Shaziq POV
Selepas je aku dan adk aku lepak dgn Azmin,kami pun balik ke rumah. Msuk je dlm rumah, aku trpandang seseorang yg lena d buai mimpi d atas sofa .
Aku mnghampirinya dan rupanye adek aku . dengan mukanye yg trtutup dgn rmbutnya yg pnjang,dah mcm hantu aku tngok. Aku mngangkat adek ku ke biliknya yg mcm bilik hantu itu, gelap.
Setelah itu,aku pun brlalu kluar dri bilik adek ku dan msuk ke bilik ku untuk membersihkn diri dan mnunaikn solat.
•••Aku trbangun dri tidur dan mnggeliat kecil.
" ehh,kenpe aku kat bilik ni?bkn aku trlelap kat sofa ke tdi . ni mesti abg long or abg ngah yg angkt aku" gumam ku sndiri. Aku pun trun ke bwah mncari kelibat abg kembar aku tuu tpii btang hidung dorang pun aku tak nmpk.
Aku naik balik ke tingkat 3 rumah ku dan meluru ke bilik abg long. Aku mmbuka pintu bilik abg Long,Aku nmpk dia tngah solat,jdi aku pun mnutup smula pintu biliknya. Aku pergi ke bilik abg ngah pula. Aku mmbuka pintunya dan trnmpk abg ngah tengah tidur .
Aku pun trun balik ke bwah. ' buat penat je lh,turun naik turun naik. Tak pe tak pe, sekali sekala exercise dlm rumah ,hahaha' . aku pun dduk kat sofa, kali ni aku tak tidur dah,hehehe.
" adek" . ade org pnggil aku ke tadi? Mcm ade lh . aku pun mmandang ke blkng
" ehh,abg long"
" abg ngah mane" tnya abg long. Dia dduk d sebelah ku.
" dlm bilik dia lh,tidur"
" ooo"
" abg, Big Apple adek mane?" aku mnadahkn tapak tnggan kanan ku .
" ade kat dpur" . aku pun brlari mnuju ke dapur . fav aku tuu,lame dah tak mkn sejak aku tnggal kat Australia.
Aku mngambil plastik putih yg berisi kotak big apple dan mmbawanya ke tmpat abg long . Aku mmbuka kotak itu dan trdpt 10 jenis perisa.
" sedapnye" kata ku dgn mulut yg pnuh dgn donat besar itu. " jgn lh gelojoh sngt dek" tegur abg long
Aku tdk mnghiraukn kata² abg Long. " adek , pelahan² lh mkn tuu . mcm tak pernah mkn je" tgurnya lgi
" mmng tak prnh mkn pun" kata ku dgn mulut yg pnuh
" tngok tuu " blm hbis abg long b'ckp, aku dah sumbat mulutnya dgn donut. Abg long mmandang kuu dgn tajam tpii aku tak takut pon. Aku senyum mmandang abg long dan dia mncubit pipi ku.
" nak satu" abg ngah mngambil satu donut d kotak big apple ku
" abg ngah!!Dari mane tah dtng , tiba² je mngambil org pnye mkanan" . abg long dgn abg ngah gelak mlihat telatah ku.
•••
Aku mmandang jam G-shock hitam d tnggn ku ' jam 8 dah' lalu Aku mngambil iphone ku dan mmbuka app insta. Aku trpndang satu gambr yg mnyakitkn hati ku,aku tak tau knpe aku blh sakit hati pdhal gambr tuu gmbar Azmin dgn Tasha je.Aku mnutup iphone ku dan dduk d atas katil. ' bsok hari sabtu, baik aku bawak abg long dgn abg ngah pergi jogging'
Aku keluar dri bilik dan mnuju ke blik abg long. Bilik abg long wrna merah terang , wrna fav dia . cantik doh , dah lh bilik dia trsusun rapi.
" abg long" aku mmanggil abg long yg tngah khusyuk mnonton tv.
" hmm" abg long msih fokus dgn movie yg d layannya.
" esk kite pegi jogging jom"
"Ok" jwbnya . ok je? Mcm tak nak je layan aku. Hmm,tak pe lh.
" jam 7 tau. Adek kluar dlu. Gnight"
" gnight too" blasnya . aku pun kluar dri bilik abg long dan mnuju ke blik abg ngah. Bilik abg ngah pun lebih kurang mcm bilik abg long cuma colour je lain. Bilik abg ngah warna putih susu.
" abg ngah" pnggil ku . abg ngah pula tngah sibuk dgn iphonenya
" hmm" . hmm lgii, abg long pun tdi mcm tuu , hish.
" esok kite pegi jogging ehh. Lame dah adek tak exercise nii"
" alah, exercise kat bilik gym je lh" blasnya . rumah kitorang mmng ade bilik gym,tpi aku tak nak exercise kat situ . aku nak jln² jgk .
" adek tak nak . adek nak jln² jgk dekat taman tuu" rengek ku
" yela² " blasnya lgii . ' yess!' . aku pun kluar dri bilik abg ngah dan msuk ke bilik kuu utk tidur . Mmng rutib harian aku tidur awal,jage mata lh katakn.
YOU ARE READING
Mrs Cool Vs Mr hot( complete✔)
Teen FictionTengku Faresha Sofiea- seorang gadis yang manja jika bersama abang²nya tetapi di mata orang lain pula dia seorang yang dingin dan kurang berbual. Dengan kecantikan yg dia ada, ramai lelaki yang ingin mendekati tetapi semua tidak di layan kerana masi...