42. One song away from a car crash

6K 670 73
                                    

Rory (24) | Nate (23)


   Rory známkoval písemky z fyziky, když se Nate posadil vedle něj a položil si nohy na stůl.

   „Co děláš?" zeptal se, přičemž popadl první papír na hromadě a začal si ho pročítat.

   „Co myslíš?" opáčil Rory.

   Nate neodpověděl, místo toho začal číst. „Vzdálenost mezi dvěma městy je 84 km. Když vlak A vyjede ze stanice v 9:00 průměrnou rychlostí o 5 km za hodinu větší než je průměrná rychlost vlaku B - snažíš se je mučit?"

   Nad tím se Rory zamračil. „Samozřejmě, že ne. Kdybych je chtěl mučit, dal bych tam něco těžkého. Na tohle stačil jen základní vzorec a aby dávali pozor alespoň v jedné hodině za poslední dva týdny," odpověděl.

   Nate protočil oči a položil papír zpátky na hromadu. „Mně tyhle úlohy nikdy nešly," přiznal.

   „Mhm." Rory odfajfkoval úkol číslo jedna na písemce, jež zrovna držel v ruce, a začal si pročítat odpověď úkolu číslo dva. 

   Nate se začal vrtět a asi si pohodlněji sedat. Alespoň to si Rory myslel, než ucítil Nateovy ruce blízko jeho rozkroku.

   „C-co to děláš?" zeptal se, přičemž se snažil soustředit na odpověď a ne na Nateovy ruce, což bylo velmi těžké.

   „Co myslíš?" zopakoval Nate Roryho předchozí odpověď. Rory položil písemku vedle sebe a podíval se Nateovi do očí. Nate na něj mrkl a začal rozepínat knoflík Roryho džín.

   „Whoa, počkej chvilku. Máme jenom půl hodiny, než budeme muset jet na tu večeři a já potřebuju oznámkovat písemky," oznámil mu Rory.

   Nate se zastavil a nevěřícně se zeptal: „Vážně bys raději známkoval písemky než dělal... tohle?"

   Rory se nad tím zamyslel, což by zřejmě neměl, ale potřeboval zvážit svoje možnosti. Písemky mohl doopravovat až přijedou zpět, avšak nevěděl, jestli to nebude moc pozdě. Nate nabízel teď a Rory ze zkušenosti věděl, jak tvrdohlavý Nate je, takže kdyby ho teď odmítl, choval by se k Rorymu chladně, dokud by se Rory neomluvil a neslíbil mu, že mu to vynahradí. V tomhle byl Nate občas jako holka.

   „Ne, písemky můžou počkat," rozhodl se Rory a pohodlněji se opřel.

  ✿  

   „Přijedeme pozdě," stěžoval si Nate.

   Rory protočil oči. „Vždycky chodíš pozdě. Člověk by řekl, že si na to za léta zvykneš."

   Nate si založil ruce na hrudi. „Zvykl jsem si," zamumlal. „Jen na ně nechci udělat špatný dojem."

   „Tebe už zná," podotkl Rory, „to já na ně udělám špatný dojem."

   Z rádia se ozvaly první tóny Black Sun od Death Cab for Cutie, nad čímž se Rory usmál, zatímco Nate vztáhl ruku, aby mohl změnit stanici.

The Words ✔Kde žijí příběhy. Začni objevovat