16

3.7K 227 75
                                    

Ji Hyo terkedu apabila dia berhadapan dengan bekas tunang Jeon Jungkook.

Disebabkan pernikahan mereka pertunangan Jungkook dan Seolhyun terputus. Benda ni membuatkan Ji Hyo berasa sangat bersalah.

" Jungkook ada tak? Boleh I nak jumpa dengan dia?" Tanya Seolhyun.

" Tu..tuan Jungkook ada da..dalam bilik dia. Nanti saya panggilkan dia. Cik..cik Seolhyun sila lah duduk dahulu." Ji Hyo mempelawa Seolhyun masuk.

" Nde. " Seolhyun balas pendek.

Semasa dia masuk kedalam rumah agam Jungkook dia meneliti keadaan rumah itu.

" Nice." Seolhyun memberi komen.

" Saya panggil dia dulu. Cik duduk lah." Ji Hyo dengan lekas menaiki tangga menuju ke bilik Jungkook.

Ji Hyo membuka perlahan lahan pintu bilik tidur.

Jungkook yang diselimuti dengan comforter masih nyenyak tidur.

Ji Hyo teragak agak untuk mengejutkan tuannya.

" Tuan.. tuan.. ireona." Ji Hyo menyentuh perlahan bahu Jungkook.

" Urmmm." Jungkook masih lena tidak mempedulikan Ji Hyo.

" Tuan.. Cik Seolhyun nak jumpa dengan Tuan." Ji Hyo tidak putus asa mengejutkan Jungkook.

" Tuann.." Ji Hyo bersuara sedikit kuat. Jungkook bangun sambil mengusutkan rambutnya.

" Ish kau nak apa memekak pepagi ni? Kau nak aku lempang ke baru nak diam!" Jungkook menjerkah Ji Hyo membuatkannya menikus.

" Cik..cik Seolhyun datang. Dia nak jumpa dengan Tuan." Ji Hyo membalas.

" BWO! Seolhyun datang? Kenapa tak cakap awal awal. Kau ni kan memang sengaja buat aku panas hati pagi pagi ni. Dah kau pergi sediakan kopi untuk dia. Aku nak mandi dulu. Awas kalau kau cuba racun dia perempuan!" Jungkook memberi arahan.

" Nde. " Ji Hyo akur dan terus turun ke dapur.

Manakala Jungkook bersiap siap.

Skip

Sementara Jungkook bersiap siap diatas, Ji Hyo sudah siap membuat breakfast.

Dia membawa secawan kopi untul Seolhyun.

"Cik Seolhyun ni kopinya." Ji hyo menghulurkan cawan kopi kepada Seolhyun namun Seolhyun tidak sambut malahan dia memandang wajah Ji Hyo.

" Sow how your life after you married with my ex fiancee? Happy?" Tanya Seolhyun.

" Apa maksud cik Seolhyun? Saya tak faham." Ji Hyo mengerutkan dahinya.

" Jangan buat tak faham Ji Hyo. Eomma Jungkook dah ceritakan semuanya. Tapi saya nak juga dengar cerita versi awak. So you dont mind to tell me?" Seolhyun mengangkat sebelah keningnya.

"Mianhae. Tapi rasanya tak perlu saya ceritakan tentang perkahwinan kami. Saya mintak maaf Cik Seolhyun. Ni kopinya. " Ji Hyo menghulurkan kopi kepada Seolhyun.

Seolhyun capai cawan itu namun cawan itu terjatuh dan terkena kaki Seolhyun.

" Auchh. Kaki aku!" Air kopi yang panas yang tertumpah pada kaki Seolhyun menyebabkan kakinya sedikit melecur.

Ji Hyo pula mukanya terus memucat apabila melihat air kopi yang panas terkena kaki Seolhyun.

Kebetulan jungkook yang berada ditangga dia lantas berlari mendapatkan bekas tunangnya.

" Apa jadi ni? Seolhyun are you okay? " Jungkook meluru kearah Seolhyun dan membelek kaki Seolhyun

" I tak apa apa. Sikit je ni." Seolhyun menahan sakit.

" Macam mana kau buat kerja ni hah perempuan? Kau nak bunuh dia ke? " Jungkook menengking Ji hyo.

" Sa..saya tak.. Arghhhh!" Ji Hyo menjerit apabila Jungkook mencurahkan kopi yang panas kemuka Ji hyo.

" Nah rasakan!" Jungkook melempar cawan ke atas muka Ji Hyo tepat di dahinya. Darah mengalir perlahan hingga ke pipi Ji Hyo.

Ji hyo menekup luka itu. Dia teresak esak menangis menahan kesakitan.

"Perempuan bod*h ! Kalau apa apa jadi kat Seolhyun mati kau aku kerjakan!" Jungkook ingin menampar Ji hyo namun Seolhyun menahan.

" Jungkook. Tak baik buat macam tu." Seolhyun menasihati Jungkook. Namun dalam hatinya dia berasa sedikit gembira melihat layanan Jungkook terhadapnya.

" Tapi dia melampau. Tak tau buat kerja. Dah la sayang jom kita keluar. I bawa you pergi makan kat J's Hotel " Jungkook menarik tangan Seolhyun dan meninggalkan Ji hyo yang menahan kesakitan.

" Wae? Apa salah aku?" Ji Hyo menangis dan mengemas ruang itu.

Hatinya semakin robek dengan perbuatan Jungkook kepadanya.

Skip.

Seorang yeoja sedang asyik bermain dengan gelas yang berisi wain.

Dia tersenyum sinis.

" Aku akan dapatkan kau kembali Jungkook. Just wait and see. Hahahhahahahaha." IU menikam sekeping gambar yang mengandungi wajah Jungkook dengan garfu yang ada dihadapannya.

" Bawa aku jumpa dengan Hoseok. Sekarang!" IU memberi arahan pada orang suruhannya.

Tbc

So korang dah tahu siapa jahat siapa baik?

Keep your assumption.

We will know that in ending

Just wait...

Pfft😂😂

[C] My Egois Husband 18+++Where stories live. Discover now