1

8.6K 311 29
                                    

Song Ji Hyo bergegas masuk ke dalam kolej apabila menyedari dia telah terlewat untuk ke kelas Prof Miu.

Dia mengetuk pintu kelas untuk meminta keizinan untuk masuk kedalam kelas.

Prof Miu mengangguk. Memberi kebenaran. Namun dia sempat menegur Ji Hyo yang lewat ke kelasnya.

" Song Ji Hyo. You  are late 3 minutes for my class. After this, i hope you will not repeat the same mistake."

Ji Hyo membongkokkan badannya tanda meminta maaf.

Dia duduk di kerusi yang kosong. Rakannya Hyera menyengol sikunya.

"Oit. Asal kau datang lambat?" Hyera berbisik kepada Ji Hyo.

" Aku bangun lewat la. Semalam aku kerja kat kedai serbaneka." Ji hyo membalas. Tangannya ligat menyalin nota di hadapannya.

"Ohh. Lepas ni kita lepak kat kafe ehh?" Hyera tersenyum.

" nae." Ji hyo membalas pendek.

Kelas Prof Miu tamat pada 10:30. Ji Hyo dan Hyera mengemaskan barang mereka.

Belum sempat mereka berlalu, langkah mereka dihalang oleh seseorang.

"Hai Ji hyo." Namja itu menegur Song Ji Hyo.

" Hai." Jihyo tersenyum nipis.

" Amboi Kai. Tegur Ji Hyo je. Aku ni apa? Tunggul?" Hyera memperli Kai.

" Hehe. Hai Hyera." Kai menggaru kepalanya.

" Ji Hyo weekend ni free tak? Kalau awak free jom kita pergi Pesta Buku Seoul. " Kai mengajak Ji Hyo

"Mian Kai sshi. Ji hyo busy weekend nanti. " ji Hyo membalas serba salah.

" Ohh. Urmm tak apa la kalau macam tu. Annyeong." Kai berlalu dengan muka kecewa.

" Annyeong." Ji Hyo dan Hyera membalas.

" Kau ni Ji HYo kesian kat Kai. Kau tak nampak ke dia usya kau." Hyera menegur sikap Ji Hyo.

" Aku tahu." Ji Hyo membalas pendek.

"Habis tu kenapa setiap kali dia ajak kau keluar kau selalu tolak?" Hyera memandang wajah sahabatnya.

" Entahlah. Aku anggap dia macam chingu aku je. Aku tak ada perasaan kat dia." Ji Hyo tersenyum pahit.

" Suka hati kau la Ji Hyo. Hati tak boleh dipaksa kan?  Btw cuti semester ni kau pergi mana?" Hyera memeluk tangan chingunya.

" Aku akan cari kerja. Bolehlah aku tampung untuk kos sem depan."

" Ohh. Goodluck! " Hyera tersenyum memberi semangat kepada chingunya.

Skip...

Seorang jejaka duduk di dalam sebuah pejabat yang mewah dan elegen.

Dia yang memakai kemeja merah dipadankan dengan kot hitam dan tie hitam nampak segak dan kacak.

Dia tekun membuat kerja kerjanya. Kadang kadang matanya melirik pada jam pada mejanya.

Tiba tiba telefonnya berdering menandakan ada panggilan masuk.

Dia melihat pada skrin telefonnya.

Dia mengangkat panggilan itu.

"Yow!! Wasup!" Suara nyaring kedengaran di corong telefonnya.

" Kau nak apa?" Namja itu menjawab malas.

" Amboi. Mentang mentang dah jadi CEO , hyung  telefon kau tanya nak apa? Ishhh tak patutla kau ni Jungkook. Suara itu memperli  namja yang bernama Jungkook.

" Ya Jhope hyung. Hyung nak apa?" Jungkook merengus perlahan.

" Ha. Ni la dongsaeng hyung. Macam ni. Namjoon dan Jin adakan parti hujung minggu ni. Dia ajak kita semua pergi? Kau on tak?"

" Ermm. Tengok la dulu Hyung. Kalau tak busy aku pergi."

" Okay bruhh. Tapi Namjoon harap kita semua boleh pergi. Ada awek cun woii!!! Rugi kau tak pergi rasa 'ayam' baru." Jhope mula melalut.

" Nae nae. Aku ada kerja ni hyung. Bye." Jungkook mematikan telefonnya.

Belum sempat dia menyambung kerjanya, pintu bilik pejabatnya dibuka.

" Mianhae Tuan Muda. Cik Seolhyun datang nak jumpa dengan Tuan." Wendy setiausaha Jungkook berjumpa dengan Jungkook.

" Nae. Suruh dia masuk." Jungkook memberi arahan.

" Nae. " Wendy menunduk kepalanya.

Tidak lama kemudian pintu biliknya dibuka.

" Annyeong Jungkook." Seolhyun tersenyum.

"Annyeong Seolhyun." Jungkook tersenyum kepada tunangnya.

Jungkook dan Seolhyun dah  bertunang 2 tahun lepas. Mereka bertunang kerana perjanjian keluarga mereka. Namun begitu mereka menerimanya dengan hati yang terbuka.

Lebih lebih lagi ia memberi keuntungan kepada Jungkook kerana pertunangan ini membuatkan syarikatnya akan bergabung dengan syarikat keluarga Seolhyun yang mampu menguatkan lagi empayarnya .

Manakala Seolhyun pula seorang gadis yang baik, sopan dan cantik. Dia patuh kepada ibu bapanya. Apabila omma dan appanya mahu menjodohkannya dengan Jungkook dia lantas bersetuju.

" Jungkook, omma tanya bila awak boleh datang rumah? Lama omma tak jumpa dengan awak." Seolhyun memandang Jungkook.

"Mian Seolhyun sshi. Saya agak busy minggu ni. Kalau saya tak busy saya akan pergi melawat omma dan appa."

"Nae. Jungkook jom lunch sama sama. Hari ini saya tak ada shooting."

"Okay. Tapi tunggu dulu saya nak siapkan kerja saya. Nanti kita lunch sama sama."

"Nae.."

Tbc...


[C] My Egois Husband 18+++Where stories live. Discover now