(5)

1.9K 138 35
                                    

Dah dekat 2 minggu Ji hye bekerja dengan Jungkook. Sepanjang tempoh tu berjalan, macam macam Jungkook lakukan terhadap Ji hye.

Bagi bunga ros, bunga mawar la, bunga kiambang la, apa la mujur tak bagi bunga Harum Sundal Siang, kalau tak mahu Hye yang naik hantunya. Tak kira lagi dengan ciuman curi curi dan juga sentuhan dipipi tangan kaki dan mu-- ehh setiap minit mesti interkom berbunyi menyuruh Ji Hye masuk. Padahal tak ada apa apa pun kerja yang harus dilakukan. Mujur Hye ni jiwa kental, jiwa sado. Kalau tak mahu gadis nerd ni lari.

Macam sekarang ni..

" Park Ji Hye. Sila masuk sekarang! Now!" Jungkook memberi arahan dengan lagak tuan besar. Besar la sangat yang ara tau cuma gigi dua batang tu je yang besar. Yang lain harom.

" Nde Tuan." Ji hye yang sememangnya nerd bebal dan bengap pun masuk sambil memegang buku nota dan juga pen.

Tokk tokk tokk

" Masuk." Jungkook memberi arahan. Ji Hye masuk. Ji Hye yang hari ni memakai gaun A cut paras buku lali dan memakai sandal nampak sedikit ayu dengan rambutnya hanya diikat satu. Tak lah macam hari hari lain. Selebet je. Pakaian kalau warna tak meriah tak sah.

"Boleh saya duduk?" Tanya Ji hye sopan.

" Boleh. Apasal tak boleh. Nak duduk atas pangkuan aku pun boleh. Tak ada masalah." Jungkook tersengih gatal seperti arnab yang gatal yang mahu dibuang bulunya.

" Err. Ada apa Tuan panggil saya?" Tanya ji Hye. Dia duduk dengan kekok. Mana tak kekok dah Jungkook tengok dia macam nak terkam je. Nak je dia mengadu kat Mingyu oppanya. Namun apakan daya dia tak mahu tunang gelap hitam manisnya tercedera digigit Tuan Arnab  maka dia hanya mampu membuat konsep redha dan tawakkal.

" Tolong masukkan data semua pekerja syarikat dalam komputer ni. Saya nak awak siapkan hari ni jugak." Jungkook memusingkan komputer kearah Ji Hye.

" Mw..mwo? Tapi saya cuma p.a Tuan? Saya mana pandai lakukan ni semua." Ji hye protes. Mulutnya tanpa sedar dipoutkan kerana terlalu geram.

" Berani kau bantah cakap aku? Kau nak aku cium kau ke? " Jungkook mendekatkan wajahnya pada muka Ji hye.

Ppapp

Ji hye terkedu.
Jungkook naik angin.

" Mianhaeyoo sajangnim!" Ji Hye bow berkali kali.

Hal ini kerana buku yang berada ditangan Ji Hye dia layangkan tepat dihadapan bibir Jungkook menyebabkan Jungkook kesakitan. Jungkook menjeling tajam.

" Do it or i punish you." Jungkook bangun dan keluar dari pejabatnya.

" Arghh. Kau apasal Ji hye! Pabo!! Mujur Tuan Jungkook tak mengamuk." Ji Hye mengetuk kepalanya diatas meja berulang kali.

Skip

Semasa Ji Hye sedang sibuk memasukkan data pekerja, dia tak sedar bahawa ada seseorang masuk kedalam pejabat tersebut.

Tiba tiba orang tersebut memeluk bahu  Ji Hye dari belakang.

"EO? Nugu?" Ji Hye berpaling. Dia lihat Jungkook yang memeluknya.

"Biarkan keadaan ini buat seketika. Aku rindukan saat kita bersama. Mianhae saranghae Ji Hyo ah." Jungkook memeluk erat Ji hye.

" Tuan ni saya. Ji Hye. Sa..saya bukan Ji Hyo." Ji Hye cuba meleraikan pelukan Jungkook.

" Ahh mian." Jungkook melepaskan pelukannya. Dia berlalu ke kerusinya.

" Kau dah siap?" Tanya Jungkook.

" Be..belum.. banyak lagi saya tak masukkan data." Ji Hye bersuara teragak agak.

" What? Tak siap lagi? Kau dari tadi buat apa? Kau ponteng ya? Macam mana pun aku nak kau siapkan kerja tu hari  ni jugak." Jungkook memdengus kasar.

" Ta..tapi banyak sangat. Sampai malam pun tak siap lagi." Ji Hye menguis tangannya.

"kalau macam tu. Hari ni kau tak payah balik. Just stay here all night long. Lagi tak habis lagi tu kau kena siapkan." Jungkook membuat keputusan muktamad.

" Bwo.! Tapi saya ada date dengan Mingyu oppa! Kami janji nak tengok Minion kat pawagam. Mana boleh macam tu." Mata Ji Hye memerah.

" Cancel it. Dah aku taknak dengar apa apa. Yang aku tau aku nak kau siapkan. by hook or by krook esok aku bukak je komputer semuanya akan siap." Jungkook meletakkan kakinya diatas meja.

" Nde sajangnimm... " Ji Hye bersuara lemah.

Skip

12:00 a.m

Ji Hye menguap. Dia masih lagi berada dalam pejabat kerana menyiapkan kerjanya. Jarum kam sudah menujukkan angka 12. Matanya kuyu dan dia dari tadi menguap.

" Arghh letihnya.. Bila nak siap ni?" Ji Hye menggaru kepalanya. Matanya sudah lebam kerana tidak dapat rehat yang secukupnya.

Dia pun bangun dan menuju ke pantry. Nampaknya dia memerlukan kafein untuk membuat matanya tidak layu.

Semasa dia sedang mengacau kopi dia tak sedar ada bayang di belakangnya.


Dan




Thumpp



Ji Hye jatuh diatas lantai. Orang misteri itu mendekati Ji Hye. Dia mencempung tubuh Ji hye ala  ala Pak Cik Bangla angkat tong gas Bedah.

" Finally. Kau jatuh dalam genggaman aku. Heh."








                  

[C] My Egois Husband 18+++Where stories live. Discover now