Flashback
Telefon Jungkook berbunyi. Jungkook menekan butang accept.
" Hai Joon. Kau nak apa?"
" Aku ada berita baik dan buruk. Mana satu kau nak dengar dulu?" Tanya namjoon.
" Baik dulu." Jawab Jungkook.
" Okay berita baik. Syarikat kau jadi pilihan syarikat di Jepun untuk projek usahama Jepun, Malaysia dan Korea." Balas Joon
"Berita buruk pula?" Tanya Jungkook.
" Aku masih tak tau siapa yang ugut korang sekeluarga. Masih dalam siasatan. And Seolhyun." Namjoon berhenti bercakap.
" Kenapa dengan dia? "
" Dia mati. Kena bunuh. "
" Eo?????"
End flashback.
Jungkook terkejut apabila tahi Seolhyun mati dibunuh. Dia menelan air liurnya perlahan dan mula menyambung perbualannya dengan Namjoon.
" Dia...dia.. macam mana dia mati? " tanya jungkook perlahan.
" Terbakar. I mean kena bakar. Hidup hidup. Rumah dia hangus dalam kebakaran. So kau mesti tau kan macam mana keadaan Seolhyun yang terperangkap dalam rumah dia? Like a speck of dust. Yang tinggal hanya rambut dan tulang dia. Hasil autopsi memang sah tu memang mayat dia. " Namjoon menerangkan panjang lebar.
" Kau rasa siapa yang bunuh dia?" Tanya Jungkook.
" Molla. Mungkin musuh bisnes appa dia ataupun orang yang dengki dengan kerjaya dia. Atau..." Namjoon menghentikan perbualan sejeda.
" Atau?" Tanya Jungkook.
" IU. Aku tak tau kenapa tapi firasat aku rasa dia punca benda ni berlaku. And pembunuh dia ada tinggalkan klu dekat dengan mayat Seol. Aku dapat tahu semua ni sebab aku tanya kawan aku yang siasat kes kematian Seol. Kau nak tau apa klu dia?" Namjoon berteka teki.
" Apa?" Tanya Jungkook tak sabar.
" NOCHU." Balas Namjoon pendek.
" What the... Aku tak faham. Nama tu.." Jungkook keresahan.
" Yup nama gelaran kau masa kita sekolah tinggi dulu. Zaman kegemilangan Bts sebagai bajingan BigHit High School." Balas Namjoon selamba.
" Apa maksud klu tu? Aku nak kau siasat. Mungkin kau betul yang IU ada kaitan dalam hal ni."
" Arra. Aku nak kau hati hati. Mungkin kau sasaran dia yang sebenarnya. " Namjoon memberi amaran.
" Arra." Jungkook mematikan taliannya.
Dia kemudian melelapkan matanya cuba untuk tidur. Malam ni dia terpaksa tidur seorang diri kerana Ji Hyo pulang ke Ilsan kerana ayah saudaranya meninggal. Jungkook nak ikut tapi terpaksa membatalkannya lantaran projek syarikatnya mempunyai masalah.
Skip..
Jungkook resah. Dia bangun dari tidur. Mimpi buruk menyebabkan dia keresahan. Dia turun ke dapur untuk minum air menghilangkan kering di tekaknya.
Semasa dia menuruni tangga dia mendengar Ji Hyo menjerit.
Jungkook lantas berlari ke dapur. Dia melihat Ji Hyo yang sudah terduduk diatas lantai. Dia memeluk Ji Hyo dan menenangkan Ji Hyo .
" Waeyo? " Tanya Jungkook. Ji Hyo hanya meraung sambil tangan nya menunjuk di suatu arah. Jungkook berpaling kearah tempat itu.
Mata Jungkook membuntang.
Air mata menitik perlahan. Semakin lama semakin laju.
"HYUNG!!!"
Dalam periuk di atas dapur. Api dapur dibuka kuat. Periuk yang menggelegak.
Kepala Min Yoongi dimasak sempurna.
Dengan mata kiri yang ditusuk garfu dan mata kanan yang dikorek serta lidah yang terjulur keluar dengan ratusan jarum yang dipacak pada lidahnya membuatkan sesiapa yang melihat akan mengalami kesukaran untuk kencing malam?🌚
" And..andwae.." Jungkook meratap sayu.
Dia memeluk Ji Hyo kuat.
Tiba tiba telefonnya berbunyi. Jungkook lantas menjawab panggilan tersebut.
" Jungkook. Hikkk... hikkkk.. Aku harap kau tabah. Appa, eomma dan Somi. Hikkkkk.. me..me..
mereka mati. Rumah Banglo kau kena bom. Dan Jimin, Taehyung dan Jin. Hikk hikk hikk. Diorang dah takde. Penthouse Jimin kena pecah masuk. Sial!! Aku aku akan bunuh kalau aku tahu bangsat mana yang sanggup lakukan semua ni. " Namjoon tersedu sedan. Kemudian panggilan terputus.Jungkook terkedu...
" Waeyo?" Hanya perkataan itu yang bermain dimindanya.
Bila mimpi buruk jadi kenyataan.
Tbc..
Hihihi. To fast to furious.
Hurmm . Korang rasa siapa yang bunuh mereka semua? And sekarang ni ahli Bts yang masih hidup hanya Namjoon, Hoseok dan Jungkook sendiri. Dan IU? Dia masih misteri.
And mianhae. Cerita ni dah lari dari tajuk dah. Tapi korang takkan lari daripada baca kan?☺😊
YOU ARE READING
[C] My Egois Husband 18+++
FanfictionBook 1 Lelaki yang egois, kejam dan tak berperikemanusiaan namun tak terduga apabila jatuh cinta. Namun malangnya dia jatuh cinta pada orang yang salah. Dan ia menjeratnya kembali. Book 2 Penyesalan. Namun tiada apa yang dapat dilakukan. Muncul seo...