38# ICE-Krok vpred

2.1K 228 64
                                    

Chlapec v stajni zaspal. Ani v spánku nemal pokoja. Neustále sa prehadzoval a vrčal. Strašila ho tá voľba. Netušil, čo má robiť. Chcel ujsť, ale zároveň bojovať. Ale otázka je: za čo chce chlapec bojovať?

Vo sne kráčal k jednému zrkadlu. Obrovské zrkadlo, lemované zlatými ornamentmi mu ukázalo jeho obraz. Čarodejník sa na seba zamračil a naklonil hlavu. Jeho odraz mu vyplazil jazyk a Apolón potriasol hlavou. Odraz sa uškŕňal za to pravý čarodejník mal sánku spadnutú ku kolenám. Odraz mu arogantne zamával a prekrížil si ruky na hrudi.

„Čo sa tváriš ako vyplašený zajac?" podpichol odraz čarodejníka.

„Však," začal Apolón, ale potom stisol pery a zavrčal.

„Netušil som, že som taký divný a nerozhodný," uškŕňal sa odraz.

„Ja som zas netušil, že som taký arogantný!" odsekol čarodejník.

„Nečerti sa! Som ty a ty si ja. Čo keby si mi povedal, kam ťa to ťahá?"

„Prečo mi to nepovieš ty, keď si ja?!" Odraz prevrátil očami.

„O tom, že sa pridáš k Artemis si začal uvažovať až po tom, ako ste sa začali bozkávať a tebe, teda nám, doplietla hlavu. Dostala sa nám teda hlboko pod kožu, braček."

„Takže si myslíš, že Artemis je správna voľba?" nadvihol Apolón obočie.

„To som nepovedal."

„Tak, Théseus?"

„Ani to netvrdím."

„Si idiot!"

„Práve si si vynadal, ty somár!" zarehotal sa odraz.

„Asi to zrkadlo rozbijem!"

„To ti neradím."

Apolón zafučal a jeho odraz sa dobre bavil. Čo mu už načisto preskakuje?

„Tak, čo mám robiť?" precedil skrz zuby.

„Riaď sa radou od Calypsó. Nerieš Théseusa alebo Artemis. Rieš odhalenie alebo krytie. Strážkyne alebo nový systém. Nebuď taký idiot, však sme inteligentní, tak to nekaz!" prekrížil si odraz ruky na hrudi.

Apolón sa zamyslel a hľadel na svoj odraz, ktorý sa vyzývavo uškŕňal. Apolónovi bol ten úškrn pridobre známy. Takto sa tváril, keď vedel viac a naťahoval sa s osobou, ktorá nevie, čo on. Nepáčilo sa mu to. Ako môže jeho odraz v zrkadle vedieť viac ako on sám? To nedáva logiku.

„Ty vieš, čo je správne?" nadvihol obočie.

„Samozrejme. A vieš to aj ty! Vieš v čom je tvoj problém? Ty si nechceš vybrať. Chceš mať všetko. Ale takto to nejde. Obaja to vieme. Konečne znič všetky zábrany a nesnaž sa ma umlčať! Teraz vstaň a uvedom sa!" žmurkol blonďavý čarodejník s jantárovými očami v zrkadle a to sa začalo čeriť.

„Počkaj!" skríkol originál, ale bolo neskoro.





Prudko otvoril oči. Vystrel si boľavý chrbát a pozrel na čierneho žrebca, ktorý doňho šťuchal pyskom. Chlapec ho pohladil a postavil sa. Zívol si, pričom si prehrabol zlaté vlasy. Zavrtel hlavou a vykročil k zámku.

Slnko bolo vysoko na oblohe a pravdepodobne je aj po raňajkách. Nehľadala ho Artemis? Mal by za ňou zájsť, ale najskôr chce vidieť kúpeľňu. Celý čas myslel na ten sen. Nikdy sa mu nič podobné nesnívalo, asi sa už skutočne zbláznil a je na tom zle. Nemal by vyhľadať odbornú pomoc?

Srdce ako ľadWhere stories live. Discover now