"Kau nak apa lagi bangsat?"
Cordia duduk disebuah kerusi yang berada di meja panjang. Dia dikelilingi orang suruhannya.
"Relax, mate. Aku nak bincang benda baik je. Tak mahu kasar-kasar. Kau pun tak nak kasar-kasar kan?"
Aku jeling dia. Mate hotak kau lah!
"Kita berunding. Aku boleh stopkan kegiatan aku. Malah pergolakan ni pun aku boleh hentikan. Kau pun boleh balik kampung. Jumpa keluarga."
"And of course bersyarat. Amacam?"
Aku diam. Memandangnya tajam.
"Syaratnya, kau bagi aku Airina Sofea. That's all. Gampang bukan?"
Ssup! Aku terus berdiri. Meja ditumbuk kuat.
"Don't you dare lay your fucking dirty hands on her, bastard!"
Cordia mengangkat kedua belah tangan. "Ok, relax mate. Win-win situation."
"Tak nak? Its okay. Aku ada rancangan lain. Ingat nak guna cara mudah. Tapi kau nak cara yang ekstrem. We'll see it."
Cordia membuat isyarat pada orang-orangnya. Aku pula sudah beranjak ke belakang. Sudah bersedia dengan keadaan ini.
Orang-orang Cordia mula menyerangku. Tepisan demi tepisan berjaya aku tangkas, tapi aku terlepas satu tumbukan padu di perutku. Aku jatuh kesenakan.
Peluang itu diguna sebaik mungkin oleh orang-orang Cordia.
"Ok ok. Sudah. Kesian dia. Ni salam perkenalan je. Tak perlu cari gaduh. Nanti isteri dia risau nampak dia parah sangat." Cordia bangun dari tempat duduk.
"Ingat tau. We'll use extreme methods. Your choice."
Aku mengelap darah yang meleleh di tepi bibirku. Darah yang berkumpul di mulutku aku ludah. Tak guna punya bangsat.
Perlahan aku bangun dan berjalan ke jeep. Hari dah mula malam. Dengan perlahan aku memandu pulang ke base camp.
AKU memandang sayu ke arah Rin yang teresak-esak nangis. Aku mengesat air mata yang bergenang. Sungguh aku rindukan isteri aku ni!
"Emergency! Kod kuning! Kod kuning!"
Aku sudah berdiri. Aku memandang Rin. Lama.
"Abang pergi dulu. Jaga diri baik-baik ya? Abang sayang Rin."
Pantas aku memutuskan talian dengannya di Malaysia. Aku mendapatkan senjata dan kelengkapan yang diperlukan.
"Farouq, situation." Farouq merupakan orang kananku dalam team Alphs International.
Aku memasang interkom supaya mudah menerima dan memberi arahan.
"Terrorist starts launching the missile. Many people were injurt. No killed. Not yet."
Aku mengangguk.
"Our team has ready?"
Farouq pergi ke belakang. Dia menjerit sesuatu kepada askar yang lain.
"Our team has ready, sir."
"Alright. Lets go."
Kami merempuh salji yang lebat dan masuk ke dalam pesawat yang sudah menunggu kami.
"This may be your last service to your nation. Or may be not. Just take this seriously. If you're died on battlefield, make sure your name will on the hero list. Not the terrorist. If you fight without being identified, then you died without being identified too. Clear?"
"Clear, sir!"
"Listen to me. Listen to my command."
"Yes, sir!"
Aku mengangguk. Pesawat mula mendarat.
"We're here. Everyone know their role right? So let's get to it."
Kami keluar dari pesawat. Pemandangan kami terhad kerana salji turun dengan lebat. Oleh sebab sekarang musim salji, malam berlabuh awal. Jadi sekarang dah gelap. Sedangkan baru pukul 6.
Aku memberikan isyarat. Askar yang lain mengangguk.
Aku, Farouq dan Aideen pergi ke arah Timur manakala yang lain ke arah Barat. Kami mula menyerang hendap. Dan aku yakin. Konco-konco Cordia dan pemberontak itu tahu kedatangan kami.
Aku menyorok saat mereka mula melepaskan tembakan. Oh dah mula ye?
Aku mula membalas tembakan mereka. Diikuti askar yang lain. Aku berjaya menumbangkan 3 orang.
Aku beri isyarat pada Farouq dan Aideen sebelum aku pergi ke satu bangunan yang aku percaya markas bagi pemberontak tersebut.
Aku menyerang hendap bangunan tersebut. Aku mengacukan rifle dalam keadaan berjaga-jaga.
Aku masuk ke dalam bangunan tersebut. Kosong. Kan aku dah kata. Diorang memang dah tahu yang kami akan serang balas.
"All clear. Team A go to West. Team B go to East."
Aku bercakap pada interkom. Aku berjalan di sekitar banguna tersebut. Terdapat sebuah meja bulat di tengah-tengah bangunan tersebut. Sebenarnya boleh dikatakan gudang lama.
Banyak kertas yang bersepah. Aku melihat-lihat kertas di situ. Russian. Aku tak paham.
Aku keluar dari bangunan. Takut pula ada perangkap dan aku tertangkap. Aku berlari anak. Ternampak salah seorang pemberontak.
Terpaksa aku menyorok di balik tangki. Aku tak pasti, tapi tangki tu tinggi. Aku tak tahu tangki apa. Gelap.
Aku lihat kakiku memijak cecair. Sedangkan sekarang hujan. Aku nampak ada cecair hitam mengalir keluar dari tangki tersebut dan bertakung di aras salji yang putih.
Aku lihat orang tersebut menghala ke arah sini. Ah, tak guna! Aku terpaksa lari. Kalau tak, dia akan jumpa aku!
Aku lari ke arah utara. Aku nampak Farouq. Dia melambaikan tangan padaku. Baru saja aku ingin membalas, aku dengar bunyi besi. Keras. Shit.
Tak aku sangka, aku dah masuk perangkap. Aku terpijak periuk api yang ditanam. Tak guna. Aku lari secepat mungkin.
Malang nasib, periuk api itu meletup tanpa aku sempat pergi jauh. Aku terpelanting kesan periuk api yang meletup. Letupannya makin menjadi bila api mula membakar tangki tersebut.
Aku hanya mampu melihat Farouq yang terjerit-jerit memanggil aku yang sedang terbaring lemah. Pandangan aku menjadi berbalam-balam dan akhirnya kelam.
YOU ARE READING
Mr. Cop Mrs.Doc (Complete)
RomanceAirina Sofea- Doktor psikiatri yang berkaliber. Tidak berapa menyukai lelaki atas sebab tertentu. Daniel Hazif- Polis yang berwawasan. Punyai rupa paras yang maskulin. Kehilangan ibu bapa sekaligus menyebabkan dia dirawat oleh Airina. Saat rawatan...