"Arin....I really miss you."
Aku memandang orang dihadapanku ini dengan pandangan kosong. Mungkin sebelum ini aku amat mengharapkan pertemuan ini, tapi tidak untuk kali ini.
"Please, Arin. Say something. Jangan lah senyap je. Arin pun rindukan saya jugak kan?"
Aku mengeluh perlahan. Mataku kerling pada Daniel sekejap. Masih cakap dalam telefon dalam muka serius. Hal kerja mungkin.
"Look. Let me make this clear. Rafiq, saya dah lupakan awak. Sejak dari hari tu."
Muka Rafiq berubah. "Tapi saya masih cintakan awak. Saya jadi sasau sejak hari tu. That the worst decision I've ever take. Come on, Arin. Please. Forgive me? Kita mulakan dari mula?"
Aku menggeleng. "No, Rafiq. Saya dah lama maafkan awak. Please, Rafiq. Saya dah bersuami." Muka Rafiq berubah terkejut.
"You're already married?" Rafiq tergelak. "Awak bergurau kan? Mesti awak cakap macam tu sebab nak sedarkan saya kan? Arin, saya dah sedar kesilapan saya. Just stop this game."
Macam orang tak betul aku tengok Rafiq ni. "Rafiq...saya tak bergurau. Betul saya dah berkahwin."
Terus Rafiq pelukku erat. "No, Arin I love you! Really!" Aku cuba meregangkan pelukan tersebut. "Rafiq! Rafiq! Lepaskan lah!" Aku guna sekuat tenaga untuk leraikan pelukan.
Nasib baik tak ramai orang dalam restoran. Sempat juga aku kerling pada Daniel. Masih di telefon. Kali ini menghadap dinding.
Aku menumbuk sisi Rafiq. Senak Rafiq sekejap. Aku manahan amarah. Aku rasa seperti tidak dihormati sebagai seorang perempuan.
"Awak ni tak faham bahasa ke?! Saya dah kata, saya dah kahwin. Saya dan awak pun dah tiada apa hubungan! Awak sendiri yang minta perpisahankan? Then you get it!" Rafiq nampak terkejut dengan sikap aku.
Yeah, selama ni dia nampak aku lembut je dengan dia. Itu sebab aku dah terbuai dengan belaian kasih dia.
Tapi sejak dia minta putus, terus aku padam dia dari hati aku. Argh! Geram bila aku fikirkan masa lampau.
Rafiq menunduk. "Saya akan dapatkan apa yang saya nak." Kata Rafiq sebelum beredar. Aku menghela nafas berat dan duduk di kerusi.
Lepastu, aku dan Daniel makan dengan senyap. Hanya Daniel yang kadang-kadang bersuara.
Malam itu, kami tak keluar dari bilik. Aku agak sedih sebab esok dah nak berangkat pulang. Daniel ada juga ajak untuk keluar berjalan memandangkan malam terakhir di Paris.
Tapi kejadian siang tadi buat aku tak de mood nak berjalan. Dibuatnya jumpa lagi dengan dia, tak ke naya. Aku hanya bagi alasan penat dan rasa tak sihat.
"Sayang ok? Dari siang tadi abang tengok sayang senyap je."
Aku yang membaluti tubuhku dengan selimut mengangguk. Daniel yang duduk melunjur tu aku letak kepalaku di ribanya. Selesa apabila Daniel mengelus rambutku perlahan.
"Abang nampak apa yang berlaku tadi. Mind to share?"
Aku senyum sedikit. Aku memeluk Daniel sambil menyandarkan kepalaku di dadanya. Aku tarik nafas sedalam-dalam yang mungkin. Cari kekuatan untuk menceritakan kisah hitam yang pernah berlaku dalam hidup aku sepanjang 27 tahun.
Aku menutup muka dengan bantal. Rasa malu dan bahagia sekarang ni. Baru saja tadi Rafiq menyatakan cintanya. Aku dan Rafiq sudah 2 bulan menjalinkan hubungan.
YOU ARE READING
Mr. Cop Mrs.Doc (Complete)
RomantikAirina Sofea- Doktor psikiatri yang berkaliber. Tidak berapa menyukai lelaki atas sebab tertentu. Daniel Hazif- Polis yang berwawasan. Punyai rupa paras yang maskulin. Kehilangan ibu bapa sekaligus menyebabkan dia dirawat oleh Airina. Saat rawatan...