part 7

11.4K 390 1
                                    

" kau dari mane ni?" Bru je aku dduk , Azmin dah mnanya . Nafas aku pun blum cukup stabil lgi.

" kw apesal tak meronda kat belakang skolh?" haa, soalan d jwb soalan.

" aku lambat bngun tadi pagi"

" tuu lah, tengah mlm baru nak tido. Oncall dgn girlf je"

" suka hati aku lah" .so dia mmng ade girlf lh ni? Hamper!

" suka hati aku lah" aku mngajuk caranya bckp. Azmin mmandang ku,aku buat tak tau je.

SKIP
•••
Kantin

Aku trnmpk abg long dgn abg ngah tngah makan d meja paling tepi . aku mnghampiri mreka

" baaaaa!" sergah ku

" eh monyet kau meletop!" Abg ngah melatah . abg long dah trsedak.

" hahahahaha! Monyet amende bang?" Aku tgelak , smua mata² mmandang ku.

" apesal kau ni Sha? Kau nak aku mati ke?" abg long dah marah

" alah,sorry lh. Sape suruh makan pun tak pndang orang"

" jatuh saham aku mcm ni. Bkin malu je" kata abg ngah.

" relax lh bro" kata ku dgn sisa tawa ku .

" kenape ni tiba² jumpe kitorang ni?" Tnya abg long

" jumpe abg sndri pun tak boleh ke? Tak pe lh klau tak boleh , Sha masuk kelas dulu" kata ku dgn nada sedih

" yeii , ngade² lh adek ni" kata abg ngah . Dia meluku kepala ku dgn sikunya.

" sakit lh" aku mngusap kepala ku. " adek dtng ni sbb nak bagi tau abg hal penting" kata ku dgn nada bbisik

" hal penting ape?" tnya abg long

" tak boleh lah nak bagi tau kat sini. Nanti kite jumpe kat secret room , adek bgi tau. Bye" aku trus brdiri dan mninggalkn mreka.

" budak ni " aku sempat trdengr abg ngah ku brkata dgn geram . hahaha!
•••
Secret Room

Aku sibuk bermain game ps4 milik abg long dgn abg ngah ku di Secret Room.

Abg long dgn Abg ngah sudah trpacak d tepi ku tnpa aku sedar. Abg long mengoffkn tv.

" ape abg long ni? Sha baru nak menang tdi tu"

" sibuk sngat main game smpai kitorang msuk pun adek tak prsan" kata abg long

" ape hal yg penting sngt tuu" tnya abg ngah.

" tadi pagi Sha ade pegi belakang sekolah dekat pagar tuu"

" so ?" tnya abg long

" sabar lah,orang nak cerita lah nii"

" haa , teruskn Ice Princess" kata abg ngah . aku mnjelingnya.

" lepastuu Sha ade dengar orang tengah nangis. Sha tngok lah lebih dekat lepastu Sha nampak budak pmpuan dduk mnangis kat situ . Sha tnye lh kenape dia mnangis, dia kata dia kene cabul"

" haa?! Pelajar kat sini ke ?" tnya abg long dgn mukanye yg trkjut

" haah lah hbis tuu pelajar kat mane lgi" blas ku.

" Sha ade tnye ke siape yg cabul dia?" tnya abg ngah

" ade , tpi dia kata orang yg cabul dia tu pkai topeng and orang tuu pelajar kat sini jgk"

" what the hell?! Dorang fikir sekolah ni tempat ape?! Suka hati dorang je nak buat ape mcm sekolah mak bapak dorang" kata abg long dgn marah

" so sekarang kes kite kene settle dah dua . Satu psal kes dadah tu, kedua psal kes cabul ni" kata abg ngah

" Sha rase orang yg mngedar dadah tuu orang yg same dgn org yg mncabul nii"

" maybe. Klau betul,lebih senang lah kerja kite" abg long dah mmeluk tubuh. Kami senyap.

" ehh, Azmin mane?" Abg ngah mmandang ku

Aku mnjongket bahu " entah" .
•••
Azmin POV

' mane Sha ni? Tak msuk kelas ke? Mentang² lah sekolah keluarga dorang , suka hti je nak keluar msuk kelas' gumam ku dlm hati

' aku rindu kau shaaaaaaa!!!'

Aku teringat tntang masa silam Sha yg Haziq pernah cerita minggu lalu.

' siape Faiq tu? Ex boyf dia ke? Baik aku tanye Haziq nanti lepas sekolah'. Bnyk perkara yg aku ingin tahu psal Sha . Hrap² haziq nak bagi tau aku.

Aku mngeluarkn iphone ku dan mngwhatsapp Haziq.

                       Ziq,lepas sekolah ni lepak
                        jum. Aku lanje.

kat mane?

                                           Starbuck

Ok.

Aku mnyimpan semula iphone ku dan mmbaca nota sejarah.
•••
Starbuck

" sorry late" haziq trus mngambil tmpat d depan Azmin

" sokey , aku pun baru smpai . nah , aku dah order utk kau tadi"

" thanks . so apa cerita tiba² bwak lepak?"

" saje je . ehh, Azmie mane?" Mata Azmin mncari² kelibat Azmie

" dia tak ikut . dia nak mmbuta kat rumah "

Azmin mng'oo' kn shja.

" ermm,aku sbnarnye nak tanye ssuatu kat kau" Azmin mmecahkn kesunyian

" haa , aku dah agak dah mesti ade sesuatu ni sbb tu kau ajak aku lepak . kau nak tanye ape?"

" hmm..psal Sha"

" psal sha?" Tnya Haziq pelik

" haah,psal masa silam Sha. Hari tu kau bgi tau aku psal Faiq tapi tak sempat kau nak hbiskn cerita, Sha dah dtng. So skrng aku nak tnye sape Faiq tuu?"

" ouh. Aku bkn tak nak bagi tau kau tapi" haziq teragak² mau beri tahu .

" please Ziq, aku nak tau sangt psal Sha . and i think i dah jtuh cinta dkt Sha,adek kau" kata Azmin dgn nada merayu

" ok aku bagi tau tapi aku tak sure lah klau Sha terima kau or suka kau balik sbb dia tu hati batu lepas kematian Faiq"

" mksud kau?"

" macam ni , Faiq tuu boyf dia dulu mase kat Australia . Dia syg giler dekat Faiq tuu. Sbb Faiq lah dia berubah jadi periang balik lepas arwah mama meninggal. Bnyk Faiq ajar dia psal martial art . Taekwando?silat?boxing? Judo? Semua seni mmpertahankn diri dia pndai sbb Sha ni cpt catch up yg d ajar Faiq termasuk lah parkour.memang terror lh .kitorang pun belajar sekali dgn Faiq tapi tak lah pro sngt mcm Sha. Smpai lah satu hari Faiq ade mission yg bhya dan mnyebabkn nyawa d melayang" pnjang lebar Haziq terangkn.

Azmin mendengar dgn tekun. " wait , wait . Faiq nii ?"

" dia Spy d Australia." Haziq mmotong sblm Azmin hbs ckp

" dia mati sbb kene tembak olh musuh mase diorang jlnkn misi tu .peluru tu tepat di dada Faiq, lepas di kejarkn ke hospital Faiq tak dpt d selamatkn. Mase tu Sha dah give up nak hdup . 1 mnggu brkurung dlm bilik tak mkn, siang mlm mnangis je . Alhamdulilah hari² aku dgn Azmie pujuk dia,dia pun berubah balik. Tapi lebih kurang 2 tahun lebih jugak lah dia nak terima hakikat. Sebab tu kitorang balik Malaysia" smbung Haziq lagi.

" oouh" Azmin mngangguk faham.

" kau jgn nak main² dgn Sha tau, bkn calang² pmpuan dia tu. Lelaki pun tak dpt lawan dia" haziq mmberi nasihat

" ye², aku tau" blas Azmin. " jom arh balik dah jam 5 ni" smbungnya lgi

" eleh, dah dpt ape dia nak trus nak balik. Cibai kau en?"

" hahaha, chil lah bro. Aku gurau je". Mreka pun brgelak sakan kat situ.

Lepas je lepak,dorang terus balik.

Mrs Cool Vs Mr hot( complete✔)Where stories live. Discover now