Ji Hye sedang berdiri dihadapan cermin. Kaca mata bulatnya dibetulkan kerana melorot hingga ke hidung. Dia tersengih sengih.
" Hari ni aku akan pergi interview. Wahh tak sabar nya. Kalau aku boleh job tu maknanya aku takkan menganggur lagi. Dan aku tak akan susahkan Mingyu oppa lagi. Boleh kumpul duit banyak banyak dan kahwin ngan Gyu oppa! Arghh! Assa!" Ji Hye mula berangan. Mata bundarnya bersinar jelas jelas menunjukkan dia gembira.
" Fighting Ji Hye ahh! " Ji Hye mengambil failnya dan tas lalu keluar dari rumahnya dengan langkah yang gembira.
Skip
Ji Hye sampai ke bangunan yang sangat gah dan besar. Ji Hye menelan air liurnya kesat. Dia nervous! Ji Hye mundar mandir di depan bangunan itu sebelum akhirnya melangkah masuk ke pintu utama bangunan itu.
Dia sekarang sedang duduk dikerusi panjang menanti gilirannya ditemu duga. Dia lihat semua calon calon lain memakai pakaian yang elegan dan cantik sedangkan dia hanya memakai blouse merah dan skirt kuning sahaja. Rambutnya pula senang diikat tocang kuda. Ramai calon lain melihatnya dengan sinis. Mungkin mereka merendahkan cara pemakaian Ji Hye.
Ji Hye hanya tersenyum. Baginya tiada masalah. Kerana selagi mereka tidak mencari masalah Ji Hye tidak akan cepat melenting.
" Calon 62. Sila masuk." Seorang yeoja yang memakai tag nama Mikyung memanggil calon seterusnya iaitu Ji Hye
Ji Hye dengan nervous bow kearah yeoja itu dan melangkah masuk kedalam bilik temu duga tersebut.
Apabila dia masuk ke bilik tersebut. Dia lihat ada tiga orang lelaki dan seorang yeoja yang akan menemu duganya. Ini membuatkan ji Hye semakin berdebar.
Namun ada seorang lelaki yang sedari tadi menundukkan wajahnya dan langsung tidak berpaling kearah Ji Hye tiba tiba mengeluarkan arahan.
" Korang semua boleh keluar. Sekarang. " Perintah namja itu membuatkan yang lain bangun dan menunduk hormat dan keluar dari bilik tersebut. Sekarang hanya tinggal Ji Hye dan lelaki tersebut. Ji Hye meremas failnya kuat.
" So kita berjumpa lagi Cik Park Ji Hye. " Lelaki tersebut mengangkat wajahnya. Ji Hye terkejut.
" Seolma? Ahjusshi muka berparut ni bukan ke aritu yang langgar aku?" Ji Hye mengerutkan dahinya.
" Wae? Terkejut. Saya dah cakap kita akan berjumpa lagi. So have a seat miss Park." Lelaki tersebut, Jeon Jungkook memberi arahan.
" Nde. " Ji Hye bow dan segera duduk dikerusi yang disediakan.
" So awak datang nak apply kerja kat syarikat saya. Tapi apa kata saya tawarkan sesuatu yang lebih menarik?" Jungkook smirk.
" E..eo?" Ji Hye blank.
" Apa kata Ji hye jadi pembantu peribadi saya? Merangkap P.E.R.E.M.P.U.A.N S.I.M.P.A.N.AN. saya. Awak akan dapat banyak kelebihan Ji Hye. Sangat banyak." Jungkook tersenyum. Namun senyumannya nampak creepy.
" Ra. Rasanya saya dah silap tempat temu duga.. mi..mianhae.." Ji Hyo bangun dan melangkah ke pintu namun tubuhnya tiba tiba direntap dari belakang menyebabkan tubuhnya terdorong ke sofa dan Jungkook menindihnya.
" Nak pergi mana? Kita belum selesai. Ji Hye sshi" ji hye meronta ronta namun pegangan Jungkook yang kuat menyukarkannya.
"Lepaskan saya. Saya tak nak. Tolong jangan paksa saya." Mata Ji Hye bergenang. Jungkook mengusap perlahan air mata tersebut dan menjilatnya.
"Too bad. But its sweet." Jungkook tersengih.
Ji Hye menendang Jungkook kuat menyebabkan Jungkook terjatuh diatas lantai. Ji Hye ambil kesempatan tersebut untuk lari. Namun belum sempat dia memegang tombol pintu, jungkook membalikkan tubuhnya dan menghempaskan tubuhnya didinding.
" Aku tak suka dengan penolakan Ji Hye sshi. Kau kena terima. Atau tak kekasih kau aku bunuh.. well pilihan ada ditangan kau jagiya." Jungkook mengusap perlahan wajah Ji Hye.
" Err..nde. saya akan bekerja dengan Encik. Tapi bukan sebagai perempuan simpanan. Saya merayu." Ji Hye memohon simpati.
" Alright. Aku akan pertimbangkan. Tapi jangan cuba nak lari. Atau tak nyawa kekasih kau sekali dengan kau akan melayang! Arassoe?" Jungkook mencengkam rahang Ji Hye.
" Arrasoe. " ji hye menunduk lemah.
" Good girl. " Jungkook mengelus perlahan rambut Ji Hye. Dia kemudian berlalu kemejanya dan menekan interkom.
" Mikyung. Suruh calon yang lain balik. Temuduga dibatalkan. " Jungkook memberi arahan. Ji Hye hanya menunduk. Tidak tahu bahawa keputusannya betul ataupun tidak.
YOU ARE READING
[C] My Egois Husband 18+++
FanfictionBook 1 Lelaki yang egois, kejam dan tak berperikemanusiaan namun tak terduga apabila jatuh cinta. Namun malangnya dia jatuh cinta pada orang yang salah. Dan ia menjeratnya kembali. Book 2 Penyesalan. Namun tiada apa yang dapat dilakukan. Muncul seo...