KKAS / 16

707 28 4
                                    

SIMPANG kiri dibelok sebelum dia berhenti di hadapan kedai 7Eleven untuk membeli beberapa makanan ringan semasa dalam perjalanan .

Dijeling sekilas Qisha disebelah yang nyenyak tidur . Tersengih sendiri dia apabila melihat Qisha yang tidur ternganga sedikit .

"Qisha ... bangun tak nak pergi tandas ke ?" Kejut Syukri dengan suara yang lembut akan tetapi tiada balasan daripada Qisha .

Syukri menjulingkan matanya keatas . "Qisha bangun" Tetap tiada balasan .

"Woi mak nenek ! Minah senget bangun lah hoi!" Tersentak terus Qisha daripada tidur. 

Habis senget tudung Qisha dibuatnya .

"Eii , aku panggil mak nenek , minah senget baru nak bangun ! Tidur mati betul" Rungut Syukri .

Qisha lantas memandang Syukri bagai mahu menelannya . Manusia di hadapannya ini betul - betul mahu cari masalah dengannya . Nak saja aku siat siat muka dia yang acah tenang sangat . Sekali aku libas dengan parah hancur berkecai .

"Banyaklah kau ! Suara kau tu kalau boleh biar sampai pecah tingkap kereta ni ! Gegendang aku pun boleh berkecai tahu tak dengar kau menjerit macam nak panggil aku 10 batu jauh dari kau!" Bidas Qisha sambil itu dia membetulkan tudungnya .

"Dah aku kejut elok - elok tak nak bangun nak aku menjerit juga" Ujar Syukri selebihnya dia mengomel sendirian .

"Eleh , hah replay balik macam mana kau kejut ?" Ujar Qisha sambil memeluk tubuh dan menyandarkan dirinya pada kusyen kereta .

"Qisha bangun tak nak pergi tandas ke?" Syukri mengulang semula ayatnya dengan riak wajah yang cukup menggoda .

Qisha menjuling ke atas . Ingat tergoda ke hah ?

"Kau kejut macam nak kejut bini kau baik tak payah . Sini aku tunjukkan cara yang paling terbaik" Terangkat kening Syukri mendengarnya .

"Kau buat muka aku tempeleng sekejap lagi baru tahu . Sini dekat sikit" Dalam ragu - ragu Syukri akur jua .

Dalam diam Qisha mengukir senyuman nakal . Bukan nakal apa adalah tu nak kenakan si Syukri .
"Bak telinga kau"

"Kau nak buat apa ?!" Soal Syukri takut yang dibuat buat .

"Aku nak cabut lepas tu gigit - gigit dan aku bakar . Biar hangus telinga kau tu" Kata Qisha dengan reaksinya sekali .

"Seram lah tu" Balas Syukri selamba .

"Apa - apa sajalah . Kau nak tahukan cara yang paling terbaik ? Cara yang terbaik adalah ........" Serentak dengan itu Qisha perlahan lahan mendekati telinga Syukri dan ....

"Bah!!!!!!" Syukri pantas menolak tubuh Qisha dan menekup telinganya .

"Padan muka !!!!" Ujar Qisha dan memecut keluar dari kereta lalu bergerak ke tandas berserta ketawa yang tiada tanda untuk berhenti .

Syukri mengetap giginya penuh geram berserta pandangan yang tajam . Minah tu memang betul betul mencabar kesabaran orang !

"Kurang asam betul nenek tua tu . Pergi jerit dekat dengan telinga aku dah buang tabiat ke hah ?" Omelnya sendiri melepaskan geram .

"Siap kau nanti"

SENGIHAN masih lagi meniti di bibir Qisha lagi - lagi melihat wajah cemberut milik Syukri . Pandangan Syukri hanya fokus pada jalan raya dan tidak mengendahkan sengihan yang ditayangkan oleh Qisha .

Telinga yang berdesing sudah berkurang diganti pula dengan sakit hati ! Kelajuan kereta ditambah membuatkan Qisha kecut perut . Wajahnya bertukar cuak dan pucat .

Kerana Kau Aku Sayang (SLOW UPDATE)Where stories live. Discover now