1 maand verder
'Deze bruidsjurk is ook mooi.' zegt me nicht Alicia. 'Wollahmee ze lijk daar op een shi vis!' scheeuwt me nicht Yousra. 'Maar dese is veel beter!' zegt Semra.
'Hou je kk bek Aleyna bepaald toch duseehh.. Aleyna wat vind jij?'
Ik draai me hoofd om. 'Wat? Sorry ik was er met me hoofd niet bij.'
Ik wil niet denken aan me bruiloft. Ik trouw niet me de man die ik wil. En ik mag niet bepalen wanneer ik trouw. Amine weet het nog steeds niet. We groeien steeds dichter naar elkaar toe. En dat doet zoveel pijn. IK heb hem nu 2 weken niet gezien hij moest naar Marokko.
'Je let niet eens op.' zegt Semra. 'Sorry. Ik heb dr niet echt zin in kan dit een andere keer' zeg ik zacht.
Ze kijken me vol medelijden aan. 'Tuurlijk.' Ze lopen met z'n alle naar beneden. Ik kijk naar de kast waar m'n verlovingsring ligt. Het glinstert helemaal. Maar ik hoor zelf ook te glinsteren.
Ik heb vorige week examen gehad. Ik hoop dat het In sha Allah goed is gegaan. Ik trek een witte gescheurde broek aan met een legergroene tshirt.
Ik trek me ring om. Ik zet arganolie in me haar en zet het dan in een staart. Het begint een beetjte te krullen aan de onderkant omdat ik t gisteren had gestijld.
'Hoe gaat het princess?' vraagt me vader als ik naar beneden kom.
'Gaat goed.' Semra, Yousra, Alicia en Hind staan in de keuken 'Gooii planning.' zegt Hind.
'Euhmmmm....'
Ik krijg dan een appje binnen. 'Zine vandaag kom je naar mij toe, ben home alone.'
'Ik ga naar Amine.' 'Tazzzz!'zegt Semra. Ik werk snel 2 broodjes naar binnen.
Ik trek me schoenen en jas aan. 'Waar gaan je naar toe' vraagt me vader.
Ugh! Ik ga even naar de stad, de meiden zijn lui.' Hij kijkt me lang aan en knikt dan.
Ik loop naar buiten en stap me range rover in. Ik ben nog nooit in Amine's huis geweest. Ik app hem dat ik er ben. Hij opent de poorten en ik rijd naar binnen. ER is een waterval in het midden.
Ik parkeer me auto neer en Amine komt naar buiten lopen. Ik ren naar hem toe en spring op hem. Ikk zet me benen over z'n heupen heen. En zet me handen op me bil.
'Ik heb je gemist.' zegt hij. 'Wollah Aleyna ik heb je zo gemist. Ik dacht 2 weken gaat wel meevallen.'
Ik druk me lippen op z'n mond. Weer vol passie en liefde vooral na 2 weken. We lopen naar binnen. Zijn huis is echt wel groot.
We gaan op de bank zitten. 'Wat heb je allemaal gedaan in de 2 weken dat ik weg was.'
'Domme dingen en jou missen.'
We praten over domme dingen. 'Aleyna hoe heet je vader?'
'Hoeso vraag je dat opeens?' vraag ik. 'Omdat ik niks over je famillie weet.'
'Maar weet ik wat over de joune?'vraag ik geiriteerd. 'Je kan er toch naar vragen.' zeg hij ook geiriteerd terug.
'Dus pas als ik vraag, ga je pas iets zeggen?'
'Aleynaa dat vroeg ik je niet, Ik vroeg alleen hoe je vader heet!'
'Gaat je niks.' Ik ben bang als ik dat zeg dat hij info over hem gaat zoeken. 'Ik vraag het en toch wil je het niet zeggen.'
Ik reageer er niet op. Hij zucht en gaat op zijn telefoon. 'Ik wil een kusje?' zeg ik express.
Hij negeert me. Ik ga op z'n schoot zitten. En pak z'n telefoon af.
Ik ren snel weg. Ik zoek naar de toilet. 'ALEYNA!'
Ik zie daar ene deur met een slot. Ik loop naar binnen en sluit de deur. Ik ben in de badkamer.
'ALEYNA DOE DIE KKR DEUR OPEN.'
'Hso doe je zo gestresst!' Ik twijfel of ik moet kijken. Ik zet me duim op de homeknop. De telefoon ontgrendeld.
Ik ga naar z'n whatshapp. 'ALEYNA WOLLAH!'
Ik ga door zijn lijst heen. Niks bijzonders. Ik ga naar zijn gearchiveerde chats. Ik zie een meid staan genaamd: Inaya.
Ik druk erop. De hartjes vallen me meteen op. Ik lees helemaal vanaf boven. Ik begin te snikken.
Ze hadden ook afgesproken in Amerika. Leuke nachten gehad, heeft dingen voor haar gekocht. Hij praat al 2 maanden met haar.
Ze hadden gister nacht nog gesproken. Ik veeg me tranen weg. Ik hoor dat Amine ook stil is.
Ik sluit z'n telefoon. 'Aleyna..?'zegt hij zacht.
Ik open ruw de deur. 'Wiee is die meidd Inaya!'
Ik zak neer en begin t huilen. 'Leuke nachten toch?' snik ik.
'Aleyna wollah ik ws gestressd enso, ze is me ex. Is nikss!'
'Wist je dat elke jongen dat zegt! Je bent pas 1 dag in Nederland en we maken ruzie. Misschien worst t gewoon niks.'
Ik loop wegg. Ik trek me schoenen en jas aan.
Hij houdt me tegen. 'Aleyna vergeef me, Wollah alsjeblieft vergeef me!'
Ik ren naar me auto en stap in. Ik ben zo verliefd op hem.
Ik sla boos op het stuur!
-
Ik trek me schoenen uit. Ik loop de woonkamer in.
Iedereen kijkt me aan. En iederern zit op de bank. Semra, Yousra, Alicia, Hind, Soufouan, Yassine en me ouders.
'Wat is er?' vraag ik.
Hoii.
Stem&reageer.
Doei.
JE LEEST
'I'm Fine'
RomanceDe 18-jarige Aleyna el (..) is een meisje met een perfect leven. Tenminsten zo bekijkt de buitenwereld het. Ze zijn een bekend famillie door hun grote familliebedrijf. Ze krijgt alles wat haar hartje begeert, maar haar vader vraagt teveel van haar...