A je tu. Koniec roka, ale najskôr nás čaká rozdelenie, teda ak to prežijeme alebo sa nezbláznime. Skúška, aby ma zaradili do fakulty elementu, ktorý u mňa prevláda.
Stála som v dave prvákov, ktorý upierali zrak pred seba na bránu, ktorou čo chvíľa prejde každý z nás. Tá brána je vstup do niečoho nového a neznámeho. Skúšku vytvoria každý rok štyri najmocnejšie čarodejnice - vzduchu, vody, ohňa a zeme. Aspoň na toto sa uráčili. Inak sú to lenivé, namyslené a bohaté strigy, ktoré si o sebe veľa myslia a to len preto, lebo boli kedysi zvolené a vyvolené za strážkyne elementov. Také husi !
Ale späť ku skúškam. Nie sú vždy rovnaké a ide o to, čo nosíš v srdci. Podľa toho ťa zaradia. Počula som, že niektorí sa z toho zbláznili, iní dokonca zomreli - udusili sa, utopili, zhoreli alebo ich pohltila zem. Viem, že je to pravda. Mama mala kamarátku, ktorá sa zbláznila počas boja so zemou. Neverím, že sa niečo také stane aj mne alebo niekomu inému. Hermesovi možno len klesne ego, ale to len pomôže spoločnosti. Na túto skúšku ideme po dvojiciach. Chlapec a dievča. Pomoc je dovolená, dokonca aj súperenie. Ide o prejav. Prejav našich síl, avšak nemôžeme využiť iný živel, ako je v etape skúšky. Takže napríklad proti ohňu nemôžem použiť vodu.. Mne sa ušiel práve on známy Théseus Michaelson. Stojíme pri sebe mlčky. Théseusovu spoločnosť nevyhľadávam a zdá sa, že ani on moju. Proste sme si nesadli od začiatku. Jeho chvostom - Apolónovi a Minerve sa tiež vyhýbam. Aj keď Apolón je z nich najsympatickejší a sem-tam si vymeníme pozdrav alebo úsmev.
„Pripravená ?" prehodil Théseus a pomädlil si dlane.
„Už dlho." odpovedala som s úškrnom a kútikom oka som naňho pozrela. Vyzeral nervózne a nevedel, čo s rukami. Orieškové vlasy mu padali do tváre a neustále vydychoval vzduch z pľúc.
Calypsó, Penny, Herc aj Odyseus boli nervózni, ráno sme sa stretli u Herca a podelili sa o svoje pocity. Klamala by som, ak by som tvrdila, že som nebola nervózna. Bola som, ale bála som sa skôr neúspechu ako smrti.
Riaditeľ Cheops nás utíšil a poslednýkrát nám všetko zopakoval. Poprial nám veľa šťastia a začalo sa vyvolávať jednotlivé dvojice.
„These !" vrhla sa k nám kučeravá hriva vlasov a objala Thésea okolo krku. Za ňou stál ich priateľ Apolón. Minerva niečo šepkala Théseusovi a on sa usmieval.
„Zvládneš to." potľapkal ju po pleci, keď sa od seba odtrhli.
„Drž sa, kamoš." povzbudivo potľapkal Apolón Thésea a potom sa otočil ku mne.
„Veľa šťastia, Artemis." usmial sa.
„Aj tebe." kývla som mu, keď sa predo mňa vyrútila Calypsó.
„Dočerta, Artemis, taká som nervózna." vyplašene na mňa civela.
„Cal," oslovila som ju a ona ma chytila za plecia.
„Prepáč, Ar." odtrhol ju odo mňa Hercules.
„Nevolaj ma Ar. Znie to ako dáka choroba alebo čo." zamračila som sa.
„Artemis ! Ja som zúfalá a vystresovaná." zaskučala Calypsó.
„Upokoj sa." zasmiala som sa. „Je to len zaradenie podľa elementu."
„Ale čo ak to pobabrem ? Nie som taká dobrá čarodejnica ako ty." zúfalo mi položila bradu na plece. Chytila som ju za plecia a odtrhla od seba.
„Si skvelá, Calypsó ! Navyše bude s tebou Herc, nemáš sa čoho báť." usmiala som sa. „Navyše asi ty budeš musieť zachrániť Herculesa." žmurkla som a Calypsó sa rozosmiala.
CZYTASZ
Srdce ako ľad
FantasyĽadové srdce, ohnivá duša, mocná krv. Vždy poznáme len príbeh hrdinu. Príbeh toho dobrého. Ale zamyslel si sa niekedy, prečo sa stala záporná postava tou zlou? Prečo sa postavila na stranu temnoty? Možno aj tu nájdeš odpoveď. Artemis je čarodejnica...