43

687 50 4
                                    

Ik trek me hakken uit en loop naar boven. Ik ben zo uitgeput. De bruiloft van me broer en Semra was geweldig. Ik ben zo blij dat ze met iemand trouwt waar ze van houdt.

Ik kijk naar mezelf in de spiegel. Ik zie er echt niet uit. Mascara helemaal uitgelopen en me ogen helemaal rood. Ik neem een douche.

Ik trek me slaapjurk aan en zet me haar in een knot. Ik stap in bed en grijp me telefoon.
Me telefoon gaat af. Ik zie dat het Semra is. Ik neem gelijk op.

'Waarom bel je me op je huwelijksnacht?!'

'Welke lingerie is mooi die witte of die rode.' Vraagt Semra fluisterend. Ya Allah waarom is zij zo.

'Die rode en dan met die witte jurkje er overheen.'

'Aii isgoed, ik ben zo geen virgin meer omg.'

'Semra omg ik ga hangen doei.' Ik hang op. Wat hou ik toch van haar.

Nu is het alleen me ouders, Yassine en ik.

En over een tijdje is me moeder er niet meer.. Bij dat gedachte prikken er altijd tranen in me ogen. Wat moet ik zonder haar?

Flashback
Me vader ziet er zenuwachtig uit. Zo raar om hem zo te zien. Me hart gaat tekeer. Het moet dus iets ergs zijn.

'Ik heb kanker.'

Me telefoon valt uit me handen. Me moeder zegt nog iets maar ik hoor niks, het klinkt zo ver weg. Mijn moeder..kanker.

'En ik ben zo blij dat ik bij de bruiloft kan zijn van Soufouan. Ze zeiden dat ik nog ongeveer 1 jaar heb.'

Ik kijk recht voor me uit en de tranen rollen over me wangen.
——————

Me moeder komt mijn kamer binnenlopen. Ik sla de deken omhoog zodat ze kan komen liggen.

Ik leg me hoofd op haar benen neer. 'Yemma wat wilt u nog allemaal doen?'

Het is raar om zo te praten. 'Ik wil nog op vakantie en naar me familie toe. Maar ik heb een grote wens.'

'Wat is het?' Ondertussen geeft ze me een hoofdmassage.

'Aleyna ik wil je zien trouwen met de liefde van je leven, Amine toch ? Ik heb je zien trouwen met iemand waarmee je niet wou trouwen. Zo wil ik niet dood gaan. Beloof me dat ik dat zal gebeuren.'

Ik glimlach. 'Ik beloof het mama.'


1 week later
Ik pak me Chanel tasje en kijk nog voor de laatste keer in de spiegel.
'Waar ga je naar toe?' vraagt Yassine. 'Naar Alicia.'

'Hmm.' Ik lach en loop de deur uit. Ik heb afgesproken met Amine. Ik stap mijn auto in en rij naar Amine's huis.

Ik heb hem echt lang niet meer gezien en gesproken.

Ik rij de oprit op. Ik zie Amine al zijn huis uit lopen.  Ik stap de auto gelijk uit en ren naar hem toe.

Ik spring op hem. 'Ik heb je gemist.' zegt hij.
Hij zet me neer op de grond. Hij kijkt me lang in de ogen aan. 'Je bent mooier geworden.'

Ik druk een kus op zijn wang. We lopen naar de woonkamer. Ik ga zitten op de bank en hij komt naast me zitten.

'Hoe gaat het met je?'
'Inaya en ik zijn klaar. We zijn allebei vreemdgegaan maar voor de rest gaat het goed. Hoe gaat het met jou en je moeder?'

'I'm Fine'Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu