QISHA tergelak melihat Syukri berjalan terjengkek jengkek . Padan dengan muka siapa suruh cari pasal .
Syukri mengetap giginya tatkala melihat tawa yang tercetus dari bibir Qisha .
"Gelak gelak . Suka lah kau kan aku sakit macam ni . Dah sah senget!" Sembur Syukri .
Qisha mencekak pinggang .
"Padanlah muka kau . Sakitkan hati aku kenalah . Padan muka ! Hahahahaha" Bidas Qisha pula .
Tanpa menghiraukan Syukri yang sedang menahan geram di hati , Qisha melemparkan pandangannya di seluruh susuk rumah di hadapannya sekarang .
Bagaikan istana yang megah berdiri . Hampir seluruh perkakas di dalam rumah itu dimandikan dengan warna emas dan putih . Ada juga warna coklat iaitu pintu .
Luas rumah itu boleh memuatkan kira kira 100 orang sekali gus . Diruang tamu terdapatnya sofa besar berbentuk L dan dihiasi dengan warna putih bersulam hitam .
Televisyen yang elok melekat di dinding menjamah pandangan Qisha . Usai menilik rumah tersebut , dia menghampiri Syukri yang susah payah mengangkat beg miliknya .
"Eh Syukri patut pun kau berlagak dengan aku rupa rupanya kaya . Habis tu rumah yang ummi dengan papa kahwin tu rumah siapa?" Bebel Qisha tidak mengendahkan kepayahan yang dialami oleh Syukri ketika itu .
Syukri meletakkan beg Qisha dilantai lalu nafas ditarik .
"Itu rumah sepupu belah ayah aku . Soal aku ni berlagak , kau salah sangka . Aku ni lah jejaka paling humble , suka sedek-"
"Eh dah cukup tak payah nak syok sendiri sangat . Nak termuntah aku dengar" Pangkas Qisha pantas sambil memeluk tubuh .
Syukri tersenyum sinis .
"Kau cemburu aku humble , sopan santun tak macam kau macam singa tau nak melawan je . Sekali aku lesing kau bergegar rumah ni dengar kau mengamuk macam gorilla" Qisha terus mengecilkan matanya sambil mencekak pinggang .
"Apa kau cakap ? Kau ni kan , kau yang buat aku mengamuk faham ? Perangai kau tak sama dengan muka . Harap je kacak tapi perangai macam sampah puih!" Dada Qisha turun naik menahan marah .
Selamba badak dia je nak cakap aku ni macam gorilla . Dia tu bapak gajah tak sedar ! Eii geramnya!!!!!
Tanpa sedar , kata kata Qisha mengundang senyuman yang meniti di bibir Syukri kini .
"Aku kacak ? Oh biasa kau baru tau ke ? Terima kasihlah puji aku . Tak sangka kau ni ada perasaan juga kan dengan aku ? Tapi jangan perasan yang aku suka kau juga" Qisha menelan air liurnya yang terasa kesat .
Mampus! Dia terjerat dengan kata kata dia sendiri .
"Hah ? Err mana ada . Mana ada aku puji kau perasan ! Kau pun jangan nak harap aku suka kau ! Muka macam bangladesh tak sedar!" Balas Qisha dalam malu .
Pipinya berona merah dengan perlahan lahan . Tiba tiba Syukri ketawa besar .
"Kau blushing siot! Kau nak cover tak jadi . Cakap jelah aku ni kacak tak dosa pun . Terima kasih terima kasih" Qisha menggenggam penumbuknya erat sekali .
Dan dalam sekelip mata dia memijak kaki Syukri yang dihentak dengan beg sebentar tadi . Menyeringai Syukri dibuatnya menahan sakit .
"Assalamualaikum!" Suara Encik Razidh kuat kedengaran di luar rumah .
Baru pulang dari pasar membeli serba sedikit keperluan dapur .
"Waalaikumusalam!" Sahut Qisha dengan senyuman lebar di bibirnya .
YOU ARE READING
Kerana Kau Aku Sayang (SLOW UPDATE)
RomanceHubungan adik beradik tiri memang menyusahkan dan ada saja benda yang boleh dibuat gaduh seperti Qisha Tasneem dan Asyraf Syukri Perkahwinan yang berlangsung antara ayah Syukri dan ibu Qisha menghasilkan peperangan antara mereka berdua. "Ei kau , ta...