BAB 6

8.1K 252 2
                                    

"Ok Daniel. Badan awak nampaknya dah makin cergas. Luka pun dah hampir tutup. Nampaknya awak dah boleh discharge." Aku menulis sesuatu pada rekod Daniel.

"Ye ke? Ah, tak sabarnya!" Katanya teruja. "Jangan nak teruja sangat. Setiap minggu awak kena datang hospital untuk selesaikan masalah trauma awak tu." Keterujaan Daniel berhenti. Mulutnya memuncung.

"Cakap pasal tu, aku rasa aku dah tak trauma." Tutur Daniel. Aku pandang Daniel. "Ha? Macam mana awak tau?" Soalku berkerut.

"Aku tau la. Lagipun, trauma ni kan bergantung pada keupayaan pesakit untuk menghadapinya. Doktor hanya bantu pesakit untuk hadapinya je." Beritahunya. Pengetahuan luas jugak dia ni.

"Apa bukti?" Soal ku pada Daniel. "Buktinya, aku dah terima kepergian ibu bapa aku. Lagipun, aku kena cepat keluar dari sini. Aku rasa diorang dah plan lagi rancak nak hapuskan keluarga aku." Kata Daniel serius.

"Hurm, saya nak tanya, ada orang-orang awak ke kat hospital ni?" Aku pandang Daniel. Daniel angguk. "Sejak aku masuk sini. Orang-orang aku perasan yang diorang ada kat sini tapi tak boleh nak tangkap. Licik betul." Kata Daniel dalam geram.

"Oh. Tengok keadaan awak ni, esok dah boleh discharged. Luka tu walapun hampir tutup, kalau bergerak sangat boleh terbuka. Nanti rajinkan buat dressing. Ok. Saya pergi dulu." Aku berpusing tanpa menghadap Daniel. Sibuk menulis.

"A-Airina!" Aku terkejut. Tiba-tiba panggil aku. Jerit pulak tu. Nak-nak pulak panggil nama aku. Mana pernah dia panggil macam tu. Selalu aku-kau je.

"Err.." Dia nampak gelisah. Aku angkat kening. "Anything, Daniel?" Soalku. Dia menggeleng kesal. "Urmm..tak ada apalah." Terus aku keluar dari ruangan itu.

Aku berjalan ke bilikku. Lepas ni, takkan ada lagi orang yang aku boleh ajak gaduh. Kehidupan aku akan seperti biasa. Hmm...dia tak keluar lagi aku dah rindu.

Rindu? Ah! Apa aku ni? Dia bukan sesiapa pun dalam diri kau. Tapi, betul ke?

AKU kaku berdiri. Abang pandang aku. Gadis dihadapanku senyum manis memandangku. Macam tak percaya.

"Oi, duduk la. Sebelum ni asyik merungut suruh orang bawak dia jumpa. Ni dah jumpa speechless pulak. Abang tau, cantik sangatkan bakal kakak ipar adik?" Aku jeling abang.

"Jap. Maknanya, Raihah Nasuhah ialah Kak Nuha?" Aku masih pening. Abang masih blurr. Kak Nuha tersenyum sambil mengangguk.

Aku memeluknya. Ah! Tak sangka doa aku jadi kenyataan untuk ada kakak macam Kak Nuha. "Dah, Rin. Duduk lah." Kak Nuha persilakan aku duduk di sebelahnya.

"Eh, itu tempat abang la." Aku jeling abang. "Ni nak?" Aku tunjuk penumpuk kecil ku pada abang. Amboi. Nak duduk sebelah anak dara nampak?

"Patut tetiba tanya pasal nama abah. Akak dah tahu rupanya. Kenapa tak cakap?" Soalku. Kak Nuha senyum. Hai lah. Nasib cantik.

"Saja je. Lagipun kan akak ada cakap nak jumpa Rin? Baik akak bagitahu masa jumpa Rin." Aku buat muka teruja. Abang? Cemberut la.

Korang rasa apa perasaan apabila lelaki duduk bersama dengan 2 orang perempuan? Haha. Dipinggirkan la.

"Kak Nuha dah order ke?" Soalku. Kak Nuha angguk. "Urm..macam mana Kak Nuha boleh kenal abang? Tak silap Rin la, abang ni susah tau nak dekat. Asyik sibuk dengan study je." Kata ku. Abang jengilkan mata.

"Kitorang kenal dari presentation. Tiba-tiba diletakkan dalam satu group. Sejak tu la kenal. Memang abang Rin busy memanjang. Tapi sejak dia cakap yang dia sayang akak, dah tak busy sangat." Terang Kak Nuha.

"Bahagian saya luah perasaan tu sorok la." Muka abang cemberut. Aku gelak.

Seronok hari ni aku dapat jumpa Kak Nuha. Sungguh aku tak sangka dia yang akan jadi bakal kakak ipar aku. Banyak juga kitorang borak tadi. Cam biasa, abang senyap je.

Mr. Cop Mrs.Doc (Complete)Where stories live. Discover now