42

639 52 4
                                    


'Het is officieel dat Issam en Aleyna zijn gescheiden. De reden daarvan is nog niet duidelijk. Aleyna woont weer bij haar ouders thuis. En Issam woon nog in de huis.

'Misschien zijn ze wel gescheiden om Aleyna's e-'

Semra zet de tv uit. Dit is bijna alleen te zien op social media.

'Ik ga even pizza bestellen.' Semra staat op en loopt weg. Me ouders zijn sinds ik thuis ben weg. Ze hebben niet gezegd waar naar toe. Ze komen wel vandaag thuis.

Issam en ik zijn over 10 dagen officieel klaar, gescheiden.

Semra komt terug lopen. Ik besef dat ze over 5 dagen gaat trouwen. 'Je gaat bijna trouwen!'

'Omg ja!' 'Ik ben zo blij dat je met de liefde van je leven gaat trouwen.'

Ze drukt een kus op me wang. 'In sha Allah jij ook.' 'In sha Allah.'

De hoor dat me ouders terug zijn. We staan op en lopen naar de ingang.

Het valt gelijk op dat me vader rode ogen heeft. Hij heeft gehuild. Dat zie je gelijk. Mijn vader? Huilen?

'Salaam alaykoum.' 'Wa alaykoum salam', zegt me vader. Hij loopt gelijk door naar boven.

Ik geef me moeder een knuffel. Ze doet een beetje afstandelijk. 'Mama wat is er?'

'Nada, ik ben gewoon moe. Ik ga even liggen.'

'Zagen jullie dat ook?' vraagt Yassine. 'Ja ze doen heel raar.'

Toen ik zei dat Issam en ik ging scheiden zei me vader niks. Toen ik terug kwam wonen zei me vader niks. Dit allemaal heel vaag.

'Wat denk je aan?' vraagt Semra. 'Niks.'

Soufouan komt naar beneden loop. 'Aii wat is de planning.'

'Wat dachten jullie van filmavond net als vroeger. Met Redouan, Jaouad, Alicia enz.'

'Ja dat wordt het. Met eten er bij.' 'Jij en eten he.'

'Yassine roept iedereen hier naar toe. En ik en Aleyna doen de boodschappen.'

Ik loop naar me inloopkast en pak een bloesje tot me knieën en een riem. Ik trek het snel aan en loop dan naar beneden.

'Leggo'

'Mag ik rijden in je Range!' Ik gooit de sleutels naar haar en stap dan in.

-
De hele kar is gevuld. We gaan dat sowieso niet allemaal kunnen opeten vandaag.

'Semra is genoeg!' 'Alleen nog dit.'

We rekenen nog af en lopen naar de auto. We zetten allee spullen in de auto. 'Breng jij de kwr terug?' Vraag ik.

Semra duwt de kar weg. 'Kom we gaan.' Ik rol met me ogen. We rijden weer terug.

'We zijn back!' Schreeuw ik door het huis heen.

Ik kijk op me horloge en zie dat het 21.30 uur is.
'Lol ze zijn er niet.' Zegt Semra.

Na 15 minuten hoor ik dat ze er zijn. Ik ren gelijk naar Alicia toe. 'Ewa keg.' Ik druk een dikke kus op haar wang. Ik geef iedereen een knuffel.

We kletsen eerst met z'n alle. Ik heb dit echt gemist.

3 uur later

'Yallah is tijd dat jullie naar huis gaan', zegt me vader. Iedereen staat gelijk op.

Ik loop met ze naar de ingang. 'Ik ga ook naar oss, anouar dropt me.'

'Saffi isgoed.' Ik geef haar en knuffel en sluit daarna de deur.

'Aleyna mama roept je,' zegt soufouan. We lopen naar de woonkamer. Me ouders zitten ol de bank.

Ik plof neer op de bank. Ik heb het gevoel dat me vader nu gaat preken. 'Soufouan roep je Yassine ook. We moetn jullie wat zeggen.'

Soufouan loopt weg en komt terug met Yassine.'Watser.'

'Hou je bek en zit.' Ik probeer me lach in te houden. Hij gaat naast me zitten. Me moeder haar ogen zijn rood.

'Je vader en ik zijn dus lang weg geweest. En er is daar een reden voor.'

'Wat dan?'

Me vader ziet er zenuwachtig uit. Zo raar om hem zo te zien. Me hart gaat tekeer. Het moet dus iets ergs zijn.

'Ik heb kanker.'

Me telefoon valt uit me handen. Me moeder zegt nog iets maar ik hoor niks, het klinkt zo ver weg. Mijn moeder..kanker.

Kort hoofdstukje
Like en comment babes
Xxx

'I'm Fine'Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu