60

473 41 7
                                    

Ik tikte met mijn pen op de tafel. Ik had Amine drie dagen niet gesproken en dat klinkt niet lang maar dat voelde voor mij als één week. Hij had me de eerste twee dagen gebeld maar ik nam niet op. Ik wilde het zo graag maar ik aan de andere kant niet. Ik wou hem een lesje leren maar ondertussen leed ik eronder.

Het was al inmiddels drie uur 's middags en hij had me nog steeds niet gebeld. Ik pakte mijn telefoon en zag geen gemiste oproep. 'Wat vind jij ervan Aleyna?' Ik keek op en zag dat iedereen naar me staarde. Ik was vergeten dat ik midden in een vergadering zat. Ik wiste niet eens waar ze het over hadden. 'Is alles wel oké mevrouw', vroeg Robert geïrriteerd. Ik heb hem nooit gemogen en hij mij ook niet. 'Aleyna is een beetje moe. We verplaatsen de vergadering naar een andere dag. Jullie kunnen gaan', antwoordde Issam voordat ik wat kon zeggen.

Iedereen stond op en liep weg behalve Issam. Een diepe zucht verliet me mond. 'Was het zo duidelijk dat ik totaal niet bezig was met de vergadering?' Vroeg ik aan Issam. 'Ja super duidelijk en euh.. er gaan roddels rond op de gangen. Namelijk dat jij al paar dagen niet thuis slaapt' zei hij terwijl hij achter zijn oor krabde.
'Wat? Hoe? Iedereen deed al raar vanochtend toen ik binnen kwam lopen. Ik dacht dat er iets over de nieuws ging ofzo. Het ging dus gewoon over mij..'

'Is alles okeé tussen jou en Amine?' Vroeg hij bezorgd. 'Ik moet dus met mijn ex-man praten over mijn man', lachte ik kort. 'Het moet niet maar het kan goed zijn voor je.' Hij sloeg zijn armen om zich heen. 'Om het kort te houden. Hij liegt tegen me en doet heel geheimzinnig en onze huwelijk lijdt eronder', vertelde ik. 'Hij liegt misschien omdat hij denkt dat het het beste voor jou. Je moet hem tijd geven', adviseerde Issam me.

Ik liet Issam's advies even bezinken. 'Maar hij hoort er met mij over te praten. Ik kan hem helpen als hij met me praat maar dat doet hij niet, zei ik frustrerend. 'Ik wil het er niet eens over hebben maar bedankt.' Ik vond het wel raar dat mijn ex-man mij advies gaf. 'Het komt goed', zei Issam voordat hij de vergaderzaal uit liep.

Ik stond op en pakte mijn spullen. Ik keek op toen ik de deur open hoorde gaan. 'Semra is aan het wachten in je kantoor', vertelde Amelia. 'Oké isgoed', reageerde ik. Ik wandelde naar mijn kantoor. Ik zag twee kapsalons en Semra die op mijn bureaustoel zat. 'Ik hou echt van jou wist je dat?, zei ik terwijl ik Semra twee kusjes gaf. 'Ik weet dat, je bent niks zonder me.' Ik besloot daar niet op te reageren want anders zou ze de kapsalons zelf opeten.

Ik ging tegen over haar zitten en begon te eten. 'En van wie is die kip?', wees ik naar de zak. 'Niet van jou', zei ze met een volle mond. 'Aangezien ik voor twee eet, moet ik extra eten', vertelde ze verder. Ik nam een hap van mijn kapsalon en toen besefte ik wat ze zo net zei. 'Wacht! Ben je zwanger?', riep ik blij. 'Nee, sike', vertelde ze doodserieus. Ik keek haar minachtend aan. 'Dat is echt een stomme grap', vertelde ik haar geërgerd. 'Wat ook stom is, is dat je niet wist dat ik serieus was.' Ik haalde mijn schouders op.
-
'Heb je Amine al gesproken?', vroeg ze terwijl de motor opstartte. 'Nope, ik heb geen zin om hem te spreken of überhaupt te zien.' Semra krabde achter haar hoofd. 'Oh,' reageerde ze verbaasd. Ik keek haar vragend aan. 'Wat is er?' Vroeg ik aan haar. 'Niks wat zou er moeten zijn', lachte ze kort en raar. Ik had het gevoel dat ze iets voor me verborg. 'Semra zeg nu', siste ik. 'Er is niks' 'Zeg' 'Er is niks Aleyna!' 'Zeg Semra, nu' 'Nee, ik zeg niks' Ik glimlachte kort. 'Aah je geeft dus toe dat je iets verborgen houdt.'

Ze zuchtte diep. 'Oke okee wejoow, je bent zo irritant', zei ze geërgerd. 'Nou je moeder had hem, zijn zusjes en zijn moeder vanavond uitgenodigd.' Ik keek haar aan met een open mond. 'Voordat je gaat schreeuwen. Je moet begrijpen dat je moeder haar laatste dagen met haar familie wilt besteden. En je hebt niemand vertelt dat jullie ruzie hebben ', vertelde ze verder. Ik had niemand vertelt dat Amine en ik ruzie hadden. Iedereen had genoeg aan zijn hoofd vooral mijn moeder. 'Ja oké, het boeit me niet. Hij mag komen maar dat is het.'

Semra en ik stapte uit en liepen naar binnen. 'Conô parar Yassine (hou op)', schreeuwde mijn oma vanuit de keuken. Ik wandelde gelijk naar de keuken om te zien wat Yassine deed. Ik zag dat Yassine een tapanda probeerde te maken. Mijn oma draaide aan zijn oor en schopte hem. Ik kon mijn lach niet inhouden. Yassine pakte snel eentje en rende weg. 'Oh dios mio'

Ik liep naar mijn oma en gaf haar een kusje op haar wangen. 'Ga even liggen, je ziet er zo moe uit schatje', zei me oma in het spaans. 'Ik maak je wel wakker wanneer ze zijn gekomen' vertelde ze verder. 'Oke is goed, antwoordde ik. Ik was niet van plan om te gaan liggen maar als mijn oma iets zeg is het eigenlijk een bevel.

Ik liep naar de woonkamer en zag mijn moeder, Soufouan en Semra. Ik gaf Soufouan een knuffel en gaf mijn moeder een kus op haar voorhoofd. Ik ging naast haar zitten en pakte haar hand vast. Ik wou vragen of het beter ging maar de vraag kon ik zelf wel beantwoorden. Ze keek me glimlachend aan. 'Je kan vandaag terug met Amine mee', zei mijn moeder. 'Ik schudde me mijn hoofd. 'Amine en ik hebben ruzie en dat is de reden waarom ik hem eigenlijk niet wilde zien', verklaarde ik. Ik wilde niet tegen haar liegen. 'Por que?' Vroeg ze.

'Mama hij liegt tegen mij. Er gebeuren rare dingen maar hij legt het me niet uit.'
'Aleyna', zei mijn moeder streng.

'Niemand wilt liegen tegen de persoon van wie die houdt. Soms moet het wel voor veiligheid. We hebben zoveel gelogen tegen jou, jouw vader en ik. Dat doen we om jou te beschermen'

'Ik wil geen bescherming. Ik wil de waarheid en dat papa tegen mijn loog boeit me niet. Ik weet niet eens of hij om mij geeft', floepte er uit mijn mond. 'Aleyna!', siste ze woedend. 'Je weet niet wat je vader allemaal voor jou doet. Hij houdt van al zijn kinderen, dat moet je weten!' Mijn moeder was duidelijk geïrriteerd. Het was niet mijn bedoeling om haar boos te maken. 'Ja oké sorry' Ik pakte haar hand vast en drukte er een kusje op.

'Ze zijn er', vertelde Semra. Ik stond zuchtend op en liep naar ze toe. 'Aleyna benti hoe gaat het?' vroeg mijn schoonmoeder terwijl ik haar drie kussen gaf. 'Alhamdulliah en met u?' 'Alhamdullilah schat' Ik gaf de zusje van Amine, Souhaila ook kusjes. Ik pakte zijn jongste zusje Saloua op. 'Hey schatje hoe gaat het?' 'Goed!' Ik drukte een kus op haar bolle wangetjes. Wat hou ik van kindjes. Ze liepen alvast naar de woonkamer.

Amine gaf me een tedere kusje op mijn wang. Ik wou al weer weg lopen maar hij hield me tegen. 'Ga je spullen inpakken' commandeerde Amine. 'Ik uh blijf nog één nachtje slapen', antwoordde ik. 'Nee ik ga niet nog een nacht zonder je slapen. We gaan dit uitpraten. We zijn getrouwd en ik hou zielsveel van je. Ik ga deze nacht niet zonder jou slapen punt.' Nadat hij dit zei had ik een geweldige gevoel. Dat betekende dus dat ik dus naar huis ging.


Nieuw hoofdstukjee!
Stem en comment
Xx-

'I'm Fine'Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu