KKAS / 10

929 35 2
                                    

"BERHENTI dekat tepi ni sekarang" Arah Qisha dengan riak wajah serius .

Zahir mengerutkan dahinya mendengar arahan daripada Qisha .

"Tepi jalan ni ? Kau gila ke apa alang alang dah nak sampai , kita turun sama - sama je lah" Balas Zahir sambil matanya fokus memandang jalan raya dihadapannya itu .

Qisha terus memandang Zahir bagai nak telan manusia itu .

"Aku kata berhenti tu berhenti jelah ! Tak faham bahasa ke ?!" Tengking Qisha .

Pertama kali dalam hidupnya menengking orang yang baru dikenalinya . Sememangnya dia memang tidak gemar marah sedemikian akan tetapi , dengan tindakan Syukri keatasnya mencabar kesabaran dirinya membuatkan dia marah yang tiada penghujung .

Zahir tidak mengendahkan arahan Qisha malah dia terus memandu . Selekoh dibeloknya sebelum kembali memandu lurus . Dalam 2km lagi mereka akan tiba dikolej mereka .

"I said stop the car !! Can't you hear me ?!!" Tempikkan Qisha membuatkan Zahir dengan drastik memberhentikan kereta di bahu jalan .

Selepas menarik brek tangan , dia menoleh wajah Qisha dengan wajah yang tegang .

"Puas ?! Puas ke sekarang ?" Dada Qisha berombak dengan laju menahan marah yang sudah berada di puncak amarah .

"Aku jerit baru kau nak berhenti . Eh kau dengar sini , kau jangan sesekali ikut aku kemana saja aku pergi faham ?! Turunkan aku dekat sini dan biarkan aku sendiri . Aku berjalan saja aku tak nak menyusahkan kau" Ujar Qisha dengan nada mendatar namun terselit nada marahnya .

Zahir menggeleng . "No way . Aku tak akan turunkan kau dekat sini" Qisha menikam pandangan Zahir .

Penumbuk dikepalnya kemas . "Baik kalau kau tak nak turunkan aku tak apa . Aku boleh tendang pintu ni sampai pecah nak ?" Zahir tersenyum sinis sambil memeluk tubuh .

"Go on I want to see it" Qisha mengetap giginya lalu ditendang kuat pintu kereta milik Zahir .

Mata Zahir terbeliak . Kereta kesayangannya bakal rosak jika dia membiarkan Qisha berterusan menendang pintu keretanya . Boleh tahan ganas juga perempuan ni .

"Qisha ! Stop it !"

"I'll stop if you open the door!" Pantas Qisha membalas .

"Buka kunci pintu ni kalau kau tak nak kereta kau rosak" Ugutnya sambil menayang wajah serius .

"No I won't" Kali ini Zahir memang mencabar kesabaran Qisha .

Lantas tali pinggang keselamatan dicabut lalu kepala Zahir ditolak membuatkan Zahir bersandar di kusyen kereta.

Kemudian , Qisha bangkit sedikit dan membuka kunci pintu kereta yang berada di pintu kereta pemandu . Nafas dihembus kasar sebelum dia keluar daripada kereta tersebut .

Zahir tercengang dengan keadaan tadi . Namun cepat - cepat dia tersedar daripada tercengang lalu keluar daripada kereta dan berlari mengejar Qisha di hadapan .

"Qisha !! Jangan jadi gilalah ! Masuk dalam kereta sekarang !" Jerit Zahir sambil berlari laju ke arah Qisha .

Qisha tidak mengendahkan Zahir malah dia laju melangkah . Zahir melajukan lariannya lalu berhenti di hadapan Qisha .

"Tepilah ! Tak payah semak depan aku boleh tak ?! Jangan ingat kau tu bodyguard aku ! Tepi!!!!!" Zahir memeluk tubuh sambil menggeleng .

"Patah balik atau kau nak aku dukung kau ? Which one ?" Qisha merengus .

"Dua dua aku tak nak . Kau pergi sekarang biarkan aku seorang" Qisha ingin memintas ke kiri , Zahir menghalang dengan bergerak ke kiri , Qisha ke kanan dia pun turut begitu sehingga Qisha mengeluh .

"Kau nak apa ?!" Soalnya kasar .

"Aku nak kau masuk dalam kereta sekarang . Kalau jalan kaki , jauhlah Qisha . Cepat kau tak ada pilihan atau aku dukung kau" Qisha menggeleng lemah .

"Aku tak nak !!" Zahir tiada pilihan terus mencepung Qisha dan bergerak ke arah keretanya .

Dia tidak pedulikan rontaan demi rontaan Qisha di dalam dukungannya itu . Qisha diturunkan apabila dia sudah sampai di hadapan pintu sebelah pemandu . Muka Qisha memerah semerahnya .

"Tepi .."

"No !" Qisha mengetap gigi .

"Masuk sekarang" Dalam kebengangan , Qisha akur .

"Aku benci kau!" Pintu dihempasnya sekuat mungkin .

Semua itu tak penting bagi Zahir yang penting Qisha sudah masuk ke dalam kereta lantas dia berlari anak dan masuk ke dalam kereta lalu menyambung kembali perjalanan mereka .

"QISHA ! Tunggu dulu ! Hey kau nak pergi mana ? Tak menyempat aku nak kunci kereta kau berdesup tinggalkan aku kau kena ingat ke mana kau nak pergi pun aku kena ikut" Automatik Qisha berhenti berjalan .

"Habis tu kalau aku masuk tandas kau nak ikut ? Aku terjun bangunan kau nak ikut ? Macam tu ? Stop all this nonsense thing Zahir ! Aku rimas tahu tak ?! Kalau aku perlukan ruang untuk bersendiri kau nak ikut juga ke janganlah jadi budak budak Zahir" Balas Qisha senafas .

Qisha mengeluh lalu mengerling ke arah jam tangannya .

"I got to go.." Ujar Qisha mendatar setelah tiada balasan daripada Zahir .

"See you at the canteen . Remember I'm waiting you" Usai berkata , Zahir terus bergerak meninggalkan Qisha keseorangan .

Qisha sudah mengurut dahinya . Kehidupan bebasnya yang dulu seakan akan sudah lenyap dan tak akan kembali lagi . Dengan langkah longlai Qisha berjalan menuju ke dalam kelas yang bakal bermula sebentar lagi .

Setelah sampai dihadapan pintu kelas tersebut , dia menolak pintu dan berjalan ke tempat duduk yang disediakan . Nampaknya rakan - rakannya yang lain belum masuk ke kelas lagi mungkin singgah dimana mana .

Qisha meletakkan beg sandangnya di atas meja sebelum dia melentokkan kepala di atas meja . Dengan perlahan lahan Qisha memejamkan mata sekali gus melupakan tentang masalah yang menghurungnya kini walaupun hanya sementara .

Sedang dia duduk dalam keadaan tenang , seseorang menyapa dirinya .

"Hai ! Ada orang tak sebelah awak ?" Qisha terus mengangkat kepala lalu melihat gerangan tersebut .

"Err ini sebenarnya..." Belum sempat Qisha menghabiskan kata - kata dia terlihat rakan - rakannya sudah sampai tetapi tidak duduk bersama dengannya mungkin mereka tidak sedar akan kehadiran Qisha disitu .

"Sebenarnya ?" Soal gerangan itu .

Qisha terus mengukir sengih . "Nothing .. Oh ya have a seat" Gerangan itu tersenyum lalu duduk disebelah Qisha .

Qisha pula berasa kekok kerana gerangan itu bukanlah perempuan tetapi lelaki .

"Nama awak siapa ?" Tegurnya tatkala keadaan menjadi canggung .

"Qisha Tasneem . Panggil Qisha je" Qisha memperkenalkan dirinya berserta seulas senyuman .

"Oh saya Emier Aidan boleh panggil Aidan . Em boleh tak saya panggil awak Tasneem ?" Qisha pula tergaru garu kepalanya tidak tahu mahu memberi jawapan apa .

"Er why ?" Soalnya .

"Because Qisha is a usual name so I call you Tasneem that the special one only for me" Qisha pula tersenyum sumbing .

'Baru kenal dah ber'sweet' bagai' Monolognya sendiri .

"Tak payahlah . Panggil Qisha je" Tolak Qisha secara lembut .

Emier Aidan menggeleng . "Tak nak saya nak panggil Tasneem" Qisha sudah menahan sabar .

Tidak kena dengan masa , pensyarahnya sudah datang tanda kelas sudah bermula .

"Full stop" Sambung Emier Aidan sambil berbisik di tepi telinga Qisha . Qisha hanya diam tidak membalas . Apa apa saja lah nak ..

Kerana Kau Aku Sayang (SLOW UPDATE)Where stories live. Discover now