18

940 60 6
                                    

5 weken later
01-05-2017

Ik zit op me bed en kijk naar hoe steeds leger me kamer wordt. De spullen worden gebracht door Yassine en Soufouan en me neef Redouan.

Over 5dagen ben ik niet meer hier. Ben ik getrouwd, woon ik ergens anders.

Over 3 dagen gaan we officeel trouwen of gemeente. Over 4 dagen is het Henna feest.

Hij heeft wel een mooie uitgekozen. Iedereen is stil vooral Yassine hij ontwijkt me.

Ik pak me telefoon en bel Amine. Ik probeer hem elke dag te bellen maar hij neemt nooit op.

Elke dag laat ik een voicemail achter en hopend dat hij ze hoort.

Ik krijg tranen in me ogen. 'Ewa ben nu niet bereikbaar laat een voicemail achter na de piep.'

'Het is nu 10 weken sinds ik je had gezien. Amine ik weet dat je dit hoort.. Ik mis je elke dag. Over 5 dagen ga ik..trouwen en ik weet dat alles zo verwarrend is voor jou. Bel me gewoon.'

Ik begin te huilen. Ik wil nog niet trouwen.

Semra, Alicia, Yousra en Hind komen binnenlopen.

Ze blijven slapen aangezien hun me bruidsmeisjes zijn.

'Babee watser?' vraagt Semra.

'Ik ben bang.'

Ze trekken me in een knuffel. 'Komt goed In sha Allah.'

'In sha Allah', herhalen ik en de andere.

Ik loop naar beneden en zie Jovena, Juana, Catalina en Alyss

Ze rennen naar me toe. Ik wist niet dat ze vandaag al zouden komen.

Ik geef me tante Mireya en Raya een knuffel en kus.

En daarna me oma.

Ik ben echt blij dat ze naar me bruiloft komen. En het is hun eerste keer in Nederland Behalve voor me tante Raya.

Ze heeft 10 jaar in Nederland gewoond en kan gewoon nederlands praten.

Me moeder blij. Ik breng hun spullen naar de logeerkamers

1 voor tante Mireya en een kamer voor Raya.

Iedereen die ik nodig heb is er.

Vanavond komt de famillie van Issam en Issam zelf om hun te ontmoeten.

De ouders van Alicia (19) en Anouar(17)komen ook. Haar vader is de broer van me vader.

En de ouders van Hind (19), Redouan (18) en Youssra (16) komen ook. Hun moeder is de zus van me vader.

5 nichten en neven van me vaders famillie. En 4 van me moeders kant.

Semra, Alicia, Yousra, Hind en ik lopen naar de kamer om om te kleden omdat famillie zo op komt

We gaan met z'n alle uit eten.

Ik trek een roze jurk aan tot me knieën. Het is shoulder off. En het heeft ongeveer een spleet van 15 aan me rechterkant.

Ik stijl binnen 30 minuten me haar en laat het los hangen.

En ik zet lichtje make-up. En daarna help ik de andere.

Ik hoor de bel. Zo te zien zijn ze er al.

Ik trek me Valentino's aan en we lopen met z'n alle weer naar beneden.

Ik geef me tantes een kus en me ooms een hand. 'Benti jij gaat bijna trouwen', zegt me tante(moeder van hind).

'Ja', zeg ik kortaf.

'I'm Fine'Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu