Slunce zapadlo a tma se snesla na malé městečko, pro lidi neviditelné, pro druidy domovem. Jakmile zmizely poslední paprsky slunce, vyšli všichni obyvatelé městečka na náměstí.
Ve středu náměstí stál ohromný pařez bílého dubu. Nematon. Podle tohoto obětního stromu se jmenuje i samotné druidské městečko. Všichni obyvatelé se shromáždili kolem Nematonu a uctivě se poklonili. Začali se modlit k prastarým bohům, kteří jim darovali moc a sílu.
Pak všichni hromadně vstali. Všude se rozhostilo ticho. Nikdo ani nešpitnul. Najednou se v dáli ozvalo zavytí. „Přicházejí,“ pronesla Rhea, královna druidů. Otočila se zády k Nematonu a druidové před ní se rozestoupili. Za pár vteřin do města přiběhla smečka vlků v čele s černou Alfou.
Smečka se zastavila. Ke královně vykročila Alfa společně se svými nejbližšími Betami. Alfě zářili oči rudě a Betám zase zlatě. Došli ke královně.
„Vítejte,“ královna pozvedla rozpažené ruce a vyzvala je tak k přeměně do lidské podoby. Alfa a dvě Bety se začali pomalu měnit. Po několika vteřinách před královnou stála krásná žena. Měla krásné dlouhé rovné havraní vlasy a oči pronikavě hnědé. Bety se proměnili do dvou krásných chlapců, identických dvojčat. Zbytek smečky zůstal ve své zvířecí podobě.
Přišly k nim tři druidské dívky a ladně jim přes ramena hodili černé sametové pláště, které si pak sami uvázali kolem nahého těla.
„Rheo,“ pozdravila Alfa královnu lehkou poklonou. Královna se usmála. „Kali,“ mírně se Alfě poklonila. „Aidne, Ethane,“ pozdravila mírným pokývnutím dvojčata. „Královno,“ řekli naráz a poklonili se.
„Víš, proč jsme tu,“ začala Kali. Otázka to nebyla, ale královna přesto odpověděla. „Ano, vím. Upřímnou soustrast, Kali. Je mi to líto.“ řekla královna tiše. Kali se na to jen zamračí.
Důvod jejího příchodu je ten, že jí zemřela emisařka. Emisar je druid, kterého si Alfa zvolí do smečky. Jeho či jejím úkolem je být rádcem Alfy a léčit členy smečky pomocí kouzel a bylinek. Druidové znají bylinky, které vlkům pomohou, ale také je můžou zabít. Pro druidy být emisarem je čest, avšak často i rozsudek smrti.
„Vyber si,“ rozpřáhne Rhea ruce. Kali se rozhlédne kolem. Její zrak upoutá mladá dívka. Kali se usměje.
„Chci ji,“ kývne na ni.
ČTEŠ
Smečka
FantasySvět není takový, jaký si myslíme, že je a jakým ho vidíme. V našich městech se promenádujou vlkodlaci. Ale rádi žijí v tichosti lesa. Každá smečka musí přijat druida, aby byla kompletní. Jejich emsiara. Jejich pomocníka a léčitele. Když si Alfa vyb...