Als ik de badkamer uit loop, komt Anniek net de gang op lopen. Ze gaapt en wrijft flink in haar ogen.
'Hey Mare.' Er volgt weer een gaap.
'Morgen.' Glimlach ik.
'Ik heb zo'n hoofdpijn. Wat is er gisteren allemaal gebeurt joh.'
'Geen idee.' Antwoord ik gauw.
'Maar ik ga even naar het toilet.' Zucht Anniek vermoeid.
Ik knik en laat haar er langs. Ik zet mijn bril op en sjok naar beneden.'Hey daar ben je. Dat duurde lang.' Zegt Owen blij als ik de kamer weer binnen kom.
'Ja ik was nog even op bed gaan liggen.' Lieg ik.
'Oké. Leuke trui -"Sold out"-, wie heeft je gekocht dan?' Hij lacht om zijn eigen flauwe grapje. Ik glimlach en ga weer bij de 2 jongens aan tafel zitten.
'Heb je ook wat te eten Owen.' Ik voel dat mijn maag begint te rommelen dus ik moet echt wat gaan eten nu. Anders val ik dadelijk nog flauw.
'Tuurlijk. Kijk maar in de kastjes.'Ik pak een kom met yoghurt en gooi er wat cruesli doorheen. Dan ga ik weer aan tafel zitten en begin rustig te eten.
'Gaan we vandaag eigenlijk nog iets doen?' Vraag ik nadat het enkele minuten stil is geweest.
'FUCK.' Roept Owen direct als ik mijn vraag gesteld heb.
'Wat?' Vraag ik bezorgd.
'We hebben over twee uur een signeersessie in de mediamarkt.' Roept Owen gehaast.
'En daar moeten we over anderhalf halfuur al aanwezig zijn.' Zucht Rein.
'Hoe laat is het nu dan?' Vraag ik, geen idee hebbend over hoe lang ik over het aankleden gedaan heb.
'Bijna 12 uur.' Zeggen ze in koor.
Ben ik een uur weg geweest? Wow.
'Anniek was al wakker,' geef ik aan, 'misschien Nils dan ook wel al.' Denk ik er hardop achteraan.
Owen knikt. 'Misschien wel. Ik ga wel even kijken en timmer dan direct Daan ook uit bed.'
Ik knik en eet vervolgens rustig mijn eten op.
'Ben jij al klaar om te gaan.' Vraag ik aan Rein die nog tegenover mij zit. Hij kijkt op van zijn telefoon en schud zijn hoofd.
'Nee ik moet me nog maar even omkleden. Dit is wel een beetje een "at home" outfit, niet echt iets voor een signeersessie, bovendien moet ik iets aan hebben waardoor mijn schrammen niet te zien zijn. En Anniek moet maar wat make up op mijn gezicht smeren.' Zucht hij vermoeid.
'Als ik je gewoon bij Stijn uit de buurt had gehouden hadden we al dit gedoe niet gehad.'
'Het is oké Rein, het is nou eenmaal gebeurt. Dat kunnen we niet meer veranderen.'
Hij knikt en staat op.
'Ik ga me dan even omkleden.'
'Prima. Tot zometeen.'Toen zat ik weer alleen. Ik pak mijn mobiel op van tafel en besluit om eens op mijn Instagram en twitter te kijken. Iets wat ik alweer een hele tijd niet gedaan had.
Meestal is er op mijn insta ook niet veel te doen. Ik had iets van 50 volgers eerst. Twitter had ik er wel meer, maar dat komt omdat dat meer een fan account was voor Shawn Mendes. Ik had daar denk ik wel 1500 volgers.Ik open eerst mijn Instagram. Er zit een slotje op mijn profiel dus mensen kunnen niet zomaar naar mijn foto's kijken, dan krijg ik toch alleen maar commentaar.
*10 nieuwe volg verzoeken.* staat er.
Ik kijk naar de accounts die mij willen volgen.
@/owenplay
@/daanzwierink0547
@/nilskaller
@/zoeychristian
@/demi.degraef
@/fleurschoutenDe andere vier account zijn fanaccounts. 1 van Shawn en 3 van Mainstreet. Dat zal wel komen doordat de jongens mij opeens volgen.
Rein volgde me al. Al heel lang, nog voordat we in het eerste jaar "ruzie" kregen.
Ik volg de 3 jongens terug. Ook Demi en Fleur volg ik terug. Maar wie is die Zoey.
Ik kijk op haar profiel. Ze heeft een normaal aantal volgers. De meeste foto's zijn groepsfoto's dus het is wat lastig te achterhalen wie ze is. Haar laatst geplaatste foto is met Owen. Ik open hem en dan schiet me te binnen dat dit de fan was die 2 dagen geleden hier is geweest. Ik klik op accepteren en volg ook haar terug. Dat kan vast geen kwaad.
Het Shawn fanaccount accepteer ik wel maar de 3 fanaccounts van Mainstreet laat ik nog even staan. Eerst maar vragen aan de jongens wat ik het beste kan doen.
JE LEEST
Different than Expected [rewriting]
Teen FictionMare heeft veel problemen niet alleen op school, maar ook thuis. Ze word gepest en heeft het erg moeilijk. Zo moeilijk dat ze op een gegeven moment nog maar één uitweg ziet. Maar dan opeens komt haar redder in nood. Rein vindt haar in het park en w...