Ik kijk me een glimlach naar mijn verlovingsring. Amine is nu niet meer een gewone jongen waarop ik verliefd ben.
Hij is mijn verloofde. Ik kan het gewoon niet geloven. Gisteren ben ik zo verast. Ik had het totaal niet verwacht. Het liefst wil ik morgen gewoon trouwen met hem. Ik weet niet eens of ik nog een bruiloft wil.
Alicia ligt naast me. Na gisteren waren we zo uitgeput.
De buitenwereld weet het nog niet. Alleen de familie.
Ik pak mijn telefoon erbij. De app van Amine valt me gelijk op. Goodmorning fiance.
Ik app hem terug. Ik stap onder de douche.
Ik loop naar beneden. Ik ziet dat mijn moeder en mijn tantes in de woonkamer zijn.
Me moeder ligt en ziet er niet al te goed uit. 'Mama wat is er??' Ik ga gelijk naast haar zitten.
'Niks bijzonders schat. Ik heb alleen beetje pijn.'
Ik zet mijn hand op haar hoofd. Ze is gloeiend heet.
Me moeder zit dat ik bezorgd kijkt. 'Aleyna er is niks ergs aan de hand.'
'Moet ik papa bellen?' Vraag ik. 'Nee anders gaat hij zich zorgen maken voor niks.'
'Kom we gaan naar het ziekenhuis.'
'Aleyna! Je moet accepteren dat het zo zal zijn. De dokters kunnen er niks meer doen dan mijn pijn een beetje proberen te verzachten. Ze hebben me al medicijnen geven wat me pijn wat verzacht. Voor de rest kunnen ze niks doen' , zegt ze in het Spaans.
Ik probeer me tranen in te houden. En het lukt me ook.
Zal het echt zo zijn? 'Ga maar wat voor je zelf doen, hup.' zegt me tante Mireya.
Ik sta op en loop weer naar boven. Ik laat de bad lopen zodat de tweeling erin kan, Jovena en Juana.
Mijn moeder is er binnenkort niet meer. Oh Allah laat haar geen pijn lijden. Ik probeer me gedachten te switchen.
'Goedemorgen schatjes!' Ik geef ze alle 2 kusjes. Ik kleed ze uit en zet ze in bad. Ik gooi wat speelgoedjes erin.
Alyss (8) en Catalina(12), de dochters van tante Mireya zijn nog niet wakker.
De familie kant van me moeder heeft alleen meisjes. Alleen mijn moeder heeft 2 jongens. Ik hoop dat tante Raya een jongen krijgt.
Alicia komt binnenlopen met haar badjas en haar lelijke knot.
'Goodmorning! Je bent gewoon verloofd omg, met Amine.'
Ik kijk weer naar me ring. 'Jaa iknow!'
'Ik ga douche enzo doei!' En dan is Alicia weer weg.
Ik haal de meiden uit bad en laat ze tanden poetsen. Ik droog hun af en smeer hun in met Zwitsal.
Ik kleed hun aan en fix dan hun haar. Ma sha Allah echte prachtmeiden.
Me telefoon gaat af. Het is Amine. 'Ja schat?'
'Ik kom je zo ophalen. Over 1 uurtje ongeveer'
Ik twijfel even. 'Oké Isgoed.'Ik hang op. Vera heeft de ontbijt gemaakt. We gaan met z'n alle ontbijten. Yassine zit met een deken om zich heen aan tafel.
Ik eet snel mijn eten op en ga van tafel.
Ik trek mijn zwarte overknee laarzen aan. En trek daarboven een lange witte trui aan tot ietsje boven mijn knieën.
Ik fix mijn haar nog en zet wat lipgloss op. Ik spuit parfum, pak mijn tas en loop naar beneden.
JE LEEST
'I'm Fine'
RomanceDe 18-jarige Aleyna el (..) is een meisje met een perfect leven. Tenminsten zo bekijkt de buitenwereld het. Ze zijn een bekend famillie door hun grote familliebedrijf. Ze krijgt alles wat haar hartje begeert, maar haar vader vraagt teveel van haar...