Hoofdstuk 19

1.2K 24 2
                                    

We stappen achter het scherm vandaan en de jongens kijken ons alle vier enorm verbaasd aan. Dan begint Owen hard te lachen en schud zijn hoofd.
'Idioten.' Fluistert hij zodra we bij ze staan.
'Nou vertel waar willen jullie graag een handtekening op?' Grijnst Rein.
'Uh-' begin ik.
'Eigenlijk op mijn bh, maar dat zullen we maar niet doen, dus ehm een papiertje?' Zegt Anniek lachend.
'Ik wil hem best op je bh zetten hoor.' Grijnst Nils.
'Dat doen jullie vanavond maar.' Fluistert Owen, zo hard dat alleen wij het kunnen verstaan.
Anniek en Nils kijken heb beide verbaasd aan en beginnen te lachen.
'Sure.' Zegt Nils terwijl hij onder de tafel Anniek d'r hand even vastpakt en er in knijpt.

'Nou dames hebben jullie ook aan een pose gedacht?' Vraagt Owen weer.
'Nou niet echt.' Lacht Anniek.
'Kom hier.' Zegt Rein. Hij slaat zijn armen om me heen en duwt zijn lippen tegen mijn wang zodra de foto gemaakt wordt.
Ik geloof dat Nils Anniek op zijn rug laat springen. En dat zij hem een kus op de wang duwt.

'Gekken.' Grijnst Rein nog als we weg lopen met ons servetje met handtekeningen.
Er was namelijk geen gewoon papier waar ze hun handtekening op konden zetten.

Sophie kijkt me met grote ogen aan.
'Dat. Doet. Rein. Nooit.' Zegt ze.
Ik lach verlegen en mijn wangen kleuren rood.
'Wat nou jullie hebben ruzie, daar was geen ruzie te zien. Je gaat me zo alles vertellen!' Roept ze verontwaardigd.
'Ja ja dadelijk.' Zucht ik.
We kijken nog even totdat alle andere meisjes geweest zijn.
De vier waar we in het begin mee hadden gepraat komen direct op ons af gevlogen zodra ze geweest zijn.
De jongens vertrekken ook meteen als ze klaar zijn weer naar achteren. Die zullen nu hun familie wel even echt gaan begroeten.
'En en en? Hoe was het? Ze waren echt heel lief of niet dan?' Vraagt Sanne blij.
Ik knik.
'Ja Rein was zo lief voor jou! Hoe hij je vast pakte en een kus gaf, net alsof hij verliefd op je is man.' Zegt Lisa.
Ik kijk ze beide met grote ogen aan.
'W-wat n-nee.' Antwoord ik gauw.
'Zou dat niet super gaaf zijn?' Schreeuwt Janneke.
'Rein verliefd op t eerste gezicht en dat op een Mainiac! Je zou het gelukkigste meisje ooit zijn nietwaar?'
Ik schud mijn hoofd. 'N-nee ik heb al een vriendje en ik ben heel gelukkig met hem.' Antwoord ik.
'Dus je zou echt geen relatie met mij willen?' Vraagt Rein met één wenkbrauw omhoog.
De meisjes draaien zich om en beginnen te gillen.
'En wie is dat vriendje dan? Ken ik hem?' Vraagt hij grijnzend.
'N-nee ken je niet.'
'Laat me eens een foto zien dan!'
'H-heb ik niet.'
'Oké jammer.'
'Ik wel!' Roept Anniek enthousiast.
Damn. Kan zij nooit haar mond houden.
Ze scrolt door haar telefoon en laat ons een foto zien. Het is de foto die ze gisteren middag gemaakt had toen we samen op de bank lagen te slapen. Gelukkig is Rein z'n gezicht niet zichtbaar.
'Wow Rein, haar vriendje lijkt op jou!' Zegt Jodie opgewonden.
Rein loopt rood aan en krabt in z'n nek.
'Uh nou dat valt wel mee niet waar?' Zeg ik snel.
Ik kijk Anniek kwaad aan. Handig weer.
'Rein waarom gaf je haar een kus op haar wang? Dat doe je anders nooit!' Zegt Lisa.
'Uhm ze was zo nerveus. En ze vertelde me dat ze hier voor het eerst was. Ik vond het lief, ik wilde haar gerust stellen.'
Van alle kanten hoor ik de meisjes "aaawh" zeggen.
Mijn hoofd moet zo rood zijn als een tomaat op dit moment.

'Oké sorry dames. Dit was allemaal een grapje, Anniek en Mare zitten bij mij op school. Mare zit bij mij in de klas en ze was hier omdat ze mij nog een deel van een project moest geven. Niets aan de hand, we kennen elkaar al ontzettend lang.' Zegt Rein tegen zijn fans.
Er staan nog 6 meisjes, niet veel meer.
4 horen er bij elkaar en die andere twee dat zijn Sophie en Zoey.
De meisjes kijken ons verbaasd aan.
'Serieus? We hebben al die tijd tegen vriendinnen van Rein gepraat?' Vraagt Janneke vol ongeloof.
Ik knik en glimlach.
'Jullie kunnen wel goed acteren. Ik had totaal niet in de gaten dat jullie elkaar echt kennen.' Zegt Lisa vol ongeloof.
Anniek grijnst breed. 'Nou zo goed kunnen ze niet acteren.'
Ik kijk haar vuil aan.
'Maar goed genoeg om jullie in de maling te nemen,' zegt ze er gauw achteraan, 'Tenminste nadat ik duizend keer besproken had hoe ze moesten reageren.'
De meisjes beginnen allemaal te lachen.
'Nou ik vond het toch best wel echt lijken. Jullie hebben niet stiekem een relatie toch?' Zegt Jodie
'Nee hoor! Mare heeft wel degelijk een vriendje.' Antwoord Rein.
Ik knik.
'Oké.' Antwoord Sanne.
'Het was in ieder geval een leuke dag, bedankt.' Zeg ik tegen de meisjes waar Anniek en ik een hele tijd mee hadden gepraat.
'Ja. Jullie zijn kei gezellig.' Zegt Anniek blij.
'Bedankt.' Lachen de meiden.
'Meiden! Als we nog een Starbucks willen moeten we zo gaan. Onze trein gaat over een half uur al.' Zegt Jodie.
'M-mogen we misschien nog een foto met jullie?' Vraagt Sanne verlegen.
'Tuurlijk. Mare, Anniek gaan jullie de andere jongens even halen?' Vraagt Rein.
We knikken en lopen snel weg. Nemen direct Sophie en Zoey met ons mee.
'Wat was dit in godsnaam?' Vraag Sophie.
'Zometeen. Blijf hier even wachten we komen zo terug!'

Different than Expected [rewriting]Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu