Jungkook bangun agak awal pada pagi tu. Walaupun hari ini merupakan hujung minggu namun Jungkook bangun awal.
Jungkook bangun dan melangkah ke bilik mandi. Selesai bersiap dia menuju ke bilik Ji Hyo. Sekarang bilik Ji Hyo berada bersebelahan dengan biliknya.
Walaupun mereka dah berbaik namun Ji Hyo masih belum selesa untuk tidur bersama. I mean tidur sebilik.
Mungkin Ji Hyo memerlukan ruang untuk membuka hatinya kepada Jeon Jungkook. Jungkook pula tidak memaksa Ji Hyo. Baginya kesilapan masa lalu membuatkan dia berfikir lebih matang dalam membuat sesuatu keputusan.
Jungkook membuka perlahan pintu bilik Ji Hyo. Kelihatan Ji Hyo masih berbungkus dengan selimut. Mungkin dia masih letih dan tidak sihat.
Jungkook tersenyum. Dia kemudian menutup pintu bilik dan menuju ke dapur. Dia terpacak di dapur.
Dia bercadang untuk memasak untuk Song Ji Hyo namun malangnya dia adalah Jeon Jungkook bukannya Jeon Jungcook.
Pengetahuan memasaknya adalah ZERO.
Z to the E to the R to the O
Dia menggaru kepalanya yang tidak gatal.
"ermm. Nak masak apa? Biasa orang sakit makan apa?" Jungkook bercakap sensorang.
" Ermm. Redah je la. Jungkook fighting!" Dia mencapai apron pink milik Ji hyo dan memakainya.
" Euww. Pink not my styleu." Jungkook membuat mimik nak muntah.
ketang ketung ktang ktang!
Skip
Jungkook membuka pintu bilik Ji Hyo sambil memegang dulang berisi sarapan pagi.
Dia meletakkan dulang diatas meja solek. Jungkook mengusap perlahan rambut Ji Hyo. Ubun ubun Ji Hyo diusap dan dicium perlahan.
" ji Hyo ah. Ireona. " Jungkook menggerak Ji hyo bangun.
Ji Hyo perlahan lahan membuka matanya. Dia lantas bangun. Mukanya memerah.
" Mian..mianhae.. Saya lewat bangun. Saya akan siapkan breakfast untuk tuan.. saya mintak maaf tu.." belum sempat dia menyambung ayatnya Jungkook meletakkan jari telunjuknya pada bibir Ji Hyo.
" Jangan panggil Kook, tuan. Start from now call me Jungkook ataupun Kook. Yeobo pun boleh. " Jungkook wink pada Ji hyo.
" Ara.." ji Hyo tersenyum kekok.
" Tadi Kook ada masak untuk Hyo. Harap Hyo suka. Ni first time tau. Mian kalau tak sedap." Jungkook menggaru kepalanya tidak gatal. Mukanya sedikit merona merah.
" Nde. " Ji hyo hendak mencapai sudu namun Jungkook pantas mengambil sudu tersebut dan mula mencedok bubur yang dibuatnya. Dia menyuap sedikit kedalam mulut Ji hyo.
"How? Is it okay?" Tanya Jungkook.
" Sedap. Pandai tu..Kook masak." Ji hyo tersenyum.
"Jinja? Kook nak rasa la sikit." Jungkook ingin menyuap kedalam mulutnya namun ditahan Ji Hyo.
" Hajima!" Ji Hyo membantah.
" Wae? Kook nak rasa gak." Jungkook menyuap kedalam mulutnya.
Sesaat
Dua saat
Jungkook memandang wajah Ji Hyo yang tersenyum.
Tiga saat.
Wuekkkkkk
Jungkook berlari masuk kedalam bilik air. Dia keluar dari bilik air. Dia memandang Ji hyo.
" Okay. Hari ni kita makan bubur mcd. Kook pergi order jap." Jungkook tersengih malu.
" Nde." Ji Hyo tersenyum. Jujur dia tercuit dengan keikhlasan Jungkook yang sudi memasak untuknya walaupun
Bubur tu rasa seperti kilang garam terbakor.
masin semacam je rasa bubur tu.
Selesai bersarapan bubur Pak Cik Clown cumil hot namatey Jungkook berehat di ruang tamu ditemani Ji Hyo yang kepalanya di ribaan Jungkook
Jungkook mengusap perlahan rambut Ji Hyo.
" Ji hyo ah. Kan seronok kalau kita macam ni sampai bila bila." Jungkook memandang wajah Ji hyo.
" Wae? Apa maksud Jungkook?" Tanya Ji hyo.
" Ye lah. Ji hyo dan Jungkook. Berdua selamanya. No one will apart us except death. " Jungkook tersenyum. Ji Hyo yang mendengarnya tersenyum.
Kringgg
Loceng rumah berbunyi. Jungkook lantas bangun dan menuju ke pintu. Ji hyo bangun dan duduk di kerusi.
Jungkook melangkah masuk ke ruang tamu ditemani Seolhyun?
" You buat apa ke rumah I Seol," tanya Jungkook.
" Saja I nak lawat you. " balas Seolhyun. Dia cuba memeluk Jungkook namun Jungkook menepis. Muka Seolhyun berubah.
" Why Jungkook? I ada buat salah?" Bogoshipda Jungkookie." Seolhyun bersuara.
" Mianhae. I harap hubungan kita setakat ni je Seolhyun..iam sorry if i beri harapan dalam hubungan kita. I harap kita akan kekal sebagai kawan je. No more than.." Jungkook membalas. Ji Hyo hanya diam menyaksikan drama dihadapannya.
" How could you! But i'am pregnant. Anak U!! U kena bertanggungjawab!" Balas Seolhyun marah.
" Bwo?"Jungkook dan Ji Hyo terkejut.
" Seolma.." Jungkook kehilangan kata kata.
" You dah lupa kejadian hotel hari tu. You janji nak kahwin dengan i! Ceraikan perempuan ni!" Seolhyun menjeling ji Hyo.
" Mianhae.. But i dah ada Ji Hyo. I.." Belum sempat Jungkook menghabiskan ayatnya Seolhyun menampar wajah Jungkook.
" You kejam! I hate u!" Seolhyun keluar dari rumah tersebut.
Jungkook menunduk penuh penyesalan. Dia memandang wajah Ji Hyo yang menahan tangis.
" Ji hyo ah." Panggil Jungkook.
" Cik Seolhyun pregnant anak tuan?" Tanya Ji Hyo.
" Nae." Jungkook membalas perlahan .
" Bertanggungjawablah. Divorced me and marry her. " Ji hyo bersuara perlahan.
" Bwo?" Jungkook terkejut.
Skip
" Jungkook is mine. Only mine!! Hikkk hikkk.. Jungkookieee"
" kau akan mati ditangan aku! hahahhaaha. Pabo yeoja! Dia tak tahu dengan siapa dia berurusan"
Tbc
Sorry cant reply comment sbb wattpad buat taeik.
78 votes
YOU ARE READING
[C] My Egois Husband 18+++
FanfikceBook 1 Lelaki yang egois, kejam dan tak berperikemanusiaan namun tak terduga apabila jatuh cinta. Namun malangnya dia jatuh cinta pada orang yang salah. Dan ia menjeratnya kembali. Book 2 Penyesalan. Namun tiada apa yang dapat dilakukan. Muncul seo...