Part 6

12.1K 383 1
                                    

" Sha bukannye tak nak pegang title pengawas tapi Sha takut nanti Sha kerjakn budak² sekolah ni. Nenda tahukan perangai Sha macam mane"

" Nenda tau, sbb tu Nenda nak lantik kamu jadi pngawas kat sekolah ni. Jadi taklah pelajar² kat sini berani nak buat hal" bls Nenda. " Nenda bukannye nak suruh kamu jadi Spy yg mcm dulu tu, Nenda nak kamu dan abg² kmu awasi sekolah ni je" smbungnya lgii

" tpii kenape nenda nak sruh kitorang awasi sekolah ni? Ade masalah ke?" Tnya abg long

Nenda mnarik nafas" Ade beberapa org pelajar yg mngedar dadah kat sekolah ni" jwbnya

" what?! Drug?!" Kata ku . kami smua tkjut

" dari mane nenda tau?" Kali ni abg ngah pula yg mnanya

" security bgi tau . dia ade trdengar bberapa orng pelajar bborak psal dadah yg d edar kat sini" kami trdiam . " nenda bukan ape, nenda tak nak nama Shinhwa Highschool jatuh d sebabkn kes ni. Kamu nak ke? Sekolah ni bakal jadi milik kamu brtiga jugak nanti" smbungnya lgii.

" ok , Sha setuju " nenda mnghembuskn nafas lega.

" but why this guy" blum hbis aku brckp , abg long dah mnyampuk " abg yg sruh bwak sekali"

" but why ? Why him?" Tnya ku dgn muka tak puas hati

" jgn bnyk tanye lh dek, ikut je ckp abg long" kata abg ngah dgn dingin . aku mrengus geram.

" Puan , klau kitorang dpt tngkap pelajar yg mngedar tu ? Puan nak buat ape?" Tnya Azmin .

Ehh,baru nak bukak mulut . ingatkn dah bisu tadi.

" terserah pada korang nak buat ape. Tpi nenda nak kamu rahsiakn kes ni. Jgn smpai pecah rhsia" kata Nenda berbaur amaran. Kami hnya mngangguk

" klau dah tak de ape² , kitorang msuk kelas dulu" abg long mminta izin . Nenda mngangguk dan kami pun keluar dri biliknya.

" hbis je rehat nanti, terus ke secret room . Sha, bwak Azmin . and jgn lupa bwak sekali beg korang, kite tak msuk kelas dah nanti" abg long brkata dgn muka yg serius.

Klau dia dah pnggil aku dgn nama, mmng dia nak serius je tu.

Kami pun brjlan ke kelas masing².

•••

Secret Room

" so ? Whats our plan?" Tnya abg ngah

" Sha dgn Azmin, aku nak korang awasi bngunan 1 dan 2 . Lepas tuu korang buat rondaan kat belakang sekolah. Aku dgn Azmie akan awasi bngunan 3,4 dan 5. Klau ternmpk ape² yg pelik,korang serbu je. Faham ?"

"Faham" kata kmi serentak . Abg long menuju ke meja yg terletak di tepi tv dan mngambil satu kotak yg sederhana besar.

" ni ambil sorang satu" abg long mmberi kami walkie-talkie . " so senang utk kite brkomunikasi . besok kita mula kn misi" ' wahh! Nii yg aku suke klau abg long yg bgi arahan, simple and fast"

Aku dah rase aura² jdi Spy dah kembali. Lame tak buat kerja ni. Huahahaha!

" yeah ! Tak syabarnye" kata ku dgn teruja

" eleh , tadi bkn main nak mmbantah bgai" kata Azmin

" kw diam ehh sblum aku baling benda nii kat muka kw" aku acah² nak baling walkie-talkie ke muka Azmin

" ehh dek , dah lh . Tak pyah lh nak gaduh² kang jatuh cinta,susah pulak" haa ,dah mula dah abg ngah nak kenekn aku

" tak kuase aku nak jatuh cinta dgn mamat ni"

" kw fkir aku nak sngt ke dekat kau? Please lah , kat luar sane rmai lgi prmpuan yg lawa² nak kat aku" kata Azmin dgn bangganya

" euuww, dorang smua tuu buta sbb tuu dorang suka kw"

" dah² , jgn nak gadoh" abg long mmbrhentikn kami dri terus brtikam lidah. Kami pun buat hal masing².
•••
Keesokannya

Awal pagi lagi aku dah mula meronda d kwasan bngunan 1 dan 2. Azmin belum smpai lagi so aku sendri je lah.

Selepas itu,aku prgi ke belakang sekolah . Seram jugak lah , tpi aku ni bukan jenis yang penakut.

Semasa aku meronda² d kawasan belakang sekolah , aku trdengar satu suara tangisan budak prmpuan.

' btl ke ape yg aku dgr ni' aku mnampar nampar muka ku . Sakit! Aku msih trdengar bunyi tngisan itu. ' baik aku pergi tngok' . aku mngatur lngkah untuk dtng lebih dekat , aku trnmpak seorang budak prmpuan mnangis tresak esak.

" dek " aku mmanggilnya . dia agk trkjut dgn kdtngan kuu.

" adek buat ape kat sini? Kenape mnangis ni?" tnya ku dgn lembut. Tpi dia msih mmbisu dan mnangis

" dek , tell me" kata ku smbil memalingkn mukanya ke arah ku.

" a...a..adek ke..kene ca..cabul" jwbnya dgn tngisan

" what?! Adek nmpk tak muka orang yg cabul adek? Kene cabul je kn? Dorang tak rogol adek?" brtubi tubi aku mnanya soalan. Klau mnembak ni, dah mati aku tembak.

" ta..tak , a..adek tak nmpk . dorang ttup muka gune topeng" blasnya . tangisannya sudah redah.

" jdi mcm mane adek blh smpai kat belakang sekolah ni?"

" rumah adek dkt dgn pintu pagar belakang sekolh ni, jadi adek masuk ikut belakang ni lh"

" oo . lain kali adek jgn masuk dari pintu pagar belakang ni, bhaya tau . Adek msti ikut pintu pagar  depan . kat depan ade pengawas" aku mmberi nasihat

" yela" blsnya . "

" nama adek sape? Form berapa?" tnya ku

" Fiza , Form 3 kelas Gold "

" ouh , nama akak Faresha . pnggil akak Sha je" aku mmbritahu nama ku tnpa d tnya. Saja je nak bgi tau, hhaha. Dia hnya mngangguk

" jom lh akak hntr pegi kelas adek. Dah nak msuk wktu belajar dah ni"

" jom" katanya . Comel je bdk ni, geram I😂

Mrs Cool Vs Mr hot( complete✔)Where stories live. Discover now