2

5.9K 326 233
                                    

Jungkook dan Seolhyun lunch di sebuah restoran yang eksklusif. Sementara menunggu pesanan mereka sampai mereka berborak.

Jungkook dari tadi mengenggam tangan Seolhyun dengan erat. Seolhyun tersipu sipu malu.

Namun Seolhyun tak tahu yang Jungkook hanya mahukan hartanya bukan cintanya.

Jeon Jungkook. Jejaka yang berusia awal 20 an seorang playboy namun Seolhyun tidak pernah tahu kegiatan dan sisi gelap Jungkook. Jungkook begitu pandai menyembunyikan gigi arnabnya.



I mean taringnya.

Bak kata Suga hyung yang merupakan chingu Jungkook merangkap sahabat baik sehingga Jimin got yes jam pernah berfalsampah bahawasanya....






Pandai berak pandai flush!


Jungkook hanya mahu mengikat ikatan pertunganan dengan Seolhyun semata mata mahu luaskan empayarnya. Dengan pertunangan Jungkook dan seolhyun, dua syarikat besar akan bergabung dan akan gah di Seoul dan juga negara luar.

Namun Seolhyun tak pernah tahu perkara itu. Baginya Jungkook menyintainya dan dia juga menyintai Jungkook.

" Chagi macam mana dengan kerjaya you sebagai model?" Tanya Jungkook.

" Well. Tiada apa yang luar biasa. Just same in everyday. Shooting sini shooting sana. Tapi nak buat macam mana, memang kerjaya model adalah kerjaya yang Seol suka." Seolhyun membalas lembut.

" Yeobo pula macam mana. " tanya Seolhyun.

" Its great. My company gained so many profits in every month. Banyak syarikat lain nak joint venture dengan J's Holding." Jungkook membalas bangga.

" ohh. Congrats. Ermm Jungkook, bila kita nak lansungkan our wedding?" Seolhyun bertanya dengan berhati hati. Takut membangkitkan kemarahan Jungkook.

Jungkook mengeluh. " Look. Kita masih muda right? I nak bina dan kukuh syarikat I dulu sebelum kita boleh ke fasa seterusnya. Yeahh i know. I also wanna marrying you, Seol but yeahh like i said before kita kukuhkan dulu kerjaya kita. You pula takkan tak sayang kerjaya you as a succesful model?" Jungkook memberi alasan. Muka seolhyun berubah mendung.

" I sanggup berhenti jadi model semata mata nak kahwin dengan you Jungkook." Seolhyun mengenggam tangan Jungkook.

" Please chagi. If you sayangkan I, please dont ever mention this thing again. Okay? I akan lamar you satu hari nanti. Thats my promise." Jungkook membelai pipi Seolhyun.

" Nae. Arasoe. I will wait. " Seolhyun tersenyum.

" Yeah. Thats my chagi. Now lets eat. Jungkook dah lapar." Jungkook mula menjamah makanannya.

Mereka mula makan. Dan berbicara antara satu sama lain. Namun hal perkhahwinan langsung tidak disentuh.

Skip..

Song Ji Hyo lekas lekas bersiap apabila jarum jam menunjukkan angka 8:00 malam. Dia memakai uniform tempat kerjanya dan bergegas mencapai beg sandangnya.

Dia berlari lari ke bus stand kerana takut dia akan ketinggalan bas.

Bas sampai. Ji hyo bersesak sesak dengan orang awam untuk menaiki bas. Dia menjumpai satu tempat duduk yang kosong. Baru dia nak duduk, Ji Hyo melihat seorang nenek tua.

Dia menghampiri nenek itu dan menawarkan tempat duduknya. Nenek itu mengucapkan terima kasih kepadanya. Song Ji Hyo tersenyum.

Bas bergerak dengan perlahan lahan. Ji hyo menekan loceng bas apabila sampai ke tempat kerjanya.

Ji hyo masuk ke Dream Cafe. Tempat dia kerja part time apabila dia tidak ada kelas.

Ji hyo bergegas ke bilik persalinan. Meletakkan begnya dan memakai apron dan topi di kepalanya. Rambutnya diikat satu.

Dia bergerak ke kaunter dan memulakan tugasnya.

Dia melayan pelanggan yang datang dengan berhemah.

Kting!!

Pintu cafe dibuka dari luar. Kelihatan 3 orang namja masuk ke kafe itu.

Mereka duduk di meja dan menunggu pelayan datang.

Kim Yuni, rakan sekerja Ji Hyo menyuruh Ji Hyo mengambil pesanan dan dia mengambil alih di kaunter tersebut.

Ji hyo terus menuju ke arah pelanggan tersebut.

" Selamat datang ke Dream Cafe. Boleh saya ambil pesanan Encik encik?" Ji Hyo tersenyum.

" Hai cantik. Oppa nak secawan Latte ya. Kurang manis. Cuma kalau boleh tolong tambah senyuman awak biar cukup manis ye.." Seorang namja tersengih gatal. Mukanya yang agak kekudaan nampak begitu kuda?? Rakannya seorang lagi turut sengih namun namja yang seorang lagi hanya diam.

" Er.. Baik Encik." Ji hyo tersenyum kekok.

" Saya nak ice americano yer." Seorang namja yang berkulit putih seperti mayat kena sapu kapur barus tersenyum gummy melekit lekiakk...

" Nae. One ice americano and one Latte. Encik pula? " Tanya Ji Hyo kepada namja yang agak dingin itu.

" Just give me Dark Coffee. No sugar no creamer." Arah namja itu.

" Nae. Saya ulang pesanan encik, one ice americano, one latte, and one dark coffee. Is right?" Ji Hyo memandang customernya.

" Yup adik manis."

" Nae. Pesanan encik akan sampai nanti." Balas Ji Hyo sambil menunduk hormat.

Ji hyo berlalu ke dapur untuk menyerahkan pesanan kepada Barista.

" Woah! Mantap gila pingul dia. Ni kalau aku dapat minah ni seminggu tak keluar bilik."

" Betul tu Jhope. Dahlah lawa, cumil, gebu gebas, badan mantop macam Katrina Kaif pula tu." Balas namja putih itu.

" Korang ni takde benda lain ke hah? Asyik nak membyuntae je. " namja yang agak dingin menempelak rakannya.

" Alah Jungkook. Kau buat shy shy shy beruk lak. Macam aku tak tau mata kau tu duk ngekor buntut budak tu tadi!" Jhope membidas.

" What ever la hyung." Jungkook menggulingkan matanya.

" Kau tak nak ejas dia ke?? Mana tahu boleh teman kita ke * bulan bintang* malam ni. Untung untung leh rasa kegebuan dia." Suga mula berdirty talk.

" Not my taste."

" Blah la lu. Not my taste konon. Kot kot kau yang terkam dia dulu." Jhope membuat muka senyum kudanya.

Jungkook hanya diam . Malas nak bertekak dengan hyung hyungnya.

Tak lama kemudian Song Ji Hyo kembali dengan menatang dulang yang berisi pesanan daripada customernya.

" Pesanan dah sampai. Sila nikmatinya." Ji hyo tunduk hormat.

" Nae adik manis." Suga wink kepada Ji Hyo.

Ji Hyo tunduk hormat. Dia kemudian berlalu. Langkah dia diikuti dengan pandangan mata yang byuntae oleh SugaJhopeKook.


" Fuhhhh!" So hawt!!!"

" My badehhhh is on fayaaahhh!!!! ( fire) "

" Fuck off hyung!"

Tbc..

Hai. So how??

Is is ok or ko??

Please vomment guys. More u comment more i will update.

And yes. I need 30 votes for next chappie.

Bubye byuntanesse... 😗😗😗😗😗

[C] My Egois Husband 18+++Where stories live. Discover now