(8)

1.9K 126 58
                                    

Ji Hye turun ke dapur untuk melihat apa yang boleh dimakan. Dia membuka fridge dan melihat bahan yang ada. Senang la dia nak masak nanti.

Lepas dia usya  bahan  bahan yang ada dia memakai apron dan mula membersihkan bahan makanan.

Ji Hye memotong sayuran seperti radish dan juga carrot serta memerap daging lembu dengan bahan perapan yang dia sendiri siapkan. Kimchi yang diambil tadi dipotong sedang dan dimasak stew bersama dengan ikan tuna. Manakala dia membuat sedikit adunan doh untuk membuat mochi. Alang alang dah ada bahan baik dia masak semuanya. Dia kan hantu makan.

Boleh buat menantu ni gais.

Semua bedal. Kalau batu tu masak merah oun agaknya dia telan kot.

Semasa dia menyibukkan diri didapur dia tak perasan yang Jungkook sedari tadi memerhatikannya yang ligat memasak.

Jungkook kemudian mendekatkan dirinya pada ji Hye.

" Kau masak apa?" Ji Hye terkejut. Dia berpaling menghadap Jungkook.

" Eh tuan. Tak ada masak apa pun. Beshe beshe je." Ji Hye menggaru hidungnya.

Jungkook semakin mendekat pada Ji Hye sehinga Ji Hye terpaksa bersandar pada dinding. Ji hye cuba menolak tubuh Jungkook namun gagal. Ya la Jungkook kan ado sixpack. Pakwe hengkorang ada tak gais? Hoho. Jadilah macam Jungkook. Jungkook ada sixpack. Hari hari Jungkook pergi gym.

Plak.

Mohon tampar author.

" Tu..tuan?" Ji hye memandang Jungkook. Ketinggian Ji Hye  hanya paras dada Jungkook so terpaksa la Ji Hye mendongak apabila bercakap dengan Jungkook yang tinggi seperi pokok kookonut.

Ji hye memejamkan matanya apabila Jungkook mendekatkan wajahnya pada pipi Ji Hye.

Ji Hye diam. Dia pelik apabila keadaan senyap. Dia kemudian membuka matanya. Dia lihat Jungkook dah ada dekat meja makan sambil makan lobak.

Well. Tu kan makanan fav si arnab.. Ehhh

" Perasan aku nak cium la tu." Jungkook mengunyah lobak tersebut laju.

" ma..manada." ji Hye mengetap bibir. Rasanya dia pula nak kunyah arnab tu laju laju. Sinis nak mampus.

Selepas makanan dihidangkan mereka makan bersama sama. Berdua. Kalau bertiga pun tu si Jin Shy shy shyton. Harap tak ada lah gadis mengandung dihamili arnab jadian.

Selesai makan mereka duduk ditaman bunga. Jungkook duduk santai sambil minum secawan teh.

Ji Hye yang jakun merayau disekitar taman bunga yang mewah tersebut sehinggalah dia termasuk dalam labyrinth.

" Eh ni kan labyrinth? Wow bestnya. Tak salah kalau aku masuk kan?" Ji Hye terus masuk kedalam labyrinth tersebut. Dia cuba mencari jalan keluar namun gagal. Dia mula gelisah.

" Tidak. Mana jalan keluar ni? Apasal aku asyik jumpa jalan mati? Tuan tolong Hye!"  Ji hye mula menangis.

Dia duduk memegang lutut apabila dia mengalah.

" Yahh! Ji Hye? Kau kat mana?"  Ji Hye terdengar seperti suara orang yang memanggilnya. Dia terus bangun. Dia mula menjerit.

" Tuan!! Saya kat sini? Tolong selamatkan saya! Saya takut!! " Ji hye berteriak sepenuh hati. Tak lama selepaa tu Jungkook muncul dihadapannya.

" Tuannnnnn!!" Ji Hye memeluk Jungkook. Jungkook mengusap perlahan belakang Ji Hye.

"Suhh.. Kau dah selamat sekarang. Tu la yang kau bangang sangat masuk menatang haram jadah ni kenapa?"jungkook menjentik telinga ji Hye kuat.

" Sakit la. Mana la saya tau yang labyrinth ni susah! " ji hye mengembungkan pipinya.

" Dahlah balik. Pergi mandi. Bau dah macam kuda dah." Jungkook berlalu manakala Ji hye mula mengekorinya.

[C] My Egois Husband 18+++Where stories live. Discover now