kat sane" balas Sha

" sape suruh korang main kejar² kat sane" jwb Azmin.

Sape suruh , sape suruh . cepuk kang!

" diam arh . korang yang kejar mengejar tak ingat dunia kat situ, nak salah kan kitorang pula" Haziq membackup Azmin . Azmin mengangguk.

" eleh ! Kalau ye pun bagi tau lah dulu korang nak pegi mane. Ni tak, blah gitu je. Penat aku dengan Sha cari korang rupanye kat sini melantak aiskrim" bebel Azmie. Kali ni Sha yang mengangguk.

" tak kuase aku nak pegi tempat korang,buat malu je. Dah lah ramai orang pandang korang mase tu" balas Haziq

" yang buat malu tu adik abang juga tau . kalau kitorang tak de suatu hari nanti,abang juga yang menangis siang malam. Rindu dengan perangai kitorang" Sha bagi ayat sentap . Haziq terdiam . Azmie hi-5 dengan Sha.

" sabar Ziq sabar . jangan nangis" Azmin menepuk nepuk bahu Haziq.

Haziq mebumbuk bahu Azmin" otak kau aku nangis"

" jom Sha pegi beli aiskrim,abang belanje" Azmie menarik tangan Sha dan meninggalkn Haziq dan Azmin.

Selesai membeli aiskrim , Azmie dengan Sha duduk d tempat Haziq dengan Azmin duduk.

" banyaknye kau ambil Sha. Dah lah mangkuk tu besar,bertingkat² pula tu aiskrim kau" kata Azmin dengan muka tidak percaya

" banyak ? Sikit je nii . Tai gigi pun belum jadi" selamba Sha menjawab

" pelahapnye bdk ni" kata Azmin lagi

" suka hati lah . bukan aku guna duit kau pun , duit abang ngah . abang ngah pun tak bising,kau pulak yang bising" Sha menyuap sesudu aiskrim dalam mulutnya.

Haziq dengan Azmie hanya diam sebab dah masak dengan perangai Sha yang kuat makan tu.

" BURPPPP! Alhamdulilah" Sha sendawa . Ternganga mulut Azmin.

" adik ni, agak² lah sendawa macam tu . malu lah sikit orang pandang" marah Haziq.

" haah lh, kau ni dik" kata Azmie

Sha hanya senyum macam kerang busuk.

" haa, kita nak p mane lepas ni ?" tanya Azmin

" balik lah . lenguh dah kaki aku ni dari tadi asyik jalan je" balas Sha

" dah kenyang lepastu balik, tidur . good idea lil sis" Azmie mencuit hidung mancung Sha . Sha tersengih.

" sama je korang dua ni, membuta je kerja" kata Haziq

Sha mnjongket bahu" like brother like lil sis" . Azmie, Haziq dan Azmin gelak.

Mereka pun balik lepas lepak kat Baskin Robbin





Mrs Cool Vs Mr hot( complete✔)Where stories live. Discover now