(3)

2.3K 148 11
                                    

Flashback

Sekarang masa lunch break. Jungkook  keluar ke kedai buku kerana dia hendak mencari beberapa buah buku dan membuat rundingan. Jungkook berjalan sambil membawa buku. Sedang asyik dengan bahan bacaan.

Bbuk

Jungkook melanggar seorang yeoja yang turut
Buju yang dipegang Jungkook terjatuh kelantai.
Jungkook mengutip buku yang jatuh.

" Mianhae.... bw0?

Jungkook kaku.

"Ji...ji hyoo??"

End flashback

Mata Jungkook membulat. Yeoja tersebut menggaru kepalanya. Yeoja yang  rambutnya bertocang dua, memakai cekak yang dihiasi permata tiruan dan memakai spek mata bulat dan juga dress polka dot paras lutut dan legging berwarna kuning tersengih sengih dihadapan Jungkook yang seolah olah kakinya dipaku pada lantai.

" Mianhaeyoo ahjusshi. Ji Hye tak nampak ahjusshi. Ahjusshi jangan marah tau. Peace!" Yeoja tersebut membuat simbol v sign.

Brakkk

Jungkook membawa yeoja tersebut ke pelukannya. Dia memeluk kemas. Seolah olah tidak mahu dilepaskan. Mata bundar yeoja tersebut membulat. Dia cuba melepaskan pelukan tersebut namun gagal.

" Ahjusshi? Wae? Mian saya bukan anak ahjusshi.. Lepaskan saya boleh?" Yeoja tersebut terkial kial.

" Bogoshipeo Ji hyo ahh. Bogoshipeoo." Jungkook mencium dahi yeoja tersebut.

" Eo??" Yeoja tersebut blank belum sempat dia bercakap, ada suara menegur.

" Park Ji Hye! Waeyo? Siapa namja ni?" Seorang namja yang tinggi dan berkulit tan menegur yeoja tersebut. Dia menarik tangan yeoja yang bernama  Ji Hye itu.

" nan mollasoe Mingyu oppa. Ahjusshi ni tiba tiba tarik Hye. Dia ingat Hye ni anak dia kot. Sian kat ahjusshi ni kan oppa?" Polos Ji Hye berbicara. Jungkook mengerutkan dahinya.

" Ji Hyo ni yeobo, Jeon Jungkook. Yeobo rindukan chagi. Jebal. Come back home with me Ji Hyo ahh." Jungkook menarik tangan Ji Hyo namun Mingyu menarik tangan kiri Ji Hye dan sempat melepaskan tumbukan pada wajah Jungkook.

" Kau apasal? Dia ni tunang aku. Yang kau gatal sangat ni kenapa? Kau buat macam macam aku tak teragak agak pukul kau. Dah Hye jom balik." Mingyu menarik Ji Hye agak mengikut langkahnya. Hye hanya mengikut langkah Mingyu.

Jungkook memegang wajahnya yang terasa sakit. Dia kemudian mengeluarkan telefonnya dan mendail nombor seseorang. Telefon ditekap pada telinganya.

Panggilan disambung.

" Hyung. Aku dah jumpa Ji Hyo. She's still alive." Lepas mengeluarkan kata kata tersebut Jungkook terus mematikan telefonnya.

Skip

Jungkook duduk bersandar di kerusinya. Dia yang sedang berada dipejabatnya memainkan pen ditangannya.

Knock knock

" Tuan. Kawan tuan, En Taehyung nak jumpa Tuan." Setiausaha Jungkook, Nayeon  menjengulkan wajahnya dibalik pintu.

" Suruh dia masuk." Jungkook keluarkan arahan. Tak lama selepas itu pintu dibuka. Taehyung masuk kedalam pejabat Jungkook. Dia duduk di kerusi dihadapan Jungkook. Dia memandang tepat wajah Jungkook.

" Aku tak salah dengar kan? Kau tau kan yang Ji hyo mati depan kau? Dia bakar di--" kata kata Taehyung dipotong Jungkook.

" Tak. Hyo Jungkook masih hidup. Kook nampak sendiri dengan dua mata Kook. Hyo masih hidup." Jungkook berkata yakin.

" Mungkin pelanduk dua serupa. Kat dunia ni ada 6 orang muka dia macam ni. Aku pasti tu orang lain. Wake up Kook. Stop daydreaming. Yiu have to accept the fact that Song Ji Hyo already DIED!" Taehyung menekankan ayatnya.

" Kalau betul la dia tu pelanduk dua serupa, Kook akan tetap jadikan dia sebagai milik Kook. Kook yakin dia mampu bahagiakan Kook." Jungkook berkata dengan penuh yakin.

" Kau sedar tak Kook? Kau sekarang macam dah obses. Kau obses dengan Ji Hyo yang dah lama mati. " Taehyung menatap tajam Jungkook.

" Kau boleh cakap apa saja Hyung. Tapi yeoja tu akan jadi milik aku." Jungkook mengenggam tangannya kuat.

" Suka hati kau la. Aku dah tak tau nak buat macam mana dah. Aku gerak dulu. Ada projek aku kena handle kat Yeoido." Taehyung bangun dan keluar dari pejabat tersebut.

Jungkook hanya diam. Dia memainkan pen ditangannya. Nayeon kemudian.masuk membawa beberapa fail.

" Tuan ni senarai trainee yang akan menjalani praktikal di syarikat kita." Nayeon menyerahkan fail tersebut.

" Letak kat situ. You can go." Arah Jungkook pendek.

Dia kemudian membelek fail tersebut. Melihat senarai trainee. Dia kemudian tersenyum melihat satu profile trainee.

" I got you Ji Hye ah." Jungkook menyeringai.



Tbc

[C] My Egois Husband 18+++Where stories live. Discover now