Epiloog

140 4 0
                                    

MEDIA: Caiden

POV Emily (3 jaar later)

*Even voor de duidelijkheid: Patch en Emily zijn getrouwd, zoals ze dat bij hen doen, een bloed-eed dat ze voor altijd bij elkaar blijven*

Caiden komt lachend de keuken ingerent met Patch erachteraan.
Ik schud lachend mijn hoofd.
Hij wilt waarschijnlijk weereens niet in bad.

Ik woon nog steeds bij mijn ouders en Patch is bij ons ingetrokken.
Zo is het gemakkelijker, want ik zat vorig jaar in mijn laatste jaar op school dus konden mijn ouders of Nash Caiden bijhouden als ik naar school moest en Patch moest gaan werken -een klusje doen dus-. Mijn ouders werken ook nog steeds maar minder dan ervoor en ze houden rekening met wanneer ik of Patch ergens naartoe moeten.
Nu is het paasvakantie dus zijn Patch en ik allebei thuis en konden mijn ouders gaan werken.

Waar Nash is? Geen idee. Hij had problemen met zijn mama en is overstuur weggelopen een paar dagen geleden, hij komt wel weer terug.

'Mama, ik wil niet in bad maar ik moet van papa.' Zucht Caiden geïrriteerd en buiten adem van het lopen. Ik hurk voorzichtig voor hem neer en haal een hand door zijn zwarte haartjes.

'Wil je dan vies zijn en stinken?' Vraag ik waarop hij hevig zijn hoofdje schud. 'Nee!'
'Dan moet je in bad gaan,' Caiden kijkt me bedenkelijk aan.
'Mag ik speelgoed meenemen?'
'Tuurlijk.' Glimlach ik.
Tevreden loopt hij de keuken uit en ik sta op. Als ik me omdraai staat Patch voor me.

'Dat heeft hij van jou, dat hij niet graag in bad gaat, of in de douche.
Jij doet dat ook niet graag,' wijs ik hem erop en hij lacht.

'Dat is waar... maar wel als het met jou is.' Grijnst hij en drukt zijn lippen op de mijne. 'Ga je mee Caiden in bad stoppen? Want ik weet dat als ik dat alleen doe ik er natter dan hem uitkom,' mompelt hij en ik lach.

'Is goed.' Patch pakt mijn hand vast om naar de badkamer te gaan waar Caiden zit te klungelen met zijn shirt.

Ik help hem met uitkleden terwijl Patch het bad laat vollopen.
Als het al voor een stuk gevuld is, zet ik hem erin. Het eerste wat hij doet is de zeep pakken en in bad spuiten voor bubbels.
Met pretoogjes kijkt Patch hem aan en we gaan allebei op de rand zitten.

'Mama, waarom heb je eigenlijk zo'n dikke buik?' Vraagt Caiden wijzend naar mijn buik.

Vijf maanden geleden kwam ik erachter dat ik zwanger was maar deze keer is het anders dan bij Caiden. Ik zit niet meer op school en Patch en ik hadden het er al een tijdje over dat we nog een kindje wilden, maar het was niet gepland. We wilden nog een jaar wachten maar het was een leuke verrassing.

'Omdat daar je broertje of zusje in zit,' vertelt Patch Caiden.

'Wat? Maar jij zei dat de ooievaar die bracht.' Zegt hij verward en ik rol met mijn ogen.

'Dat heeft papa je wijsgemaakt.'

'Oh. Dus dáár zit een babytje in?'

'Yup.'

'En zat ik daar vroeger ook in?'

'Ja.'

'En hoe komt de baby er dan uit?'
Ik kijk Caiden stil aan.
Tja, wat moet je dan zeggen tegen een driejarig jongentje?
Hij weet nog niks over de bloemetjes en de bijtjes en dat wil ik nog zo lang mogelijk zo houden.

'Dat is een geheim.' Zegt Pach geheimzinnig. Caiden snuift met zijn neus en spettert water in Patch' gezicht.

'Dat is niet leuk,' zegt Caiden beteuterd en slaat zijn armpjes over elkaar.

'Dat zal dan niet. Maar nu moet je je haar wassen, kleine man.' Patch doet een klodder shampoo op Caiden's haar en Caiden begint door zijn haartjes te wrijven.
Voor een kindje van drie is hij heel slim en kan hij veel praten.

Hij heeft veel trekjes van Patch maar ook van mij zoals; hij houdt van chocolade donuts en als Teenwolf op Tv is, kijkt hij met plezier mee.
Hij is ook soms nogal onhandig, zoals ik ben of toch vooral zoals ik wás.
Ook is hij heel fantasierijk.
Zo fantaseert hij dat er in het bos rondom het huis een draak zit.
Patch heeft voor hem een schild en zwaard gemaakt en dan gaan ze soms samen op avontuur.

Het is grappig om de twee bezig te zien. Vooral Patch.
Caiden heeft ons leven echt verandert, op een goede manier.

Ik geef toe; toen ik in verwachting was van Caiden was ik soms bang om hoe het zou aflopen maar ik zou er niks aan willen veranderen.

Doordat er water op me gespetterd word, schrik ik op uit mijn gedachten.
Caiden is het niet want die is met zijn speelgoed in het water aan het spelen.

Patch kijkt me grijnzend aan.
'Waar dacht je aan?'

'Vanalles.'

'Oh. Dacht je aan hoe ongelooflijk lekker ik ben?'

'Misschien,' Patch buigt naar voren tot onze lippen elkaar raken.

'Ieuw!' Ik trek terug uit de kus en zie Caiden met zijn handen voor zijn ogen zitten.

'Jij gaat dat later ook doen hoor,' grinnikt Patch waarop hij zijn hoofdje hevig schud.

'Nooit! Dat is vies. Jakkes.' Zegt Caiden met een vies gezicht.

'Daar zullen we binnen vijftien jaar nog eens over praten.'
Caiden haalt zijn handen voor zijn ogen weg en kijkt Patch met open mond aan.

'Papa is vies.' Fluistert Caiden met een grijns naar me.
Ik weet wat hij bedoelt.
Patch kijkt ons raar aan en ik duw hem naar achteren tot hij half naast Caiden in bad zit.

'Emily!' Ik wil rechtstaan maar Patch kan mijn shirt nog net vastgrijpen en trekt me op zijn schoot in het water.

Caiden is ons hard aan het uitlachen en klapt in zijn handen.
Hij probeert iets te zeggen maar schiet dan weer in de lach en doordat zijn lachje zo aanstekelijk is, beginnen Patch en ik ook te lachen.

||| 4 maanden later |||

Met een glimlach kijk ik naar het kleine meisje in mijn armen.
'Is dat mijn zusje?' Vraagt Caiden nadat Patch hem naast me heeft neer gezet.

'Ja, dit is Elara.' Vertelt Patch hem waarna hij haar hoofdje kust.

'Ze is schattig. Net zoals mama.'
Ik glimlach en kijk naar Caiden.

'Wil je haar vasthouden?' Vraag ik.

'Mag dat?' Patch en ik knikken en ik zet Elara op zijn schoot.
Patch zet zijn armpjes goed en Caiden kijkt met schitterende oogjes naar zijn zusje.

'Ik ga haar beschermen tegen iedereen die haar pijn wilt doen.' Zegt hij. Patch en ik glimlachen en kijken even naar onze twee kindjes.

'Ik hou van je,' mimt Patch naar me, ik doe hetzelfde naar hem.

|||

Dit was het (ongeveer-) officiële einde van Supernatural, het eerste deel.
Ik ga zeker nog geen afscheid nemen van de vier want er komt nog een deel twee!

Ik ga eerst dit verhaal herschrijven en dan begint deel 2.

Verwijder dit boek dus nog niet want ik ga wss informatie over het tweede deel hierin zetten.
Behalve als je het slecht vond, dan mag het wel weg maar dat zal vast niet, anders was je niet zo ver gekomen ;)

Xxxx E,P,C&E

Supernatural (BEZIG MET HERSCHRIJVEN)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu