Flashback
Jungkook membawa Ji Hyo keluar kerana dia mahu menggugurkan kandungan Ji hyo namun dia menipu bahawa dia mahu membawa Ji Hyo memeriksa kandungan. Ji hyo dengan mudah nya mempercayai dan mengikut Jungkook.
Ji Hyo beranggapan yang Jungkook sudah menerima nya lantaran selapas kejadian nenas hari itu Jungkook buat baik dengannya.
Kalaulah Ji Hyo tahu.
Jungkook menghentikan keretanya ditepi jalan.
" Aku nak pergi beli rokok. Kau jangan pergi mana mana." Jungkook keluar dari kereta.
Ji Hyo keluar dari kereta apabila merasakan dia ingin muntah. Dia akhirnya muntah di tepi kereta.
Tak lama selapas itu Ji Hyo melihat Jungkook yang cuba melintas jalan raya yang penuh dengan kereta. Ketika sedang asyik melintas dia tidak perasan ada kereta yang memandu agak laju kearahnya.
Mata Ji Hyo membulat.
" Tuan!!!!"
Bammmmm!!!
End flashback.
Sekujur tubuh yang terbaring diatas katil kelihatan lemah dengan wayar wayar yang berselirat diatas badannya.
Bipp bipp bippp
Bunyi mesin bantuan pernafasan jelas kedengaran di ruangan sunyi dan kaku.
Bunyi yang agak lemah dan menunggu masa untuk berhenti berdetak.
Namun keajaiban berlaku. Tubuh yang terlantar lesu diatas katil perlahan lahan mula bergerak. Walaupun dengan pergerakan yang minima namun cukup membuatkan doktor bernafas lega bahawa pesakit sedar daripada koma.
Orang itu perlahan lahan membuka matanya. Mindanya cuba mencerna apa yang terjadi. Matanya meliar memproses dimana dia berada. Orang itu memandang disebelah katilnya.
Terdapat seorang insan yang tertidur diatas kerusi sambil kepalanya menekup pada katil si pesakit dan tangannya mengenggam tangan si pesakit.
Si pesakit mengerutkan dahinya.
Dia mengusap perlahan rambut orang yang menemaninya sehingga tersedar.Mata si peneman terbuntang luas.
" Dah sedar?" Tanya orang itu
" Ak..aku... kat mana?" Tanya si pesakit.
" Kau ada kat hospital. Kau koma. 3 bulan tak sedarkan diri. " Balas si peneman.
" Ap..apa yang jadi kat saya? Tu...tuan?" Tanya si pesakit atau lebih dikenali sebagai Song Ji Hyo.
" Kau..kau kemalangan. Sebab kau cuba selamatkan aku daripada kena langgar kereta . Akibatnya kau yang kena langgar sebab tak sempat elak. " Balas si peneman iaitu Jeon Jungkook.
" Arghh. Kepala saya sakit. " Ji hyo memegang kepalanya. Namun matanya tertancap pada perutnya yang kempis. Dia memegang perutnya dan memandang wajah Jungkook. Meminta penjelasan.
" Kau keguguran. Sebab terhentak diatas jalan raya. Doktor hanya dapat selamatkan kau je. Bayi kau.. i mean bayi kita mati." Balas Jungkook perlahan.
" Ap..apa?" Ji Hyo memandang tepat wajah Jungkook.
" Mian..mian..mianhae Ji Hyo ah." Jungkook bersuara perlahan.
" Boleh tinggalkan saya sebentar. I need some space." Ji Hyo menyelimuti badannya.
" Ji..ji hyo.." jungkook cuba bersuara.
" Leave." Ji Hyo membalas perlahan.
Jungkook bangun dan keluar dari ward itu. Dia dapat mendengar tangisan Ji hyo. Semakin lama semakin kuat.
" Mianhae." Jungkook mengeluh kasar.
Skip.
Ji hyo dibenarkan keluar dari hospital. Segala bil perubatan semuanya ditanggung oleh Jungkook .
Ji Hyo yang duduk diatas kerusi roda disorong oleh Jungkook.
" Saya nak lihat abu anak saya disimpan. saya mintak tolong sangat sangat tuan benarkan saya jenguk. " Ji Hyo merayu.
" Okay. Nanti aku bawak kau." Jungkook menyorong kerusi roda tersebut.
Sesampainya di tempat penyimpanan abu. Ji hyo yang tak dapat menahan perasaan menangis.
" Mianhae. Eomma cuai. Sekejap je eomma dapat rasa kehadiran kamu dalam hidup eomma. Mianhae aegyi ah. Eomma harap kamu bahagia di sana. Eomma saranghae. " Ji Hyo mengelap air matanya.
" Kaja." Jungkook menyorong kerusi roda keluar daripada situ.
Di dalam kereta keadaan membisu. Ji Hyo leka dengan dunianya. Sesekali Jungkook melirik pada Ji Hyo.
Sampainya di rumah Jungkook mengendong Ji Hyo keluar dari keretanya menuju ke dalam rumah.
Jungkook meletakkan Ji Hyo diatas katil di dalam bilik Ji Hyo.
Ji hyo menundukkan badannya. Tanda mengucapkan terima kasih.
" Ji hyo ah. " panggil Jungkook.
" Nde. " ji Hyo yang berwajah pucat memandang wajah Jungkook.
Jungkook duduk diatas katil bersebelahan dengan Ji Hyo.
" Kenapa kau selamatkan aku?" Tanya Jungkook.
" Dah jadi tanggungjawab saya untuk selamatkan sesiapa yang berada dalam kesusahan. " Balas Ji Hyo selamba.
" Tapi kau sepatutnya biarkan aku mati kena langgar. Aku dah buat jahat pada kau. Aku seksa kau, aku pukul kau, aku hina kau ak..aku ro..rogol kau. Kau sepatutnya biarkan aku mati. Disebabkan aku, bayi ki..kita mati." Jungkook menunduk kepalanya penuh penyesalan.
" Gwenchana. Saya dah lupakan segalanya. " Ji Hyo tersenyum pahit.
" Mian..mianhae Ji hyo ah." Jungkook memegang tangan Ji Hyo.
" Gwenchana. Saya dah lupakan segalanya." Ji hyo perlahan lahan melepaskan genggaman tangan Jungkook.
" Ji Hyo ah. Lets start from begining. " Jungkook bersuara. Dia tersenyum memandang wajah Ji hyo.
" Eo?" Ji Hyo membalas.
" Nama aku Jeon Jungkook. 27 tahun. Pemilik syarikat J's Holding. Status hati milik Song Ji Hyo. Nice to meet you." Jungkook menghulurkan perkenalan.
Perlahan lahan Ji Hyo sambut.
" Saya Song Ji hyo. 23 tahun. Pelajar di Seoul University. Saya isteri kepada Jeon Jungkook. Jeon Jungkook, my egoist husband." Ji hyo tersenyum manis.
Tbc
Ara
Kecewa
Dengan
Korang.
Bye.............
YOU ARE READING
[C] My Egois Husband 18+++
FanfictionBook 1 Lelaki yang egois, kejam dan tak berperikemanusiaan namun tak terduga apabila jatuh cinta. Namun malangnya dia jatuh cinta pada orang yang salah. Dan ia menjeratnya kembali. Book 2 Penyesalan. Namun tiada apa yang dapat dilakukan. Muncul seo...