Ik wordt wakker van gesmak. Ik kan nooit normaal slapen jeetje! Ik open rustig me ogen en zie Alicia chips eten en serie kijken. 'Is t lekker?'
'Ja man, eindelijk ben je wakker.' En dan denk ik weer aan gisteren wat was gebeurd in de bios en die gevecht. 'Ainee was wel gaande gisteren.' Zeg ik.
Ik ga rechtop zitten en pak me telefoon en ga zitten op sociaal media. Amine heeft me sinds gisteren niet gebeld of geappd. Zal ik hem een berichtje sturen of niet. Ik typ een berichtje in.
Nee toch maar niet. Jongens mogen ook een keer beginnen met een gesprek.
Ik neem een lange douche. En poets tand me tanden.
Alicia en ik lopen naar beneden. We zien Semra en Soufouan in hevige zoenpartij. Gisteren hadden ze nog ruzie..?
'Ohh hell noo!' schreeuwt Alicia.
Semra en Soufouan stoppen meteen en ik zie Semra blozen.
'Fakka Alicia.'
Alicia geeft Soufouan een knuffel. We gaan met z'n alle aan tafel zitten.We praten over van alles en nog wat. Als we klaar zijn ruim ik de tafel.
'Gaan we stad in?' vraagt Semra.
'Isgoed.' reageert Alicia.'Gaan jullie maar alvast ik app jullie dan wel.'
Ik was alles af zodat Vera niet zo veel hoeft te doen.
Ik loop naar boven en kleed me snel om. Ik trek een boyfriend jeans aan en een zwarte t-shirt.
Me haar is echt gegroeid. Het is iets over de helft van me rug.
Ik doe wat arganolie in me haar. Ik pak een stukje voor en zet het in een kontje en achter laat ik het los.Ik doe wat lichtoze lipglosss en een beetje make-up op.
Ik pak me chanel tas en loop naar beneden.'Mooi je hebt je klaar gemaakt!' zegt me vader.
Ik kijk hem vragend aan. En loop langzaam verder de trap naar beneden.
'Je gaat me Issam op stap.'
'Hahaha ja lief dat je hebt geregeld papa maar ik kan niet, ga met de meiden op stap.'
'Ik vroeg je niet Aleyna. Je moet je man beter leren kennen. Ga even voor me 30 minuten.'
Ik rol met me ogen. 'Oke jeetje..'
Me vader kijkt me aan met zo'n blik. 'Hij komt over 15 minuten.'
Ik loop weer meteen naar boven. Ik bel Semra op.
'Jaa Schatje wanneer kom je?'
'Ik kom niet me pa dwingt me om met Issam af te spreken.'
'Jammerr veell plezier.'
Ik zucht. 'Shokran'Ik hang op. Ik heb er echt geen zin in. Ik zie dat Amine me belt.
'Ja hallo?' zeg k meteen geïrriteerd.
'Zine gaan we vandaag afspreken.'
Bij het horen van zijn stem gaat mijn hart tekeer. Wat moet ik zeggen?
'Ik voel me niet zo lekker.'
'Beterschap, ik facetime je later saff?
'Isgoed byee!'Ik hang op. Het is echt stom om te liegen. Ik maak selfie's en speigelselfie's. Ik hoor de bel beneden gaan. Ik sta op en loop naar de voordeur. Ik zie Issam staan.
Hij komt naar binnen en geef me een knuffel. 'Salaam alaykoum Aleyna.'
Ik kijk weg. 'Wa Alaykoum Salam.' Hij houdt me bij me kin vast. 'Niet zo verlegen.' kijkt hij me aan met een glimlach. Ik moet toegeven zijn lach ik ook wel onweerstaanbaar.
Ik trek me jas en schoenen aan. Hij houdt me bij me hand vast. 'Waar gaan we naar toe?' vraag ik.
'We gaan bios en dan gaan we wat eten.' Ik knik.
We stappen de auto in. Er heerst echt een pijnlijke stilte. 'Hoe gaat het op school?'
'Prima.' zeg ik kortaf. Ik vind het zo erg dat ik zo doe, hij is een heel aardige jongen. Ik stap snel uit wanneer we er zijn. We lopen de bioscoop in.
Issam betaald af. Ik kijk ondertussen de snaps en zie dat Alicia en Semra veel hebben gescoord. We lopen naar zaal 9. Ik zet met telefoon in me tas en let niet waar ik loop. Tot ik tegen iemand aan bots. Ik kijk op en zie Amine. Shit denk ik. Zie je, liegen is niet goed. Hij is met z'n hele gang ofso zie namelijk 4 jongens en 3 meiden.
'Kijk je niet uit kijken!' zegt Issam tegen Amine. Amine kijkt hem boos aan. 'Fijn om je te zien Issam. Eindelijk een meid gefixt naar al die jaren.'
Ze kennen elkaar ook nog eens. Issam duwt Amine tegen de muur. 'Hou je kk bek dicht begrepen.'
Ik trek aan Issam z'n Arm. 'Kom we gaan.' zeg ik zacht. Amine kijkt me lang boos aan. Issam trekt me mee naar zaal 9. We gaan zitten op de stoelen. Dit is zo genant en erg. Amine denkt nu vast dat ik niks met hem te maken wil hebben.
Wanneer de film net wil beginnen. Komt Amine en z'n vrienden binnenlopen. En raad eens ze komen allemaal naast mij zitten. Kan t nog erger? Amine komt express naast me zitten. En de rest volgen. Ik voel zijn ogen op mijn branden. Ik slik. Ik doe alsof ik geconcentreerd naar de film kijk.
Ik kijk naar zijn hand. Ik wil hem nu zo graag vasthouden. Ik leg uit het niets mijn handen op de zijne. Ik hou ze stevig vast.
Hij kijkt me aan en ik kijk ook naar hem. Ik zie zijn twijfel, hij laat meteen zijn handen los. Hartverscheurend gewoon. 'k ga even naar de toilet.' fluister ik tegen Issam.
'Moet ik met je mee?' 'Nee hoeft niet.' Ik sta op en loop naar de toilet. Ik was mijn gezicht. Ik hoor iemand naar binnenkomen. Ik draai me om en zie Amine, gewoon hier in de meisjestoilet.
Hij duwt me tegen de muur. Hij leunt met zijn handen tegen de muur naast me hoofd.
'Wat doe je hier de kkr met hem Aleyna, je was toch ziek!'
'Sorry, het is zo ingewikkeld. Ik wist niet wat ik moest zeggen!'
'Hoe is het zo moeilijk je kon gewoon zeggen dat je al iemand had. Ik dacht dat je geen vriend had. Ik dacht niet dat je zoals de andere meiden was. Maar saff isgoed nu weet ik t.'
'Nee, Amine Hij is niks van mij, echt niks geloof me.'
'Ik weet niet meer of ik je kan geloven.' Ik zet mij handen op zijn wang. 'Je moet me geloven.'
Ik zie dat hij me nog steeds niet gelooft.' Ik druk zijn lippen op de zijne. Amine schrikt een beetje maar houd me dan vast. Hij zet zijn handen boven me bil. Hij tilt me op en zet me op de wasbak. Ik zet mij benen om hem heen. Amine wordt helemaal gek. Ik kras in zijn nek.
Ik duw hem zachtjes van me af. We zijn allebei buiten adem. Ik bedenk nu pas wat er zojuist is gebeurd. Ik bloos helemaal.
Ik spring van de wasbak en loop weg. Waarom deed ik dacht. Ik moet erom lachen. Ik ga weer zitten op mijn plaats. Amine komt 3 minuten daarna de zaal in.
Na 1 uur is de film afgelopen. 'Ik wil naar huis voel me niet zo lekker.' zeg ik tegen Issam.
'Isgoed.' Hij brengt me naar huis. Hij drukt een kus op me voorhoofd en loopt dan weg. Ik hoor gelach in de woonkamer. Ik loop naar de woonkamer en zie Alicia en Semra daar zitten.
'Hoe was t?' vraagt Alicia meteen. 'Was leuk.' zeg ik blozend.
'Yallah vertel op.'
Eindelijk weer een deel. Nu meteen huiswerk maken ughhh.
Steemmmm! Reageer! Dan is er meer kans op een snellere deel
Loveyouuu peoplee
xx
JE LEEST
'I'm Fine'
RomanceDe 18-jarige Aleyna el (..) is een meisje met een perfect leven. Tenminsten zo bekijkt de buitenwereld het. Ze zijn een bekend famillie door hun grote familliebedrijf. Ze krijgt alles wat haar hartje begeert, maar haar vader vraagt teveel van haar...