Faresha masuk ke kelasnya dengan keadaan mengantuk. Azmin dah duduk di tempatnya.
Sampai di meja, Sha meletakkan kepalanya di atas meja.
" kau kenape Sha?" soal Azmin risau
" ngantuk" balas Sha sepatah
" semalam kau tidur pukul berapa? Sampai tak cukup tidur macam ni. Habis kita chat aku suruh kau tidur kan ? Kau tak ti-" Sha menekup mulut Azmin.
" shh!" sha meletakkan jari telunjuknya di bibir.
" aku cuba tidur awal semalam lepas kita chat tu tapi mata aku tak dapat lelap." sambung Sha lagi.
Azmin menunjuk tangan Sha yang masih di mulutnya. " ops, sorry" Sha menarik tangannya.
" kau fikir ape sampai kau tak boleh lelap ? Kau fikir aku eh ?" Azmin tersengih sambil menunjuk Sha.
Sha menjongket bahu. " pegi Secret Room jom. Aku ngantuk lah,nak tido" kata Sha sambil mengelip matanya berkali².
" jangan nak ngade . dah berapa hari kau ponteng kelas. Fikir Sha , SPM tak lama lagi. Aku nak kita berjaya sama² , biarpun sekolah ni bakal jadi hak milik kau tapi pelajaran pun pen-". Sekali lagi Sha menekup mulut Azmin.
" kanda yang dinda sayang lagi dinda puja , boleh tak kanda jangan nak membebel macam mak nenek kat sini. Dinda ngantuk ni, kalau cikgu masuk bagi tau Dinda ok" Sha menarik tangannya dan meletakkan kepalanya di atas meja beralaskan lengannya.
" baik lah dinda , nanti kanda roger² kalau cikgu dah masuk" balas Azmin sambil tersenyum
Beberapa minit kemudian
" class stand up " semua murid berdiri kecuali Sha yang masih di dunianya sendiri.
" good morning sir " semua tunduk hormat. " morning, sit down" kata sir Fazlee guru sejarah.
" Azmin , kenape dengan Faresha tu?" soal Sir Fazlee dan menunjuk ke arah Sha yang masih tidur.
" err , dia sakit sir " tipu Azmin . ' alah sekali sekala tipu sunat, kesian pula aku nak kejutkan Sha'
Sir Fazlee meng 'oo' kan saja . Sir Fazlee antara guru yang sporting di Shinhwa Highschool. Dia meneruskan pembelajaran.
Idea nakal muncul di fikiran Azmin . Dia menyucuk pipi Sha menggunakan pen. Sha menepis, tergelak kecil Azmin tengok muka Sha yang comel macam panda tu.
Tok ! Tok !
Bunyi ketukan pintu menarik perhatian Azmin. Pembelajaran terhenti seketika.
" sir , saya nak hantar pelajar baru kat kelas ni " kata Cikgu Salmah, guru BM.
Dengar sahaja suara cikgu Salmah, Azmin mengacau semula Sha yang masih nyenyak tidur.
" ouh , masuk lah " balas Sir Fazlee.
Pelajar baru itu masuk ke kelas,dan Cikgu Salmah pun berlalu pergi.
" perkenalkan diri kamu" kata Sir Fazlee. Pelajar itu mengangguk.
" hye, nama saya Tengku Kisha Izuna Bt Tengku Imran. Saya student dari Amazon Highschool"
Azmin terkejut mendengar nama itu dan memandang ke arah tuan punya suara. Kisha tersenyum sinis melihat Azmin.
" Damn !" Azmin menumbuk meja.
" kau pehal doh tiba² tumbuk meja ? Orang nak tidur pun tak senang. " Sha memandang Azmin dengan mata separuh terbuka.
" err nothing. Tidur lah balik " Azmin menolak kepala Sha ke atas meja.
" Kisha, awak boleh duduk di tepi Farhana . Farhana angkat tangan" Farhana angkat tangan , Kisha pun berjalan ke arahnya
YOU ARE READING
Mrs Cool Vs Mr hot( complete✔)
Teen FictionTengku Faresha Sofiea- seorang gadis yang manja jika bersama abang²nya tetapi di mata orang lain pula dia seorang yang dingin dan kurang berbual. Dengan kecantikan yg dia ada, ramai lelaki yang ingin mendekati tetapi semua tidak di layan kerana masi...