Flashback
"Bogoshipeoooo.." Balas orang tersebut.
" Nuguyaa..????" Jungkook terpana.
Suara itu. Suara yang pernah dia dengar. Suara yang pernah menemani hidupnya.
End flashback
" Its me. Taehyung. " Taehyung ahli BTS. Hanya dia dan jungkook yang masih hidup selepas peristiwa hitam tersebut.
Macam mana boleh hidup?? Masa rumah Jimin kena serang memang Tae ada namun dia hanya terkena tembakan didadanya. Tersasar sedikit dari jantungnya. Koma selama 1 bulan dan hanya bergantung pada mesin pernafasan namun nyawanya masih panjang. Dia tersedar dari koma semasa doktornya mahu mencabut mesin pernafasan tersebut. Dan Jungkook baru tahu yang Taehyung masih hidup.
" Hyung.. Kook rindu Ji Hyo. " Jungkook mengalir air matanya. Wajahnya yang terurus akibat tidak dijaga dengan rapi.
" Arra. Kita hanya mampu berdoa dia tenang disana. " Taehyung mengusap perlahan rambut Jungkook. Dia melirik pada satu cermin besar dalam bilik tersebut. Cermin yang menempatkan abu mayat Ji Hyo. Atas permintaan Jungkook, abu mayat Ji Hyo disimpan disebalik cermin tersebut.
" Tapi sakit hyung. Sakit apabila orang yang kita cintai tinggalkan kita. Lebih lebih lagi disebabkan kita. Sakit hyung! Sakit!!" Jungkook membentak.
" Tapi Jungkook tak boleh terus macam ni. You have respobsibility Kook ah. You must errand your appa's bussiness. You are the only one left. Macam mana pun takkan la kau nak syarikat appa Kook bankrup sebab tak dihandle oleh pewaris yang sah?" Taehyung memandang wajah Jungkook. Wajah yang sekarang dia anggap sebagai dongsaeng .
" Molla. Tengok la dulu." Jungkook menggerakkan kerusi rodanya kearah cermin tersebut. Dia mendekatkan wajahnya pada cermin tersebut.
" I miss you so badly chagiyaa." Jungkook memegang cermin tersebut.
" Minggu depan hyung nak kau masuk office. No objection. Kau kena uruskan syarikat appa kau. Arrasoe?" Taehyung memeluk bahu Jungkook.
" Arra." Jungkook balas pendek.
Skip
Jungkook yang sedang bersiap siap melihat pantulan wajahnya dihadapan cermin. Dia memakai suit hitam nampak segak bergaya. Walaupun parut diwajah nya jelas kelihatan namun ia tidak langsung menggugat pesona Jungkook.
Dia sudah boleh berjalan seperti biasa berkat taehyung yang menemani Jungkook menjalani terapi .
" Ji Hyo ahh, saya pergi dulu . I love you. " Jungkook mengecup cermin tersebut. Persis dia lakukan terhadap Ji Hyo dulu.
Jungkook sampai di bangunan syarikatnya. Dia keluar dari kereta dan menuju ke pintu masuk officenya. Semua pekerja terpegun melihat Jungkook. Jungkook hanya diam dan meneruskan langkahnya.
Ppap
Bahu Jungkook ditepuk seseorang. Jungkook berpaling. Tae hyungnya tersengih kotak. Jungkook hanya mengangkat keningnya.
" Hah datang pun. Welcome back. Aku harap kau boleh teruskan legasi appa kau. Aku yakin kau boleh ." Taehyung menepuk bahu Jungkook.
" Aku juga harap macam tu." Jungkook membalas.
Dia masuk ke pejabatnya. Dia meletakkan briefcasenya diatas meja dan duduk diatas kerusi.
Dia melihat sekeliling.
" Urmm still not changed. " Jungkook bangun. Vertical blind dibuka. Jungkook melihat bangunan pencakar langit.
Skip
Sekarang masa lunch break. Jungkook keluar ke kedai buku kerana dia hendak mencari beberapa buah buku dan membuat rundingan. Jungkook berjalan sambil membawa buku. Sedang asyik dengan bahan bacaan.
Bbuk
Jungkook melanggar seorang yeoja yang turut
Buju yang dipegang Jungkook terjatuh kelantai.
Jungkook mengutip buku yang jatuh." Mianhae.... bw0?
Jungkook kaku.
"Ji...ji hyoo??"
YOU ARE READING
[C] My Egois Husband 18+++
FanfictionBook 1 Lelaki yang egois, kejam dan tak berperikemanusiaan namun tak terduga apabila jatuh cinta. Namun malangnya dia jatuh cinta pada orang yang salah. Dan ia menjeratnya kembali. Book 2 Penyesalan. Namun tiada apa yang dapat dilakukan. Muncul seo...