KKAS / 22

545 32 2
                                    

MINUMAN petang yang sudah dihidang diatas dulang ditatang lalu dibawa ke ruang tamu . Dilihat suami tercinta sedang elok duduk bersandar di atas sofa sambil menonton televisyen .
Dengan penuh berhati - hati Ummi meletakkan dulang itu diatas meja dan dalam masa yang sama , membuatkan Encik Razidh mengalihkan pandangannya ke arah isterinya lantas senyuman diukir .

"Terima kasih sayang" Ucapnya tulus .

Ummi hanya berbalas senyum sambil menuangkan air ke dalam cawan . Usai , cawam diletakkan diatas piring kecil lalu disuakan ke arah Encik Razidh .

"Minum bang .." Jemputnya dengan suara yang lembut .

Encik Razidh laju sahaja menyambut huluran tersebut dan mensisip air itu seketika . Ummi dengan perlahan melabuhkan punggung disebelah Encik Razidh lalu melentokkan kepalanya diatas bahu suaminya .

"Abang .. Abang tak rasa apa - apa ke ?" Soal Ummi tatkala suasana menjadi sunyi .

Hanya kedengaran suara daripada televisyen sahaja . Berkerut dahi Encik Razidh mendengarnya .

"Rasa apa - apa ? Apa yang awak merepek ni cakap yang bukan - bukan petang yang tenang ni mustahil ada yang nak musnahkan" Pantas Encik Razidh menyangkal .

Ummi mengeluh perlahan lalu kepalanya diangkat .

"Entahlah bang tapi saya rasa betul - betul tak sedap hati . Rasa bala yang besar akan timpa sekejap lagi . Saya takut bang" Luahnya dengan riak wajah yang gelisah.

Encik Razidh terus sahaja meletakkan cawan diatas meja kembali lalu menoleh memandang wajah isterinya yang tersayang .

"Sayang , jangan cakap yang bukan - bukan boleh tak ? Meskipun akan ada bala besar yang datang , abang akan tetap lindungi awak walau apa cara sekalipun" Ucap Encik Razidh bersama senyuman manis sambil menekup kedua belah pipi Ummi .

Kini , hati yang gundah beransur hilang meskipun hanya sedikit .
Ummi tersenyum senang sambil mengangguk kecil .

"Terima kasih abang" Encik Razidh mengangguk perlahan .

"Sama - sama"

Sreeeeet!!

Tersentak mereka berdua apabila mendengar cermin tingkap rumah mereka diseret dengan sesuatu benda .

"Abang! Apa tu?" Soal Ummi ketakutan seraya memeluk erat lengan Encik Razidh .

Encik Razidh mengangkat bahu sambil meneliti apakah ia .

Sreeeeeeet!

Sekali lagi bunyi itu terhasil menambahkan lagi debaran di jantung mereka . Dalam diam Encik Razidh juga di dalam ketakutan .

"Siapa tu ?! Jangan main - main boleh tak ? Pergi baliklah!!" Jerit Encik Razidh . Buat seketika suasana menjadi sunyi .

Mereka sama - sama menelan air liur . Mungkin sahaja budak - budak yang nakal ingin mengenakan mereka berdua .

"Abang , saya takut"

"Shh! Tak ada apa - apa budak - budak saja tu" Pujuk Encik Razidh sambil menarik Ummi ke dalam pelukannya .

Ummi menggeleng . tangannya sudah menggeletar menahan rasa takut yang menghurungi dirinya kini .

"Abang , baik abang intai apa yang ada dekat luar tu . Saya tak rasa itu kerja budak - budak" Suara Ummi dengan sedikit getaran di hujung suaranya .

Encik Razidh menatap wajah Ummi dahulu sebelum mengangguk perlahan . Pelukan dilerai lalu dengan terjengkek - jengkek Encik Razidh bergerak ke arah cermin tingkap . Langsir diselak sedikit dan dia mula mengintai .

Kerana Kau Aku Sayang (SLOW UPDATE)Where stories live. Discover now