KKAS / 8

957 46 0
                                    

DENGAN tergesa - gesa Qisha berlari membuka pintu tatkala loceng pintu ditekan dari luar . Sebaik sahaja pintu dikuak , Qisha terus menyalam kedua orang tuanya .

Jelas riak wajah Ummi serta Encik Razidh berubah lega .

"Qisha kenapa balik tak bagi tahu kitorang semua ? Buatnya kitorang tak balik dah duduk seorang diri haih bahaya Qisha" Omel Ummi bersama kerutan di dahi .

"Er Zahir tak bagi tahu Ummi dengan papa ke ?" Masing - masing menggeleng menjawab soalan Qisha .

"Patutlah . Em ummi , Syukri mana ?" Soal Qisha sekadar untuk menukar topik .

Ummi terus memeluk tubuh sambil menggeleng lagi . "Ada tu dekat dalam kereta . Qisha jaga pintu ummi dengan papa nak papah Syukri masuk" Qisha sekadar mengangguk .

Lantas Ummi dan Encik Razidh bergerak ke arah tempat duduk belakang kereta lalu pintu kereta dibuka . Terserlah wajah Syukri yang pucat . Qisha berundur kebelakang sedikit untuk memberi ruang untuk mereka masuk ke dalam rumah .

Belum sempat Encik Razidh memapah Syukri ke tangga , Syukri menahannya .

"Pa , er boleh tak Syukri nak Qisha yang papahkan Syukri naik ke bilik ? Sebab Syukri ada benda nak cakap dengan dia" Pintannya sambil matanya lirik ke arah Qisha . Automatik kening Qisha terangkat .

"Boleh tu memang boleh tapi Qisha larat ke ?" Soal Encik Razidh kembali sambil menoleh ke arah Qisha .

"Boleh atau tak Syukri nak Qisha yang papahkan . Qisha , cepatlah aku tak boleh berdiri lama sangat ni" Tersentak Qisha terus mencicit berlari ke sisi Syukri .

"Em ummi , papa duduklah dulu rehat . Nanti Qisha buatkan air untuk papa dan ummi" Ummi dan Encik Razidh hanya mengangguk bersama seulas senyuman .

Dengan berhati hati Qisha memapah Syukri masuk ke dalam bilik . Sambil dia membantu Syukri melabuhkan punggung diatas katil , sambil itu jugalah dia membebel .

"Kau kena rehat , tak boleh banyak gerak kau-"

"Dah tak payah kau nak membebel lagi . Dah penat telinga aku ni dengar doktor membebel takkan kau nak ganti doktor tu pula" Qisha mencebik .

Orang kisah pasal dia pun salah ke hah ?!

Comforter ditarik sehingga paras peha memandangkan ketika itu Syukru sedang memangku kepalanya di kepala katil .

"Em Syukri , I want to thanks to you a lot because of  you save my life . Without you at that moments , I don't know what happen to myself" Ucap Qisha ikhlas sambil menunduk .

Terangkat kening Syukri dan tidak semena mena bibirnya mengukir senyum tipis .

"Ikhlas ke tu ?" Sengaja dia mahu menyakat Qisha setelah beberapa jam tidak bersua . Qisha menjeling .

"Tak ! Dah lah tak ada apa - apa lagikan ? Aku nak turun" Belum sempat Qisha bangkit , Syukri terlebih dahulu menahannya .

"Duduk dulu , aku nak cakap sikit dengan kau" Qisha akur terus dia duduk semula .

"Hm nak cakap apa ? Cepat sikit" Suaranya mendatar sambil memeluk tubuh .

"Sebelum tu kau tahu kan aku ...em bleeding ?" Terbeliak mata Qisha .

"Bleeding ? Oh god it is worst ?!" Pucat lesi terus mukanya sambil menatap wajah Syukri .

Syukri tergelak melihat wajah cuak Qisha . "Nope . Don't make a serious face it look funny to me . Doctor just said that I have a lot of rest and no stress" Ayat yang terakhir itu sengaja dia tekankan disitu .

Qisha menjeling . "Fine ! It's my fault I'm sorry . Because of me you're in trouble" Cadar tilam dipintal pintalnya dengan rasa bersalah .

Syukri menggeleng . "Bukan sebab tulah haih kau ni . No stress mean , you and I , no more fighting like a kids" Qisha mengetap giginya .

"You're the one who start it first okay ! Sedap mulut kata aku macam budak kecil ." Rengus Qisha sambil memuncung .

Terdengar Syukri ketawa besar . "Apa - apa sajalah . Motif aku buka cerita pasal tu sebab , aku nak bagi tahu kau tentang rancangan aku . Aku-"

"Rancangan apa ?" Syukri terus menolak kepala Qisha .

"Orang tua bercakap jangan menyampuk ! Dengar aku cakap sampai habis dulu" Qisha memuncung lagi sambil mengusap kepalanya .

"Aku cadangkan supaya aku akan jadi bodyguard kau . Aku yang hantar kau pergi kolej , memandangkan kolej kita sama . Yan-"

"What ?!! You ? And me ? Same college ? Like seriously ?!" Soal Qisha tidak percaya .

"Yes , exactly ." Balas Syukri selamba sambil mengangkat keningnya berkali kali .

"Maca-"

"Shh! Bisinglah . Biar aku habis cakap dulu! Yang kedua , aku akan sentiasa ikut kau kemana saja kau pergi kecuali dalam rumah , bila kita masing - masing ada kelas , dan pergi tandas . Other than that , I must following you . Futhermore , aku ada backup kalau kau ada masalah macam tadi . Setuju ?" Qisha ternganga mendengar setiap patah perkataan yang terkeluar daripada mulut Syukri .

"No! I'm not going to let you following me . I'm disagree at all !" Bantah Qisha sepuasnya .

Syukri menggeleng . "Apa yang kau nak cakap , cakaplah . Keputusan muktamad ." Qisha terus bangkit berdiri bersama genggaman di tangan .

"Apa motif kau hah buat semua ni ? Buang masa tahu tak !" Rengus Qisha geram .

Syukri tersenyum lebar . "Nak tahu sebab apa ? Sebab aku dah mula sa-"

"Qisha !! Mari tonton televisyen sama - sama !" Teriakkan Ummi sekali gus memangkas kata kata Syukri .

Qisha terus mengecilkan mata dan berpusing ke arah pintu lalu pintu dihempasnya kuat menandakan yang dia sudah marah hingga ke kemuncak .

"Sebab aku dah mula sayangkan kau" Sempat Syukri menghabiskan ayatnya lalu menghempaskan badannya diatas katil .

*p/s : so for all silent readers , obviously this story is slow update . So I hope you guys can stay tune and wait for the next part . I'm sorry for let you guys waiting . Bye !

Kerana Kau Aku Sayang (SLOW UPDATE)Where stories live. Discover now