KKAS / 11

841 36 0
                                    

"JADI , saya nak kamu semua hantar kerja saya pada hari isnin minggu hadapan . Buat masa ini , itu saja kamu semua boleh bersurai" Usai saja menamatkan kelas pada pagi itu , masing - masing mula bersurai untuk berehat sebelum masuk ke kelas yang seterusnya .

"Em Tasneem , awak seorang je ke ?" Soal Emier Aidan sambil menongkat dagu melihat Qisha yang mengemas beberapa buah buku dimasukkan ke dalam beg .

Qisha terhenti seketika lalu kening sebelahnya diangkat menyerlahkan wajah comelnya .

'Jangan buat muka macam tu woi' Desis hati kecil Emier Aidan tatkala Qisha mengangkat keningnya .

"Ada , dengan kawan - kawan saya kenapa ? Nak join ?" Balas Qisha .

Setelah kesemua barang kepunyaannya dimasukkan ke dalam beg , lantas beg itu disandang ke bahu .

"Tak adalah ingat awak sorang baru nak ajak makan sama - sama . Kalau macam tu ada masa kita jumpa lagi lah . Saya pergi dulu" Qisha mengangguk kecil lalu memberi ruang pada Emier Aidan untuk dia keluar daripada kelas tersebut .

Kini pandangan mata Qisha beralih pula ke arah rakan - rakannya yang kian rancak berborak . Perlahan lahan Qisha melangkah ke arah mereka berempat . Sempat idea nakalnya timbul pada saat itu .

Setapak , dua tapak dan ......

"bah !!!!"

"Mak aku jantung terkeluar !" Riuh kelas itu dengan ketawa rakan - rakan Qisha tatkala salah seorang dari mereka termelatah akibat jerkahan Qisha sebentar tadi .

Qisha menekan perutnya menghilangkan senak .

"Qisha ! Kau ni kan suka sangat jerkah orang . Kang mati aku kena serangan jantung tak ke susah . Siapa yang nak bertanggungjawab hah ?" Marah Farish iaitu salah seorang kawan yang paling awal rapat dengan Qisha .

Qisha masih lagi tersengih .

"Tenang bro , tak mati pun aku tengok . Kalau kau mati , mesti dah keras kejung terbaring dekat sini hah" Balas Qisha sarkastik .

Yang lain hanya sambung ketawa . Farish yang malas mahu melayan hanya menjeling .

"Korang ! Jadikan nak hang out sama - sama ?" Soal Maya tatkala dia teringat akan hal itu .

Matanya bersinar sinar mengharapkan mereka semua dapat hadir buat ke sekian kalinya .

"Aku okay je !"

" Aku on"

"Aku pun "

"Tapi aku tak" Semua rakan rakannya memandang Qisha dengan hairan .

"Pula , kenapa tak pergi ?" Soal Lana pula .

Qisha hanya melepaskan keluhan berat .

"I'm wanna to go but , I have a problem that I have to solve it as soon as posible . So that , I can hang out with you guys after this!" Terang Qisha .

Mereka semua mengangguk faham . "Nah it's okay . We're understand but ! this is the first and the last you are except" Amaran daripada Alif sedikit sebanyak membuatkan Qisha ingin ketawa .

"Jangan risau bro . Aku takkan terlepas lagi waktu lepak kita lagi . Dah lah jom kita ke kafeteria aku dah lapar gila ni" Mereka seakan tersedar betapa lamanya mereka lepak disitu , segera bangkit dan menuju ke luar kelas .

Sedang seronok mereka berborak , Seseorang kini sedang bersandar di tepi dinding bersama pandangan tajam dituju kepada Qisha .

"Qisha !" Mendatar tapi tajam panggilannya membuatkan semua terhenti melangkah .

Dengan cepat Qisha menoleh ke arah yang memanggil namanya .

"Zahir ? What are you doing here ?" Soal Qisha dengan nada menyampah .

Zahir segera menegakkan dirinya dan mendekati Qisha .

"I'm waiting for you . I have been here almost 30 minute . What are you doing inside there ?" Qisha kini memandang pelik ke arah Zahir .

"Sebab apa kau harus , wajib tunggu aku dekat sini ? Aku tak suruh pun kau tunggu aku" Zahir mengerutkan dahinya sambil berpeluk tubuh .

"Are you forgot what happened this morning ?" Qisha segera mengingati semula apa yang telah berlaku pagi tadi .

Sejujurnya dia tidak suka mengingati perkara yang baginya remeh - temeh . Zahir mengeluh berat . Farish yang tahan kerana perutnya tersangat lapar , terus dia maju setapak ke hadapan .

"Bro what's up ? Any problem with her ? Why don't you guys settle it at the cafeteria ? We're waiting for Qisha" Terangkat kening Zahir tatkala Farish datang menyampuk .

Zahir seakan tidak sedar yang rakan - rakan Qisha masih setia menunggu .

"Hah ! Aku dah ingat!" Jeritan Qisha mengundang rasa terkejut pada mereka .

Zahir menepuk dahi .

'Inilah padahnya makan semut banyak sangat' Kutuk Zahir di dalam hati .

Kini wajah Qisha berubah monyok .

"Boleh tak kau tak payah ikut aku ? Aku ada kawan - kawan aku ni diorang boleh jaga aku . Aku janji habis saja kelas aku , kau ikutlah sampai bila pun kau nak ikut tapi bukan masa ni . Masa ni aku nak lepak dengan diorang" Pinta Qisha dengan wajah simpati .

Zahir masih lagi dengan wajah seriusnya .

"Please ? Please , please , please , please!" Zahir mengeluh dan akhirnya mengalah dengan rayuan , rengekkan dan muka yang comel milik Qisha dipamerkan tanpa sengaja .

Zahir menilik jam tangannya sebelum bersuara . "Fine ! Sekarang pukul 2 . Dua jam korang rehat , jaga Qisha betul betul . Habis saja kelas kau terus masuk dalam kereta aku faham ? Jangan melencong ke mana mana . Aku sampai dekat kereta aku , kau tak ada nahas kau . Nah kunci kereta aku" Serentak dengan itu , gugusan kunci dicampak ke arah Qisha .

Nasib saja Qisha dapat menyambutnya dengan sebelah tangan . Tanpa bersuara Zahir berlalu dari situ . Semua diam tidak berkutik sehinggalah Maya bersuara .

"Uit ! Siapa tu ? Handsome wei dia !! Untungnya kau dia jaga kau sampai macam tu sekali . Entah entah boyfriend eh ?" Dengan pantas Qisha memukul lengan Maya dengan kuat .

"Mulut kau jaga sikit . Boyfriend jadahnya kalau kongkong aku macam tu . Tak layak jadi suami macam tu" Farish dan Alif mencebik mendengar rungutan Qisha .

"Eleh kau dekat mulut memang merungut dalam hati , ada taman~" Selamba Alif berkata begitu lalu beredar sambil bersiul .

Qisha mengetap giginya . Alif , orang yang memang tidak suka melihat Qisha tenang walau seminit pun . Lana dan Maya hanya tergelak melihat muncung Qisha yang memanjang kedepan .

"Dah lah macam budak - budak . Jom kita pergi makan aku lapar ni" Ujar Farish dibalas anggukan daripada mereka semua .

Dan dengan serentak langkah kaki mereka , mereka mula menghayunkan ke arah kafeteria .

Kerana Kau Aku Sayang (SLOW UPDATE)Where stories live. Discover now