54

615 35 6
                                    

Ik schrijf nu vanuit de alwetende- ik perspectief, dus verleden tijd. Ik vind dat toch beter. De andere hoofdstukken zal ik dan later aanpassen
Veel leesplezier xx

18 maart

Amine
'Ik weet dat Aleyna jou lot is. Inaya was niks voor jou' zei mijn moeder terwijl ze mij hielp met mijn stropdas.

Wanneer ze klaar is loopt ze weer weg. Ik pakte de brief op met de DNA-uitslag. 99,9 % niet mijn kind.  Ik wist gewoon dat het niet mijn kind was. Ik scheurde de brief en gooide het weg. De moeder van mijn kinderen wordt Aleyna.

Nasr en Souhail kwamen binnenlopen. 'Voor de 2de keer trouwen!' Zei Souhail en klapte met zijn handen. 'Ja man, maar wel 100% de laatste.'

Ik kan niet wachten om mijn leven met haar door te brengen.

Aleyna

Ik keek naar mezelf in de spiegel. Ik ga gewoon mijn leven beginnen met de liefde van mijn leven. Sinds dat ik 18 ben, ben ik verliefd op Amine.

Liefde overwint toch. Ik ben getrouwd met Issam maar uiteindelijk ben toch bij Amine belandt. 'It's time for the dress!' Ze Semra enthousiast.

'Oh ze kan toch wel Engels', zei Alicia lachend.

We liepen naar de grote kamer waar mijn jurk was. Ik deed de gordijnen openen en de zon scheen waardoor de kamer helemaal verlichtte. Ik open de ramen dat gelijk ook de deur van het balkon was.

Ze hielpen me met mijn jurk, mijn droomjurk.

Ik keek naar mezelf en de glimlach op mijn gezicht was zo groot. Het was een jurk is uitliep bij mij taille en had een hele lange sleep. Het was boven met kan, helemaal onderaan aan mijn jurk ook en op sommige plekken in het midden. Het was een open schouder  met lange mouwen helemaal gevuld met kant.

Ik voelde me een prinses. Dit was gewoon de mooiste jurk die ik mocht aantrekken in mijn leven.

Semra deed de rits voor me dicht, Hind en Yousra zette de sleep goed en Alicia stond voor me en deed mij kroon voor me op. Ze hadden alle 4 een geweldige lichtroze jurk aan

'Oh wauw', zei Semra emotioneel. 'Ik ben gewoon te blij ook al trouw ik zelf niet vandaag.'

'Ik hou echt van jullie wollah' Er werdt veel foto's getrokken. Ik wou een hele album vol zodat ik dat aan mijn kinderen kon laten zien in de toekomst.

Mijn oma, tantes en mijn moeder kwamen de kamer binnenlopen. 'Maravilloso (prachtig)!' Schreeuwde mijn oma. Ze liep naar me toe en drukt een kusje op mijn voorhoofd. 'Te amo abuela.'

Ik zag de tranen in de ogen vullen van mijn moeder maar ze hield zich sterk. Ze kwam naar me toe en knuffelde me stevig. 'Ik heb een kind gebaard voor de huwelijk waardoor ik nooit mijn droombruiloft heb gekregen. En ik dacht ook dat je dit nooit zo krijgen maar ik ben zo blij dat jij dat hebt gekregen.' Fluisterde me moeder tegen mij.

Er werdt geklopt op de deur. Hind liep naar de deur en opende het. Yassine en Soufouan kwamen ook de kamer in lopen. 'Ze zijn er' zei Soufouan. Ik keek voor me uit en zag 6 auto's de oprit op rijden een voor een. 

Me moeder en tante liepen de kamer uit om hun te gaan groeten. 'Je sluier moet nog op'

'Ik doe het wel', zei mijn vader. Ik keek rechts en zag hem mijn richting lopen. Hij deed de sluier voor me op. Ondertussen sprak hij tegen. 'Aleyna?'  'Ja?'

'Eindelijk ga je trouwen met de man die je wilt. Eindelijk hoef ik je niet meer in pijn te zien', zei hij zacht. 

'Vorige keer moest ik je loslaten en je trouwde met een man van wie je niet hield. Nu trouw je met de man van wie je houdt en moet ik je echt loslaten. En ik deed het voor jou geloof me. De reden waarom ik dat heb gedaan is een goede reden. Ik doe alles om jou veilig te houden.'

Zijn ogen waren rood alsof hij gehuild had. Ik weet niet hoe ik me nu voel. Vroeger was mijn vader zo aardig tegen me. Maar vanaf ik 13 ongeveer was begon het te veranderen.

Hij drukte een kus op mijn voorhoofd en trok me in een knuffel. 'Ik hou van je prinses.'

Ik kon het niet laten en huilde het uit op zijn schouder,  om verschillende redenen. Dat binnenkort onze moeder er niet meer zou zijn, om zijn woorden, dat ik gelukkig ben en ik ben gewoon blij dat me vader misschien veranderd was.

'Niet huilen aub je make-up meid. Je mag huilen aan het einde van de dag' zei Semra. 'Kijk waar je aan denkt' zei ik lachend. Mijn vader verliet de kamer en Semra veegde netjes mijn tranen weg.

Semra liep even weg en kwam daarna weer terug met mijn koffer. 'Hierin zitten je kleiding voor je huwelijksreis zodat je morgen niet eerder hoeft op te staan en alles moet inpakken. En voor de rest is al je kleding en spullen naar je huis gebracht. Ik heb alles gesorteerd dus je zal alles vinden.'

'Je bent een schat. Hopelijk zit er nog wel fatsoenlijke kleding waar mee ik over straat kan ' Zei ik. 'Nee er zitten alleen lingerie in.' Zei ze en gaf me een knipoog.

Ik hoorde de vrouwen beneden joelen, schreeuwen en zingen. 'Ben je er klaar voor?' vroeg Yousra. Ik slaakte een diepe zucht. 'Ja ik ben er klaar voor.'

We liepen naar de trap. Ik stond bovenaan de trap en zag iedereen beneden staan. De familie van Amine is super geweldig. Iedereen danste , zong vrolijk waardoor het mij ook vrolijk maakte. Semra en Alicia deden mij sluier en mijn sleep goed.

Amine stond met een boeket in zijn handen en had t nog niet door dat ik er stond. Zijn moeder tikte hem aan. Hij keek zijn moeder aan en dan naar mij.

Zijn ogen glinsterden en hij keek me aan met een grote glimlach. Door zijn glimlach voelden ik vlinders in mijn buik gewoon.

Ik liep de trap af met de gedachte dat ik niet mocht vallen.

En toen was ik al onderaan de trap en liep ik naar hem toe. 'Je bent zo onbeschrijfelijk prachtig.' Er viel een traan op zijn wang naar beneden. Ik probeerde me in te houden. Ik wou niet alweer huilen.

Hij veegde op een mannelijke manier zijn traan weg. Amine dat een traan liet vallen was een wonder.

Hij zette zijn handen op mijn wangen. En drukte een kusje op mijn voorhoofd en trok me dan vervolgens in een knuffel.

Mijn liefde voor hem is zo groot.

Deeeel 1 yoehoe!
Ik probeer om morgen of zondag deel 2 te plaatsen.

Als iets niet meer duidelijk is kan je dat altijd vragen xx

'I'm Fine'Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu