Februari
'Wanneer wordt ik nou tante?' Vraagt Chevely aan Semra.
'Ik ben nog laaaang niet klaar voor kinderen. Misschien over 3 jaar ofzo.'
'Wedden dat je binnen één jaar zwanger bent.' Zeg ik. 'Nee sowieso niet.'
'Gaan we ergens eten heb zwaar honger man.' Zegt Alicia. 'Wanneer niet?'
We staan op en lopen naar buiten. Semra stapt achter de stuur. En ik zit naast haar en Alicia en Chevely achterin.
Ik zet coffeebean op van Travis Scott. 'Ey Semra rij sneller keg.'
'Hou je bek is. Jij kan niet eens autorijden en je bent 20 hoe bedoel je.'
'Je moeder.' Semra rij nog langzamer. Ik hoor Alicia geiriteerd mompelen.
We eten met z'n alle pizza. 'Is dat niet Inaya? Vraagt Alicia. Ik draai me gelijk om. En ja dat is Inaya. Ze heeft een dikke buik.
Nu ik haar zie voel ik me echt rot. Ik weet dat het niet de kind is van Amine. En dat ze ook is vreemd gegaan maar toch.
Ze heeft ook helemaal niemand
-
Ik wacht in de kantoor van Amine totdat hij komt. Hij is in een vergadering.Na 15 minuten komt hij binnenlopen. 'Hey schat.'
Hij trekt me uit de stoel en zoent me. 'Hoe gaat het met je?' Vraagt hij. 'Ik ga over 3 weken met de liefde van mijn leven trouwen. Wat denk je?'
Hij glimlacht. 'Je voelt je dan super goed. Om dat je met enige echte Amine trouwt. Wollah ik snap dat je super blij bent. Want ik ben gewoon geweldig.'
Ik rol met me ogen. Hij laat me los en zet zijn papieren op tafel. 'Amine?'
'Ja?' 'Ik zag Inaya vandaag.' Hij schrikt bij het horen van zijn naam. Hij draait zicht om.
'Amine ik voel me nog steeds schuldig. Het knaagt gewoon aan me. Ik denk dat we langs haar moeten gaan. Misschien heeft ze ergens hulp mee nodig.'
'Nee.' Zegt hij kortaf.
'Nee? Hoezo niet?' 'Aleyna vergeet haar gewoon', zegt hij geïrriteerd.
'Dat kan ik niet Amine. Je zei tegen me dat haar ouders en familie geen contact meer willen met haar. Ze heeft helemaal niemand.'
'Dan ga je toch naar de toe. Vraag ook gelijk of ze met ons kan komen wonen.'
'Waarom doe je zo irritant?!' Vraag ik. 'Doe ik irritant of doe jij irritant Aleyna?'
'Ik vraag iets normaals en je reageert heel chagrijnig gelijk. En eigenlijk MOET je haar helpen, WIJ moeten haar helpen.'
'Noh het enige wat moet gebeuren is haar met rust laten.'
Ik ga met mij handen door mijn haar. 'Waarom doe je zo? Omdat ze is vreemdgegaan. Jij hebt precies hetzelfde gedaan. Dus doe niet als een bitch!
'Waarom doe je zo kk moeilijk Aleyna?! Ik wil niks meer te maken met haar. En je kan me niet overhalen. En laten we nu stoppen. Ik wil geen ruzie met je hebben om haar.'
'Vorige keer had je iemand geslagen omdat hij me aanraakte en nu dit!'
Hij zucht. 'Aleyna ik heb geen zin in dit wollah. Heb je honger?'Ik bijt door woede op mijn lippen. Ik wil hem echt slaan gewoon.
Ik pak mijn tas en mijn telefoon en loop weg. Ik snap niet waar hij haar niet wil helpen.Eerlijk gezegd hoop ik dat hij achter me aan komt rennen maar nee dat doet hij niet.
Ik loop naar buiten en ii besef dat ik niet met de auto ben gekomen maar dat ik werdt gebracht door Ron. Ik bel Ron op dat hij me moet ophalen.
En dan begint het keihard te regen, lekker dan. Ik loop weer naar binnen en wacht op de gang.
Na 15 minuten is Ron er. Ik stap de auto in. 'Goedenavond Aleyna. 'Goedenavond.'
Hij rijd naar huis.
Ik loop naar binnen. Ik hoor dat mijn tante hier is. Ik loop naar de woonkamer en groet haar en mijn prachtige moeder. Ik til mijn nichtje Sarah. Ze is zo groot geworden. 'Schatje' Ik ga met haar op de bank zitten
'Waarom wil je geen hennafeest?' vraagt mijn tante. 'Ik wil het gewoon niet. Ik wil gewoon etentje met de familie en een kleine bruiloft.'
'Heb je ooit gehoord van een Marokkaans bruiloft zonder henna? Ik zucht. Me tante, de zus van mijn vader zeurt veel. Ik hou super veel van haar maar ze kan irritant zijn.'
Omdat ik voor de 2de keer trouw vind ik dit gewoon kut.
Ik haal Sarah van mijn schoot af en loop naar boven. Het is nu 21:00.
Ik trek mijn Pyjama aan en loop naar Yassine toe. Hij zit op de playstation met Jaouad. 'Nerdjes'
Ik stap in zijn bed. Mijn telefoon gaat af en het is Amine. Eigenlijk wil ik opnemen maar nee ik laat het over gaan.
Me telefoon trilt en zie zijn naam verschijnen op de beeldscherm.
Hubby: Ik hou van je
Like en comment xx
Follow; schrijvertjeXL en lees hun boek Marokkaanse twins vol rwina!
2 zussen die het boek schrijven
JE LEEST
'I'm Fine'
RomanceDe 18-jarige Aleyna el (..) is een meisje met een perfect leven. Tenminsten zo bekijkt de buitenwereld het. Ze zijn een bekend famillie door hun grote familliebedrijf. Ze krijgt alles wat haar hartje begeert, maar haar vader vraagt teveel van haar...