8: Arkadaşlık Algısı

1.6K 106 38
                                    

"Bu kağıtlar bu haftaki ödevleriniz. Herkes kendi çözmeye çalışsın. Sınavda başkasından yardım alamayacaksınız."diyen kimya öğretmenin dağıttığı kağıdı alıp kısacık göz gezdirdim. Genellikle çözebileceğim kadar kolay sorulardan oluşuyordu ve çözemezsem bile Aaron mutlaka bana öğretirdi.

Kağıdı katlayıp defterimin arasına koyduktan sonra eşyalarımı topladım ve sınıftan çıkan bir avuç insanın arasına karışıp kendimi kalabalık okul koridoruna attım. Dolabımın önüne gelip gerekli kitap değişimini yaptıktan sonra dolap kapağımı kapattığımda karşımda dünkü çocuklardan birini gördüm. Shawn arkadaşları arasındaki ilk güldüğüm ve sevimli olan sarışın çocuk karşımda, yanındaki dolaplara bir elini koyup diğer elini cebine sokmuş bir şekilde bana gülümsüyordu.

Neydi adı? Jack ama soyadıyla hitap etmem gerektiğini biliyordum. Bu çocuk Shawn'ın onca arkadaşı içinde ilk ısındığım olandı. "N'aber?"dediğinde ona gülümseyip gülümsememek arasında kaldım. Çünkü o Shawn'ın arkadaşıydı. "İyi."deyip çantamı koluma taktım ve ona aynı soruyu sormadan öylece suratına baktım. "Belli ki beni sormayacaksın. O zaman o kısmı atlayalım."dediğinde başımı salladım. "Çocuklarla birlikte öğle yemeğine gidiyoruz. Bizimle birlikte yemek ister misin diye soracaktım."deyip eliyle bir yeri işaret etti. İşaret ettiği köşede Shawn hariç diğer bütün çocuklar vardı ve onlara baktığımı gördüklerinde saçma sapan hareketler yapıp selam vermeye çalıştılar.

"Eğer kafana Shawn'ı takıyorsan o gelmeyecek. Öğle yemeğini yiyecek birini bulmuş."dediğinde en başında kafam karıştı. Ne demekti o? Başka bir insan bulunca arkadaşlarını hemen bırakan bir tip miydi bu Shawn? "Bak, biraz erken karar verirsen daha iyi olur. Çünkü acıktım."dediğinde çocuklardan tarafa yürümeye başladım. "Neden sizi başka birine tercih eden birine hala arkadaş gözüyle bakıyorsunuz?"dedim kendimi tutamadan. Aslında bunu benim grubumda kimse yapmadığı için oldukça garipti bir durumdu bu. "Birazdan anlarsın."deyip yanımda yürümeye başladı ve diğer çocukların arasına karışıp şakalaşmaya başladı.

Çocukların her biri geldiğime dair mutlu olduklarını söyleyen cümleler kurarken gülümsediğimi hissediyordum. Yemek seçimi yaparken Jack'in önerilerine uymaya çalışmış hatta onun istedikleriyle doldurmuştum tepsimi. Bir ara konuşma sırasında ona Gilinsky diye seslendiklerini duyup aklıma bile kazımıştım. Her şey iyi gidiyordu ta ki Shawn'ı başka bir masadaki bilmediğim bir kızla yemek yerken görene kadar. Benimle yemek yediği günün aksine yüzü sürekli bir şekilde gülümsüyordu. Karşısındaki insana aksi davranmıyordu. Sürekli bir şeyler söyleyip kızın kıkırdamasına belki de kahkaha atmasına neden oluyordu. Çatalıyla kızın yemeğindeki bir şeyleri gösterip uzun uzun sphbet ediyordu ve o kadar güzel gülüyordu ki bana böyle davranmadığı için kendime içten içe üzülüyordum.

Kızın benden farkı olmadığını kanıtlamak istercesine süzdüğümde cidden benden bir farkı olmadığını gördüm. Benim gibi o da sarışındı, uzun saçlıydı, zayıftı ve güzel bir kızdı. Güzellik algısını sadece Aaron'un söylemeleriyle kıyaslayabilecek kadar güzeldim ve Shawn bana davrandığının aksine o kıza çok iyi davranıyordu. Gerçekten kıskanıyor olabilirdim kızı.

"Sebebi bulmuşsun."deyip meyve suyunu tepesine diken Gilinsky'a baktım. Ne demek istediğini anlamamış gibi kaşlarımı çattım. "Shawn'ı kastediyorum. Şu an bir kızla yemek yiyor ve bizden tarafa hiç bakmıyor ama yarın hiçbir şey olmamış gibi bizim aramıza katılıp bizimle birlikte takılmaya devam edecek."dediğinde sinirle "İzin vermeyin."dedim. Masadaki diğer çocuklar Jack ve benim konuşmam üzerine bize dönerken onlara bakmadım bile. "O bir kız için sizi görmezden geliyorsa pekala sizde onunla arkadaş olmak istemediğinizi söyleyebilirsiniz."dediğimde çocuklar hep birlikte dönüp bir kez Shawn'a baktılar.

Shawn topluca ona bakıldığını hissetmiş olacak ki bizden tarafa dönüp gülümsedikten sonra el salladı. Buradakiler ise az önce dediğimi duymamış gibi ona karşılık verdiklerinde sinirlerimin doruklara ulaştığını hissettim. Bunların ne tür bir arkadaşlık anlayışları vardı cidden? "Kafaya takmaya bile değmez. Shawn sadece bugün onunla yemek yiyecek ve adını bir daha hatırlamayacak bile."diyerek Cameron konuştuğunda kaşlarım yeniden çatıldı. Neler dönüyordu da ben kaçırıyordum? "Yani Shawn bu geceyi onunla geçirmek istiyor. O yüzden bizimle ilgilenemiyor."diyen Taylor ile birlikte şaşkınlığım bir kat daha arttı. Kızın hayatını sadece bir geceyle mahvedecekti.

İçimden bir parça kız için üzülürken diğer parça Shawn'ın sorusunu tekrarlıyordu. Acaba o kızdan da hayatını mahvetmek için izin istemiş miydi? Kız ne düşünerek buna izin vermişti? Ve en önemli soru şuydu. Buna bende izin verdiğimde benimle de mi sadece bir gün iyi geçinecekti?

Yorum yapın!

Ruin ? // Shawn MendesHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin