32. Planning

6.8K 757 102
                                    

Rory (19) | Nate (19)


   „Měli bychom na Valentýna podniknout něco všichni společně, když nikdo z nás nikoho nemá," prohlásila jednoho dne Abby, když se ona, Rory, Nate a Colin sešli v pokoji kluků. Za poslední měsíc se vzájemně spřátelili a poslední dobou dohromady trávili hodně času.

   Momentálně scéna vypadala takto: Colin ležel na svojí posteli, přičemž měl nohy natažené na zdi a hlavou visel přes okraj, Abby se točila na židli u Colinova stolu a chvílemi si broukala, Nate seděl na posteli, rukama si objímal kolena přitažená k tělu a na nich měl položenou bradu, a Rory seděl nepohodlně kousek od Natea na jeho posteli, jenže u kraje, a jako jediný působil dojmem, že to má v hlavě v pořádku. 

   Colin dal nohy k sobě a po zdi je posunul doleva, potom doprava, na středu je pokrčil, natáhl, a celé to zopakoval. „Vážně chceš těm dvěma dělat křoví?" zeptal se.

   Rory si koutkem oka všiml, že Nate trochu zčervenal, což se mu stávalo často, ale nic neřekl. Rorymu se nelíbil nápad, že by měli všichni někam jít, a tak neprotestoval nad Colinovou narážkou. Poslední dobou od něj i od Abby takových narážek slýchal víc než dost.

   Abby se zastavila čelem ke dveřím. Vypadala zamyšleně. „Možná najdeme něco, kde to nepůjde. Například bowling. Nešel by bowling? Já na bowlingu nikdy nebyla, ale třeba to půjde," navrhla Abby.

   Colin si odfrkl. „Museli bychom se rozdělit na týmy a určitě by to vyšlo tak, že skončí spolu." Sesunul nohy dolů ze zdi, položil je na polštář a zvedl horní část těla tak, aby ležel hlavou na peřině. Ruce si spojil na břichu, takže to vypadalo, jako by ležel v rakvi, jen obráceně.

   „Víte, oba vás slyšíme," pípl Nate. Urputně zíral na Abby s Colinem, čímž se vyhýbal Roryho pohledu.

   Abby se vrátila k točení. „To je jenom dobře. Třeba vám dojde, že máte být spolu a konečně s tím něco uděláte. Vsadila jsem na vás těžký prachy, hoši, takže jestli prohraju, dlužíte mi každý deset dolarů," oznámila jim.

   Rory protočil oči. „Jsi ta nejhorší kamarádka na světě," informoval ji. „Už jsem ti to říkal?"

   Abby pokrčila rameny. „Možná ses párkrát zmínil." Chytla se oběma rukama hrany stolu a odpíchla se na druhou stranu, než se doposud točila. „Ale zpátky k tomu bowlingu. Umíte to někdo hrát?"

   Colin odpověděl jako první, „Já jsem hrál dvakrát, pokaždé na rande, kde se na mě jako na kluka spoléhalo, že to vyhraju, jenže to se bohužel nestalo."

   Nate se zasmál, což Roryho potěšilo, a tak držel jazyk za zuby, i když chtěl Colinovi říct, že tolik informací sdílet nemusel.

    Abby na chvíli přerušila svoje točení a s očekáváním se podívala na Natea. Colin udělal to samé. 

   Nate zvedl hlavu a nervózně se rozhlédl po pokoji. „Já byl... třikrát s mámou a se ségrou? A jednou na rande. Docela mi to šlo," řekl, přičemž pokrčil rameny. Zase sklonil hlavu a položil si bradu na kolena.

   Abby se široce usmála. „Rory?" pobídla ho. Rory se na ni zamračil.

   „Jednou jsem to zkoušel," přiznal. To, že byl v bowlingu mizerný, nepovažoval za důležité.

    Abby zřejmě neměla v plánu se znovu začít točit, jelikož zůstávala na místě. Zakroutila hlavou. „‚Zkoušel' asi nebude to správné slovo, co jsem tak slyšela," zakřenila se na něj.

   Nateovi se zaleskly oči. „Co se stalo?" zeptal se s upřímným zájmem.

   Rory si založil ruce na hrudi. „Já se snažil, jasný?" řekl spíš Abby než těm ostatním. „Jednoduše mi to nešlo," vysvětlil.

    „Jednou za celou hru shodil dvě kuželky a to bylo naprostou náhodou. Jinak pokaždé hodil kouli do té věci na straně. Kdyby vás to zajímalo," pověděla jim. 

   Nate i Colin se zasmáli. Colin jí řekl, že ‚ta věc na straně' se jmenuje žlábek. Rory jí ukázal zvednutý prostředníček.

   „Kdybychom se měli rozdělit vyrovnaně, stejně by Rory musel být s tebou nebo s Natem, protože já a on bychom to projeli na plné čáře. A když je tady možnost, že v tom budeš ještě horší než já, nemohla bys být s Rorym ze stejného důvodu. S Natem bys být nemohla, protože to bych skončil já s Rorym a se mnou máme možná trochu šanci, ale moc naděje bych do toho nevkládal." Colin se zdál více frustrovaný, jak si postupně uvědomoval, že zřejmě bude hrát s Abby a Nate bude hrát s Rorym. 

   „Nebudu dělat křoví," stál pevně za svým rozhodnutím. „Musíme to nějak vymyslet."

   „Já mám nápad," přihlásil se Rory, čímž překvapil všechny přítomné. „Co takhle, kdybychom nikam nešli?" navrhl přehnaně nadšeně. Nápad, že zůstane doma, ho lákal.

   Nate se do toho vložil. „Jo, stejně jsi říkala, že se chceš dívat na nějaký ten seriál. Co to bylo? Nějaký doktor?" zeptal se zrzky. 

   „Doctor Who," oznámila pyšně. „Jenže už jsem to viděla a nálada se na to dívat znova mě přešla tak před dvěma dny. Měli bychom se podívat na Shadowhunters."

    Rory v protestu zamručel.

   „Co? Vždyť jsi to nikdy neviděl! Třeba se ti to bude líbit!"

   „Abby, neviděl jsem ani jednu celou epizodu, a i přesto bych kousek po kousku dokázal odříkat celou tu scénu na svatbě, kterou jsi mi pouštěla nejmíň tisíckrát. Může to být dobrý jak chce, ale já se na to dívat nebudu," rozhodl se Rory. 

   „Jakou scénu?" zeptal se Colin.

   Abby se zaleskly oči a na tváři se jí objevil nadšený úsměv. Chystala se něco říct, ale Rory ji přerušil, než k tomu dostala příležitost.

   „Neopovažuj se," varoval ji. „Jestli to uvidím nebo uslyším ještě jednou, půjdu se zastřelit."

   Z nějakého důvodu to Abby umlčelo, čímž v pokoji nastalo ticho.

   Colin si povzdechl, pokrčil nohy, přičemž chodidla položil na polštář, a spojil si ruce na týlu. „Takže na bowling se nejde?" zeptal se.

   Abby udělala na židli jednu otočku. „Asi ne," odpověděla sklesle.

   Colin nad něčím chvíli přemýšlel a potom prohlásil, „O víkendu sem přijela pouť. Mohli bychom jít tam."

   V tu chvíli se Abbyin celý obličej rozzářil jako vánoční stromeček. „Kecáš," vydechla.

   Colin se samolibě usmál a zakroutil hlavou. „Měli by tu být až do neděle," oznámil.

   Abby vypískla a vyskočila ze židle, nad čímž sebou Rory trochu škubl, protože se lekl. „Ó můj Bože, tam musíme jít! Vždycky jsem chtěla na pouť! Všechny ty kolotoče a cukrová vata a balónky a plyšáci..." zasnila se. „Jde se na pouť, ať se vám to líbí nebo ne," řekla jim.

   „Fajn," souhlasil Nate.

   „Klidně," přidal se Rory.

   „Já to navrhl, takže se jde," rozhodl Colin.

   Abby ještě jednou vyjekla a sepjala ruce.

   Jo, Rory tu určitě byl jediný, kdo to má v hlavě v pořádku.

The Words ✔Kde žijí příběhy. Začni objevovat