Ji Hyo membuka matanya apabila terasa sinar pancaran matahari menyilaukan matanya.
Dia cuba bangun namun badannya terasa berat untuk bangun.
Dia mengerling di sebelah perbaringannya.
Wajah Jungkook berada dekat dengan wajahnya membuatkan sedikit lagi pipi mereka bertemu ( typical ff🌚)
Ji Hyo cuba mengalihkan lengan sasa 🌚🌚Jungkook yang berada di perutnya namun gagal kerana Jungkook memeluk kejap badannya.
Ji hyo memandang wajah Jungkook. Meneliti wajah Jungkook yang bersih tanpa noda. Wajah Jungkook yang tenang semasa tidur membuatkan Ji Hyo tak lepas memandangnya.
Muka Ji hyo memerah.
Dia terus menelek wajah suaminya.
" Kacak sangat ke aku sampai tenung aku macam tu sekali?" Ji Hyo membulatkan matanya apabila terkejut melihat Jungkook yang membuka matanya.
" Mana ada saya tenung awak. Perasan." Dalih Ji Hyo perlahan.
" Caught in a lie~~" Jungkook menyanyikan sedikit line lagi daripada kawannya yang iaitu Park the Jimin. Jungkook kemudian menghalang Ji Hyo bangun. Dia memeluk kemas Ji Hyo.
" Boleh lepaskan saya? Saya nak mandi. Saya nak buat sarapan. Awak tak lapar?" Tanya Ji Hyo.
" Lapar. Tapi awak kan ada. Saya boleh makan awak kalau saya lapar. Aummm. Jungkook sedang beraksi!! " Jungkook menunjukkan gigi arnabnya pada Ji Hyo. Acah acah nak gigit Ji Hyo. Malangnya Ji hyo membuat muka #GigiArnabsilaNinggal
" Lepaskan saya la Incik Byuntae Bunny. Ji hyo nak masak. " Ji Hyo memukul mukul lengan Jungkook.
" Ji Hyo ah. Please let me stay with you like this. Sekejap pun jadilah. Rasa nyaman dapat peluk chagi yang tercinta. Kalau boleh biar sampai bila bila. " Jungkook memeluk sambil mencium dahi Ji Hyo.
" Seolhyun?" Tanya Ji Hyo. Jungkook bungkam. Perlahan dia lepaskan pelukannya dan bangun menatap wajah Ji Hyo.
" Apa maksud kau?" Tanya Jungkook. Suaranya mendatar menandakan dia tak suka pertanyaan itu diutarakan.
" Dia mengandung anak awak Jeon Jungkook. Sila bertanggungjawab. " ji Hyo memandang wajah suaminya dengan tatapan lembut.
" Shirheo. Aku tak tau tu betul ke anak aku . Tiba tiba je nak aku bertanggungjawab. Jawapan aku tetap sama. Aku takkan kahwin dengan dia dan ceraikan kau. Titik. Noktah. Titik bertindih." Jungkook bangun dan mencapai tualanya.
" Sampai bila awak nak lari dari tanggungjawab? Sampai bila!" Ji Hyo menaikkan sedikit suaranya.
" Maaf. Aku tetap dengan keputusan aku." Jungkook kemudian berlalu ke bilik air.
Ji Hyo mengeluh. Dia kemudian berlalu ke dapur.
Semasa Ji Hyo memasak di dapur Jungkook menghampirinya dan memeluknya dari belakang.
" Jungkook sshi. Saya nak masak ni." Ji Hyo yang mengacau gulai masak lemas cili fire menjeling Jungkook.
" Sayang masak apa ni. Dari atas boleh bau." Jungkook mencium pipi Ji Hyo sekilas.
" Masak lemak cili fire ooew eoooohh ohwhh!" Ji Hyo memperlahankan api apabila masakan hampir siap.
" Wah sedapnya. Pandai wife aku masak. Ji Hyo kesini jap." Jungkook menarik tangan Ji hyo dan menuju ke meja.
" Waeyo? Penting sangat ke sampai tak menyempat nyempat ni?" Ji Hyo duduk dikerusi sementara Jungkook mengeluarkan kertas dari sekeping envelope.
" Apa ni? Surat cerai? " Tanya Ji hyo polos.
Ppak!
Jungkook menepuk perlahan kepala Ji Hyo.
" Gila kau. Ambik baca sendiri lepas tu sign." Jungkook menyerahkan sebatang pen kepada Ji hyo.
Ji hyo pun membaca isi kandungan surat itu. Dia mengerutkan dahinya.
" Apa ni? Saya tak faham." Ji Hyo memandang wajah jungkook.
" Buat buat tak faham pula. Ni surat pemilikan harta aku. Aku akan serahkan segala harta aku pada kau." Jungkook tersenyum.
" Awak gila eh??" Tanya Ji Hyo slumber.
" Yahh!! Aku tak main main la. Ni betul. Aku Jeon Jungkook akan serahkan segala harta yang aku ada pada satu satunya wanita kesayangan aku selepas eomma aku. Dan ia adalah kau." Jungkook merenung lembut Ji hyo.
" Tapi...."
" Takde tapi tapi. Just sign it." Jungkook mendekatkan kertas itu pada Ji hyo.
Ji hyo yang dipaksa menurunkan tandatangannya.
"Thanks chagi." Jungkook tersenyum memandang Ji Hyo.
Kringggg
Loceng rumah berbunyi. Jungkook ingin pergi membukanya namun Ji Hyo melarangnya dan bergegas untuk membuka pintu rumah.
Arghhhhh
Jeritan Ji hyo kedengaran kuat. Jungkook berlari menuju ke arah Ji Hyo
" Ji Hyo ah. Waeyo?" Tanya Jungkook.
Ji Hyo yang terkejut berlari kedalam pelukan Jungkook.
Dia menunjuk kearah sesuatu didalam kotak.
Jungkook menghampiri kotak itu dan membukanya. Dia terkejut apabila melihat bangkai ayam yang dipenuhi darah.
Jungkook membuang kotak itu.
" Dah aku dah buang. Uljima. Aku ada kat sini. Selagi aku ada aku akan lindungi kau." Jungkook menenangkan Ji hyo.
" Aaa... apa salah saya sehinggakan ada orang buat saya macam ni." Ji hyo menangis. Trauma dengan apa yang terjadi.
Sejak dari haritu. Ji hyo asyik diganggu. Panggilan misteri , surat ugutan dan bangkai binatang sering menganggu hidup Jumgkook dan Ji hyo.
Sehinggakan Jungkook terpaksa menggajikan bodyguard di rumahnya demi keselamatannya dan meminta Namjoon untuk menyelidik siapa disebalik dalang perbuatan tersebut.
Telefon Jungkook berbunyi. Jungkook menekan butang accept.
" Hai Joon. Kau nak apa?"
" Aku ada berita baik dan buruk. Mana satu kau nak dengar dulu?" Tanya namjoon.
" Baik dulu." Jawab Jungkook.
" Okay berita baik. Syarikat kau jadi pilihan syarikat di Jepun untuk projek usahama Jepun, Malaysia dan Korea." Balas Joon
"Berita buruk pula?" Tanya Jungkook.
" Aku masih tak tau siapa yang ugut korang sekeluarga. Masih dalam siasatan. And Seolhyun." Namjoon berhenti bercakap.
" Kenapa dengan dia? "
" Dia mati. Kena bunuh. "
" Eo?????"
Tbc
80 votes
I have a new two shot ff.
A psycho one. Who want read??😊😊
YOU ARE READING
[C] My Egois Husband 18+++
FanfictionBook 1 Lelaki yang egois, kejam dan tak berperikemanusiaan namun tak terduga apabila jatuh cinta. Namun malangnya dia jatuh cinta pada orang yang salah. Dan ia menjeratnya kembali. Book 2 Penyesalan. Namun tiada apa yang dapat dilakukan. Muncul seo...