JanuariAmine
De naald gaat mijn arm in. 'Oké we hebben u bloed nu. En de DNA-test is ongeveer binnen 2 weken klaar.' Ik sta op en loop weg
'Amine het is echt jou kind. Ik ben met niemand anders naar bed gegaan behalve jou.' Zegt Inaya.
'De DNA-test zal het zeggen.'
Ik stap mijn auto in en rijd naar de huis van mij en Aleyna in Rotterdam. Ze is bezig met het inrichten en ik mocht totaal niet bemoeien.
Ik rij de oprit op. Ik voel me zakken of ik de sleutels heb en voel helemaal niks. Ik bel uiteindelijk aan.
Noa opent de deur. 'Ewa' 'Waar is mijn verloofde?' Noa opent de deur wagenwijd open en schuift aan de kant.
Ik zie Aleyna de mensen commanderen waar alle meubels moeten. En ze staat naast een interieurarchitect. Ik loop naar binnen. Ik ga achter haar staan en sla me armen om me heen.
'Hey schat.' Zegt ze. 'Het begint mooi te worden.' Ze draait zich om. 'Waar was je?'
Ik twijfel of ik moet liegen of de waarheid moet zeggen. 'Ik was met Mo.'
'Nog minder dan 2 maanden. En dan ben ik eindelijk met je getrouwd en wonen we hier', Zegt ze enthousiast. Ik trek haar dicht naar me toe. 'Bijna'
'Moet ik je ergens mee helpen?'
'Nee ga maar naar huis. Het lukt me hier wel.' 'Isgoed niet te lang blijven.' Ze knikt. Ik sla op haar billen en loop weg. 'Sukkel!'
Ik stap mijn auto in en rij richting huis.
Wat als de baby toch wel van mij is. Hoe moet ik dat tegen Aleyna zeggen. Misschien wilt ze dan niet meer met me trouwen.
Mijn telefoon gaat af. Het is een nummer die ik niet ken. Ik neem de telefoon op. Ik wacht tot de persoon praat.
' Salam aleykoum Amine hoe gaat het?' zegt de vader van Aleyna. 'Wa alaykoum salam alhamdullilah met u?'
'Alhamdullilah, heb je tijd om naar me toe te komen. Ik wil even met je praten.'
'Ja isgoed. Ik ben onderweg.' Hij hangt op.
Ik keer weer om. Waarom wilt hij met me praten opeens. We hebben al over alles besproken ook de bruidsschat zelfs met mijn oom, aangezien ik geen vader heb.
De deur wordt opengemaakt door Vera. 'Goedemiddag kom binnen. Ze wachten op u in de woonkamer.'
'Goedemiddag, oke isgoed bedankt.'
Ik loop naar de woonkamer. Mijn schoonouders zitten op de bank. Ik groet ze netjes en ga dan zitten op de bank.
'Zo Amine je gaat binnenkort trouwen met onze dochter. En we moeten met je praten. En je mag niks tegen Aleyna zeggen, nog niet', Zegt de vader van Aleyna.
Ik kijk ze vragend aan. 'Aleyna is ze in gevaar al haar hele leven. Alleen dat weet ze niet. Toen Aleyna 13 was kregen we een rode envelop. Ze bedreigde Aleyna. We hebben die persoon zo vaak geld gegeven.
En 1 jaar later vroeg ze niet meer om geld maar om dingen zoals dat ik haar al moest verloven. En haar leven moest plannen. En dat ik geen vader voor haar mocht zijn. Ik mocht geen vader dochter band hebben met haar. Die persoon wou dat ik Aleyna zo behandelden anders zouden diegene haar wat aandoen.'
Hij neemt even een diepe zucht. 'Uiteindelijk negeerde ik die brieven maar 1 week later kreeg Aleyna een auto-ongeluk. En ik kreeg weer een bericht dat dit een waarschuwing is. Ik heb zo vaak me best gedaan om er achter te komen wie dit is maar tevergeefs. Ik hou van mijn dochtertje en ze denkt waarschijnlijk van niet. Ik vertelde haar niks omdat ik niet wou dat ze haar leven bang zou voelen. En dit is allemaal de reden dat ze is getrouwd met Issam en dat ik zo tegen haar deed.'
Ik weet niet wat ik moet antwoorden hierop. Ik ga met mijn handen over mijn gezicht heen. De moeder veegt haar tranen weg.
'We hebben al 6 maanden niks ontvangen en hopelijk blijft het zo maar ik weet het niet. Binnenkort ben ik er niet meer. En Amine je moet haar beschermen en goed opletten op haar. Het kan iedereen zijn.'
'Ja komt goed.' Ik weet echt niet hoe ik hierop moet reageren. 'In sha Allah komen we erachter wie het is.
Aleyna
De huis is bijna klaar, ik ben er echt blij mee. Ik ben gewoon gelukkig. 'Ik ben thuis!'
Ik ruik pizza. Ik loop gelijk naar de keuken. Vera heeft pizza's gemaakt. 'Oh vera u bent de best!' Ik druk een kus op haar wang. 'Hey schat.'
'Waar is mijn moeder.' 'Ze ligt in haar bed en voelt zicht niet lekker. 'Aleyna breng pizza voor ons!' schreeuwt Yassine vanuit de woonkamer.
'Hoeveel personen?!' '3!'
Ik breng de pizza's naar hun. 'Ewa sukkels.' 'Hou je bek is kleine.' Ik geef Redouan en Jaouad een knuffel.
Ik neem een douche en trek mijn pyjama aan. Ik pak dan 2 pizza's en drinken en loop dan naar mijn moeders kamer. 'Hey mama'
'Hey lieverd' 'Ik heb pizza.' 'Hm lekker.'
Ik overhandig haar de pizza en neem plaatst naast haar. 'Waar was je?'
'Mijn huisje', zeg ik lachend. 'Je bent gelukkig toch?' vraagt mijn moeder. 'Ja ik ben gelukkig. 'Maar ik krijg toch niet al de geluk. Ik mag eindelijk trouwen met de liefde van mijn leven maar nu moet ik jou verliezen over paar maanden..'
Ik hou mijn tranen in. Het valt even stil. 'Dit hoe Allah swt het wilt. En je bent nog lang niet van me af.'
Ik leun met me hoofd op haar. Ik hou zoveel van me moeder. Aan mijn vader heb ik niet echt wat.
'Ik hou van je mama'
Soooo the drama started
Like en comment xx
Slaaplekker babes
JE LEEST
'I'm Fine'
RomanceDe 18-jarige Aleyna el (..) is een meisje met een perfect leven. Tenminsten zo bekijkt de buitenwereld het. Ze zijn een bekend famillie door hun grote familliebedrijf. Ze krijgt alles wat haar hartje begeert, maar haar vader vraagt teveel van haar...